Ten wątek będzie dedykowany Halowi, bo to dzięki jego zamiłowania do szczegółów dałem nura w sieć i poszukałem rysunków i zdjęć silnika. Aby narysować troszkę więcej szczegółów, ( ale bez przesady).

Na stronie
http://mwmiller.theaerodrome.com/engine/clerget.html znalazłem silnik wykonany w 3d. Jest tam jeszcze dużo ciekawych grafik. Polecam tą stronę wszystkim zainteresowanym grafiką 3d no i lotnictwem z WWI.
A tutaj można pobrać sobie tenże silniczek w 3d. Wymagana jest rejestracja.
http://www.rc-sim.de/dl_engine/index.php?subcat=88&PHPSESSID=4a34fe44524dc05a5807c6e6a39d06a6Po naniesieniu bitmap i po ich przeskalowaniu i ustawieniu obrysowałem profil obudowy silnika.

Troszkę można pobawić się narzędziem Zaokrąglij Krzywe, tak dla poprawienia efektu.

Z zakładki Powierzchnia wybieramy Obrotowa

I mamy gotowy pierwszy etap modelowania.

Wybieramy komendę Wielobok w górnym pasku w _IlośćStron wpisujemy 6. Mnie udało się nawet wpisać 8.

Ale już nie będę robił zrzutów odnowa. Będzie poprawione w następnym odcinku.

Rzutujemy na Powierzchnie naszej obudowy i
Wyciągamy, tworząc imitacje nakrętki i szpilki.
Jeżeli ktoś będzie chciał zrobić oryginalną nakrętkę zapraszam na lekcje, które przygotował Hal.

Tak przygotowana nakrętkę „traktujemy”
Szykiem Biegunowym wpisując 18


Śrubkę kopiujemy ustawiamy na górnej powierzchni silnika i
Skalujemy 2-D 
Tak przeskalowaną nakrętkę kopiujemy
Szykiem Biegunowym wpisując 18

Rysujemy okrąg i jak zwykle wyciągamy powierzchnie

Następnie ją ucinamy i wywołujemy

wpisując ile? Zgadnijcie ile


Zaokrąglamy powierzchnie na styku obudowy i dolnej części cylindra. Tak postępujemy z każdym cylindrem.


Z zakładki wielobok wybieramy wielobok
Opisany na Okręgu Środek, Promień 
Zaokrąglamy każdy z wierzchołków.

I jak to mam w zwyczaju wyciągamy powierzchnie ( chyba najbardziej używane polecenie)
do osi cylindrów.

Zaokrąglamy, z zewnątrz większym promieniem, od wewnątrz mniejszym, następnie łączymy tak utworzone powierzchnie i poleceniem
Lustro wykonujemy drugą bryłę.

Kopiujemy nakrętki, rozmnażamy i skręcamy nasz karter silnika.


Teraz wykonamy które znajdują sine na deklu silnika. Rysujemy okrąg , wyciągamy, szyk biegunowy i Operacja Boolean Różnica.


C.

D.

N.

marek