Zaloguj się lub zarejestruj. 21 Listopad 2024, godz.22:04

Autor Wątek: oddziaływanie obiektów  (Przeczytany 4096 razy)

Offline kruk

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Reputacja na forum: +113/-0
oddziaływanie obiektów
« dnia: 03 Październik 2008, godz.19:11 »
dyskusja w temacie:
http://forum.rhino3d.pl/index.php/topic,761.msg5641.html#new
nasunęła mi na myśl coś co dawno już sie tam po głowie obijało i znikało ;)

czy istnieje jakiś plugin który by pozwalał oprzeć jeden obiekt o drugi?

czasami odczuwalny jest brak 'fizyczności' w Rhino (i obawiam sie że także w innych programach). to znaczy, przydałoby się ułożyć obiekty w styczności do siebie, lecz aby to zrobić trzeba poświęcić mnóstwo czasu na dopasowywanie ich położeń co bywa trudne gdy obiekty rozmieszczone są nieregularnie...
tak samo jak w przypadku tej pianki aluminiowej brakuje też czegoś co by pozwalało wprowadzać jakieś zależności oddziaływań pomiędzy obiektami (jak odkształcenia kul napierających na siebie w przypadku gąbki lub pianki).

wiem dobrze - marudny jestem ;)
ale czasami warto zapytać, bo może coś przydatnego istnieje tylko ja o tym jeszcze nie wiem ;D

pozdrawiam
:)

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1545
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: oddziaływanie obiektów
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Październik 2008, godz.19:57 »
masz rację kruk i rzeczywiście problem jest ciekawy - ja nie spotkałem się nawet z próbą jego rozwiązania.

Offline kruk

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Reputacja na forum: +113/-0
Odp: oddziaływanie obiektów
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Październik 2008, godz.20:06 »
może byłbyś taki dobry i zgłosił taką propozycję fizycznego podejścia do 'ludzi trzymających władzę'.... tfu... nie władzę, a KOD ;D ;D ;D

dziewul

  • Gość
Odp: oddziaływanie obiektów
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Październik 2008, godz.20:09 »
Ta pianke z linka co podales zamodelowalem wlasnie w ten sposob.
Wsypalem kulki do naczyni i pianka gotowa.

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1545
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: oddziaływanie obiektów
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Październik 2008, godz.20:17 »
dlatego tłumaczę dziewul - GRASSHOPPER (drmowy edytor węzłów, historii, parametryczności do Rhino) i dokładnie to samo zrobisz w rhino
a co do problemu kruka - niec tylko gorący okres kursowy się skończy - zabiorę się za to w grasshopperze

dziewul

  • Gość
Odp: oddziaływanie obiektów
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Październik 2008, godz.20:22 »
Ale ten darmowz dodatek uwyglednia odksztalcenia i fizyke to jest zrzucanie kulek na siebie czy parametrycznosc rozmiana jako wiezy i paramtry, ktore mozna modyfikowac?

To 2 rozne sprawy chyba.


Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja na forum: +138/-0
Odp: oddziaływanie obiektów
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Październik 2008, godz.20:24 »
na rynku jest sporo narzędzi do symulacji super dokładnej, i są to drogie narzędzia, chociaż by taki RealFlow mógł by być użyty do "losowego" ułożenia się jabłek w koszyku (wszystko modele 3d) z tym że to strasznie droga i czasochłonna opcja.

Przydał by się jakiś plugin oferujący uproszczoną fizykę, coś na poziomie gier, chociaż by napisany o oparciu o PhysX, czy Havock'a fizyczne silniki do gier)


Poza tym, fajnie jak by operował na nurbsach a nie siatkach poly. (no może poza płynami...)
« Ostatnia zmiana: 03 Październik 2008, godz.20:26 wysłana przez satrab »

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1545
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: oddziaływanie obiektów
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Październik 2008, godz.20:31 »
dziewul - krótko - tak, jeśli ją zaprogramujesz,  dokładnie w takim samym stopniu jak Rhino 4 już w tej chwili z poziomu skryptu jest w zasadzie CAŁKOWICIE paramatryczny