Zaloguj się lub zarejestruj. 22 Grudzień 2024, godz.05:51

Autor Wątek: Nowości w Rhino 5 WIP te małe i duże  (Przeczytany 76277 razy)

botak

  • Gość
Odp: Nowości w Rhino 5 WIP te małe i duże
« Odpowiedź #30 dnia: 27 Styczeń 2010, godz.13:41 »
Z RAM'em nie mam problemu, ale tez nie do końca wiem jak to sprawdzić.
Program działa i tyle (mam 12GB) Nie mam żadnego silnika renderującego pod niego (64bit)

Przy skomplikowanych operacjach (które stwarzałem specjalnie aby sprawdzić działanie programu) działają wszystkie rdzenie na moim procku. (windows Vista 64bit)
Prawdopodobnie jeśli Windows 7 będzie w normalny sposób używał 2 procków, to i Rhino nie będzie miało z tym problemu.

Podejrzewam, że raczej za rok czy dwa nie będziesz w stanie wygenerować w Rhino obciążenia (przy normalnej pracy) które przerośnie 2 procesory. Więc jak dla mnie można śmiało inwestować.

Co do karty, to musi ktoś się wypowiedzieć kto dokładniej śledzi proces powstawania nowego nosorożca.
Nie wiem czy oni szykują tam jakieś sztuczki czy nie.
Chociaż Kartę można kupić tańszą i potem wymienić.

No i wiadomo, zawsze będzie tak, że roczny komputer będzie już "stary".
Ale nie wszyscy potrzebują zawsze najnowszego (szczególnie do pracy)

Offline Robertos

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 88
  • Reputacja na forum: +14/-0
Odp: Nowości w Rhino 5 WIP te małe i duże
« Odpowiedź #31 dnia: 01 Lipiec 2010, godz.12:36 »
Z RAM'em nie ma problemów. Wczoraj wciągałem 5,5 GB chmurę punktów. Było tam kilkadziesiąt milionów punktów ze skanu kadłuba. Pracuję na Win XP 64bit i takiego wykorzystania pamięci jeszcze nie widziałem. Rhino zajęło 23 GB :o RAM'u... i pracowało dalej mimo że mam tylko 8 GB. Widać więc że jest w stanie bez problemu dzielić pamięć pomiędzy fizyczną a wirtualną. Niestety problemem było wyświetlenie tej chmury, karta grafiki nie dała rady  :( (GF 9500GT).

Co do kart, to wkońcu jest normalna sprzętowa akceleracja. Nie wiem jak jest teraz, ale z doświadczenia bym unikał kart ATI. Gorzej sobie radzą z OpenGL niż Nvidie. Specjalnie odpalałem sobie największe swoje modele i różnica w szybkości wyświetlania w stosunku do ver 4 jest duża.

Ogólnie jestem pod wrażeniem jeśli chodzi o szybkości działania, wydajności i wykorzystania sprzętu. Co do wielu procesorów to skoro wykorzystuje wszystkie rdzenie to i z obsługą wieloprocesorową sobie poradzi. Póki co nie mam możliwości wykorzystania firmowego dwuprocesorowego Hadrona, ale jak mi się trafi to zdam relację.

Offline skalanya

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 258
  • Reputacja na forum: +19/-0
    • Skalany Architects
Odp: Nowości w Rhino 5 WIP te małe i duże
« Odpowiedź #32 dnia: 25 Sierpień 2010, godz.18:13 »
Witam wszystkich Rhinomaniaków.

Wiadomo coś może o przyszłej cenie naszego Rhinocerosa 5?
Jak on bedzie sie zachowywał z V-rayem?

Offline Robertos

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 88
  • Reputacja na forum: +14/-0
Odp: Nowości w Rhino 5 WIP te małe i duże
« Odpowiedź #33 dnia: 25 Sierpień 2010, godz.18:50 »
O cenie jak narazie nic nie słyszałem. Jeśli chodzi o ver. 64bit to V-ray na nim nie działa. Wymaga natywnych 64bit plug-in'ów. Co do 32bit to niestety nie miałem okazji sprawdzić. Jak już na forum pisali ASGVis szykuje nową wersje V-ray'a zoptymalizowaną dla "piątki".

Jak dzisiaj po update'cie v5 zauważyłem poza zupełnie nowym interface, że i material editor sie zupełnie zmienił. Bardziej przypomina mi ten Max'owy. W ogóle nowe zmiany mi się już podobają i jak tylko wyjdzie to chyba pierwszy się rzucę do upgrade'u  ;D

Pozdrawiam

Offline Skuzi

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Reputacja na forum: +6/-0
Odp: Nowości w Rhino 5 WIP te małe i duże
« Odpowiedź #34 dnia: 16 Listopad 2010, godz.13:55 »
Ostatnio i ja dobrałem się do Rhino 5 WIP i zrobiłem kilka prostych renderów. Nie znam się na tym praktycznie, ale efekty jak dla mnie są miłe z porównaniu z poprzednim standardowym silnikiem renderującym.  ;)

zarzucam kilka renderków

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1472
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: Nowości w Rhino 5 WIP te małe i duże
« Odpowiedź #35 dnia: 16 Listopad 2010, godz.22:18 »
 ŁAAAŁ piękne

Offline Skuzi

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Reputacja na forum: +6/-0
Odp: Nowości w Rhino 5 WIP te małe i duże
« Odpowiedź #36 dnia: 17 Listopad 2010, godz.12:23 »
Jak na moje podstawy i bez większych zabiegów oświetleniowych, bo się na tym  nie znam, to nowy silnik daje przyjemne dla oka już zrzuty.

Offline kruk

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 620
  • Reputacja na forum: +113/-0
Odp: Nowości w Rhino 5 WIP te małe i duże
« Odpowiedź #37 dnia: 20 Listopad 2010, godz.12:52 »
ŁAAAŁ piękne
nie widziałeś reszty :p

marcijen

  • Gość
Odp: Nowości w Rhino 5 WIP te małe i duże
« Odpowiedź #38 dnia: 08 Grudzień 2010, godz.00:04 »
Szybkie rendery w wewnętrznym Rhino 5 WIP

Offline skalanya

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 258
  • Reputacja na forum: +19/-0
    • Skalany Architects
Odp: Nowości w Rhino 5 WIP te małe i duże
« Odpowiedź #39 dnia: 08 Grudzień 2010, godz.17:24 »
Witam
Czy Maxwell dziala pod rhino 5 lub jakis inny zewnetrzny silnik?

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1472
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: Nowości w Rhino 5 WIP te małe i duże
« Odpowiedź #40 dnia: 08 Grudzień 2010, godz.20:12 »
Maxwell działa i to nawet pod Rhino 5 WIP 64bit !!!

LarryPL

  • Gość
Odp: Nowości w Rhino 5 WIP te małe i duże
« Odpowiedź #41 dnia: 04 Lipiec 2011, godz.21:57 »
ja mam rhino 4 sp8 widows 64 bits, ale u mnie maxwell mówi, ze działa tylko od wersji rhino 5 :(

Offline skalanya

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 258
  • Reputacja na forum: +19/-0
    • Skalany Architects
Odp: Nowości w Rhino 5 WIP te małe i duże
« Odpowiedź #42 dnia: 26 Sierpień 2011, godz.22:07 »
Można gdzieś zobaczyć jakiś większy zbiór renderów wykonanych na standardowym silniku rhino 5? pozdrawiam

Offline skalanya

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 258
  • Reputacja na forum: +19/-0
    • Skalany Architects
Odp: Nowości w Rhino 5 WIP te małe i duże
« Odpowiedź #43 dnia: 05 Wrzesień 2012, godz.18:11 »
Jest może jakaś informacja na froncie o tym że rhino 5.0 wyjdzie do końca 2012 roku?
Dużo mają jeszcze poprawek?

Offline sterowiec

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 64
  • Reputacja na forum: +4/-0
Odp: Nowości w Rhino 5 WIP te małe i duże
« Odpowiedź #44 dnia: 05 Wrzesień 2012, godz.19:00 »
Info z 18 lipca:
"Rhino 5.0 is now very stable and ready to put into production. (...) We still have a few tune-ups and minor bugs to fix. Plus, the documentation, translations, and marketing materials need to be finished"