ad.1
kierunki krzywych mają znaczenie chociażby dla takich poleceń jak '
Surface from 2,3,4 Edge Curves', '
Divide Curve by Lenght' i kilka innych poleceń tworzących powierzchnie albo operujące na krzywych i powierzchniach

ad.2
tego nie wiem jeszcze

ja go wykorzystuję do tego by analizować ciągłość krzywej oraz zagęszczenie węzłów (by sie pozbyć nadmiarowych

). tam gdzie są uskoki czy nagłe zmiany kierunku wykresu, powierzchnie tworzone z wykorzystaniem takiej krzywej mają zły nawyk rozłazić sie na polipowierzchnie

ad.3
owszem.
Options -> Apperance -> Advanced Settings, a tam po kolei w każdej z zakładek (
Shaded, Rendered, Ghosted, X-Ray) odnajdujesz '
Backface Settings' i wybierasz jedną z opcji. Ja ustawiam sobie wszędzie jeden kolor na wszystkich sposobach wyświetlania, taki z którego najmniej korzystam

ad.4
to już zależy od tego co chcesz robić i jakiej potrzebujesz dokładności (i jak dobrego masz sprzęta

).
ad.5
krzywe krawędziowe i siatka krzywych łapią się pod pamięć w Historii oraz tworzą czyste powierzchnie (nie polipowierzchnie); różnica jest między nimi taka, że druga opcja lepiej panuje nad tym co masz wewnątrz krawędzi powierzchni. wyciągnięcie po jednej lub dwóch ścieżkach (prowadnicach) nie zachowuje pamięci względem krzywych na których powstało (Historii), natomiast w zależności od prowadnic może tworzyć polipowierzchnie. o łacie sie nie wypowiem pozytywnie gdyż dla mnie jest to ostatnie narzędzie tworzenia powierzchni za jakie sie złapię, ale jest to spowodowane tym, że po modelowaniu rozwijam powierzchnie, a łaty są baaardzo oporne.
niestety sam sie przekonasz jakie powierzchnie do czego są najlepsze w drodze obcowania z własnymi projektami. teoria to fajna rzecz, ale bez praktyki nie ma najmniejszego sensu, a więc trzeba praktykować!

pozdrawiam
