No dobra, ale...
- raz - założyłeś, że płaszczyzna jest wygięta tylko w jedną stronę (np. walec), ale przy np. powierzchni skrzydła zrobionej z dwóch profili i wyciągniętych loft'em powierzchnia będzie owszem zakrzywiona w jednej osi, ale dodatkowo będzie się zwężała (patrząc od przodu), więc potrzebne byłoby wyciągnięcie jednocześnie po dwóch krzywych
- dwa - sprawdziłem kilka wariantów ustawień Flow along Curve (wszystkie na okręgu rzutowanym na walec - imho najlepsza metoda
i zawsze przy rozwijaniu z okręgu robiło się jajo. Owszem można tego uniknąć, zaznaczając Rigid w opcjach, ale wtedy rzutowana krzywa jest jedynie styczna do powierzchni, no i nie znajdzie się na rozwiniętej powierzchni.
Poszperałem trochę po helpie, znalazłem obiecujący wariant dot. Flow along Surface z zaznaczoną opcją Rigid, ale tego niestety też nie idzie tu wykorzystać. Mimo zapewnień z helpa:
Individual objects are not deformed, but are rotated along the target surface. This option is useful for flowing letters along a surface.Tyle, że to się sprawdzi jedynie przy tekście z brył, a to nic mi nie da; jak potnę tym płaszczyznę to i tak deformacje powstaną