Zaloguj się lub zarejestruj. 03 Grudzień 2024, godz.18:39

Autor Wątek: [MASS EFFECT] M35 MAKO  (Przeczytany 4540 razy)

Offline HAV

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 472
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
[MASS EFFECT] M35 MAKO
« dnia: 16 Czerwiec 2009, godz.13:14 »


M35 MAKO



Przychodzi w życiu taki moment, że zwyczajnie masz dosyć dziergania rozbudowanych projektów i wszechobecnej komerchy i potrzebujesz jakiejś odskoczni...

... choćby w inny model


Jakoś niedługo po premierze Mass Effect, gdy już trafiła w moje łapki, przyszedł mi do głowy szatański pomysł wydziergania w rhino wspomnianego wyżej M35, z założeniem wydziergania go też z kartonu; czyli model projektowany stricte jako kartonówka, a co
Brak czasu i fakt, że nie ma w necie żadnych blueprintów odłożył model w czasie; jakoś niespecjalnie przepadam za dzierganiem modeli ze zdjęć czy screenów... na szczęście pojawiły się niedawno narzędzia pozwalające podejrzeć modele z większości gier na silniku Unreal'a 3, co zaowocowało rozpoczęciem prac
2 dni szperania w sieci i plikach gry i udało się wyciągnąć oryginalny model w meshu, który to służy mi za 'blueprinta'.
Mesha przerabiam partiami na poly, obrysowuję krawędzi, wyoblam gdzie się da i tak powstaje czysty nurbs finalnego modelu
Model będzie w skali 1/33, trochę nietypowa jak na pojazdy, ale nie chcę by był zbyt duży, zwłaszcza że ma stanąć na małej makiecie.
Wymiary: ~22 x ~8 x ~12cm (długość x wysokość x szerokość - przy nieugiętym zawieszeniu) 

Czym jest Mako, można poczytać na Wiki Mass Effect.
Niżej 2 rendery poglądowe z netu (ten z lewej, jako że to concept, różni się nieznacznie od finalnej wersji po prawej):



Mesh dla pełniejszego zobrazowania modelu:



Przy modelu zacząłem dłubać parę dni temu, w wolnych chwilach między innym projektem.




Uprzedzając wszelkie pytania natury praw autorskich, licencji etc. - model dziergam na własne potrzeby w ilości sztuk 1, czyt. raczej bez zamiaru późniejszego rozpowszechniania w sieci

Update w najbliższej przyszłości, jak tylko wydziergam coś nowego... i widownia będzie

Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 615
  • Reputacja na forum: +138/-0
Odp: [MASS EFFECT] M35 MAKO
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Czerwiec 2009, godz.14:40 »
O fajny fajny temat. Czekam na update.
PS. można zapisać model jako plik *.RAW czy jakoś tak (raw triangles) żeby pozbyć się tego cieniowania powierzchni mesh, według mnie będzie bardziej przejrzyście.

Offline HAV

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 472
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: [MASS EFFECT] M35 MAKO
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Czerwiec 2009, godz.14:49 »
Prawdę mówiąc niespecjalnie mi to cieniowanie mesha przeszkadza; i tak przerabiam go po kawałku na poly i czysty nurbs, ale dzięki za rady

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1472
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: [MASS EFFECT] M35 MAKO
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Czerwiec 2009, godz.22:06 »
oooo będę stałym bywalcem tutaj ...