Zaloguj się lub zarejestruj. 27 Kwiecień 2024, godz.08:51

Autor Wątek: Rzutowanie  (Przeczytany 6179 razy)

adamikos

  • Gość
Rzutowanie
« dnia: 09 Styczeń 2009, godz.10:44 »
Jak zrzutowac jakiś obiekt lub krzywe na cp płaszczyznę. Projections jakoś cienko mi wychodzi a make 2d drawing rzutuje tak jak widzi :(

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Rzutowanie
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Styczeń 2009, godz.15:46 »
Jesli chodzi o rzutowanie obiektow na powierzchnie to zastosuj opcje FlowAlongSrf (płyń wzdłuż powierzchni). a co do rzutowania krzywych, to w czym dokladnie problem ? Napisz więcj na temat problemów jakie masz, to zaoszczedzisz innym czasu. I co to jest "cp"? ???
HAL

Rzutowanie obiektów na powierzchnie http://forum.rhino3d.pl/index.php/topic,387.0.html
« Ostatnia zmiana: 09 Styczeń 2009, godz.16:01 wysłana przez Hal9000 »
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Offline HAV

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 525
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: Rzutowanie
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Styczeń 2009, godz.17:23 »
Cytuj
...make 2d drawing rzutuje tak jak widzi
Przestaw w opcjach na 4 View (Europe) (lub USA, ale rzutowania amerykańskiego się u nas nie stosuje), albo powtórz czynność dla każdego widoku (top, left etc.), którego rzut chcesz uzyskać.

cp - CPlane?

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Rzutowanie
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Styczeń 2009, godz.18:57 »
Dzięki HAV za wyjasnienie - róznice w wersjach jezykowych są znaczące.
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Offline HAV

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 525
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: Rzutowanie
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Styczeń 2009, godz.19:38 »
Hal, o jakich różnicach piszesz?
'cp' to jedynie moje domysły ;)

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Rzutowanie
« Odpowiedź #5 dnia: 09 Styczeń 2009, godz.20:56 »
HAV - Głownie chodzi mi o to że ja pracuje na wersji PL Rhino i skroty w jezyku angielskim ciężko mi kojarzyć ;D. Dla mnie "cp" to np. Chmura Punktów :)
Dlatego lepiej byłoby dla nas i autorów tematu aby precyzyjniej określali swój problem i przydałby sie jakiś zrzut ekranu itp.
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

adamikos

  • Gość
Odp: Rzutowanie
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Styczeń 2009, godz.11:41 »
Witam
Cp czyli faktycznie CPlane :P A co do rzutowania to nie jest jeszcze to, a jeśli dam faktycznie w 4 rzutach obojetnie jakich to on zawsze je wykonuje z takiej perspektywy jaka ma obecnie. Cięzko to wyjasnic, ale potzrebuje np zeby on lezal idealnie na widoku top a tak nie jest :(

Offline HAV

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 525
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: Rzutowanie
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Styczeń 2009, godz.18:54 »
Jak ustawisz 4 rzuty w make 2d drawing, to będziesz miał 4 rzuty (po 1 z każdego widoku) - i to są rzuty tworzone tak jak jest dany el. ustawiony. Czyli jak będziesz miał rzutowany element obrócony pod kątem - to tak też zostanie uchwycony.
Co innego jak masz el. pod kątem, ale poszczególne rzuty chcesz mieć prostopadłe do konkretnych powierzchni elementu - trzeba by się pobawić i poobracać część albo dopasować rzutnie.

geminuspm

  • Gość
Odp: Rzutowanie
« Odpowiedź #8 dnia: 20 Styczeń 2009, godz.22:22 »
Witam,
Myślę że najprościej byłoby ustawić sobie w danym widoku(rzutni)  Cp(czyt.plan konstrukcyjny) do obiektu który ma być rzutowany,
czyli:
1. myszką RMB na nazwę widoku (jak na zrzucie)
2. wybieramy obiekt do którego Cp ma być równoległy (ew. inne opcje z menu)
3. po tej zmianie rzutowany na Cp obiekt powinien wyglądać prawidłowo.

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1545
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: Rzutowanie
« Odpowiedź #9 dnia: 20 Styczeń 2009, godz.22:42 »
Dobry pomysł Gemi
ANG (Set Cplane - To Object)

geminuspm

  • Gość
Odp: Rzutowanie
« Odpowiedź #10 dnia: 21 Styczeń 2009, godz.00:33 »
Dzięki Odyniec, ale powinienem zrobić ukłon w Twoją stronę i Rh4 L2+

Dopiszę jeszcze z doświadczenia , że warto po wykonaniu pkt 1-3
1. myszką RMB na nazwę widoku (jak na zrzucie)
2. wybieramy obiekt do którego Cp ma być równoległy (ew. inne opcje z menu)
3. po tej zmianie rzutowany na Cp obiekt powinien wyglądać prawidłowo.
przywrócić (cofnąć) zmianę Planu Konstrukcyjnego/Undo CPlane Change (patrz zrzut Cplane.jpg wyżej) celem uniknięcia niespodzianek  ??? przy dalszym projektowaniu/modelowaniu/etc..
Dalsze rysowanie przy zmienionym Cplane/Planie konstrukcyjnym  (WAŻNE!!!! zmieniony Cp odnosi się TYLKO do danej rzutni/widoku) musi uwzględniać przestawione uchwyty/snapy siatki Cp jak i punkt 0,0,0 przy wymiarowaniu z użyciem współrzędnych bezwzględnych/absolute Coordinates.
Jeżeli zmieniony Cp będzie wykorzystywany później to warto zapisać go sobie (Nazwane PlanyKonstr.../Named Cplanes...) aby łatwo do niego powrócić.