Ten wątek będzie dedykowany Halowi, bo to dzięki jego zamiłowania do szczegółów dałem nura w sieć i poszukałem rysunków i zdjęć silnika. Aby narysować troszkę więcej szczegółów, ( ale bez przesady).
![Duży uśmiech ;D](https://forum.rhino3d.pl/Smileys/default/grin.gif)
Na stronie
http://mwmiller.theaerodrome.com/engine/clerget.html znalazłem silnik wykonany w 3d. Jest tam jeszcze dużo ciekawych grafik. Polecam tą stronę wszystkim zainteresowanym grafiką 3d no i lotnictwem z WWI.
A tutaj można pobrać sobie tenże silniczek w 3d. Wymagana jest rejestracja.
http://www.rc-sim.de/dl_engine/index.php?subcat=88&PHPSESSID=4a34fe44524dc05a5807c6e6a39d06a6Po naniesieniu bitmap i po ich przeskalowaniu i ustawieniu obrysowałem profil obudowy silnika.
![](http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=424.0;attach=5707;image)
Troszkę można pobawić się narzędziem Zaokrąglij Krzywe, tak dla poprawienia efektu.
![](http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=424.0;attach=5709;image)
Z zakładki Powierzchnia wybieramy Obrotowa
![](http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=424.0;attach=5711;image)
I mamy gotowy pierwszy etap modelowania.
![](http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=424.0;attach=5713;image)
Wybieramy komendę Wielobok w górnym pasku w _IlośćStron wpisujemy 6. Mnie udało się nawet wpisać 8.
![Szok :o](https://forum.rhino3d.pl/Smileys/default/shocked.gif)
Ale już nie będę robił zrzutów odnowa. Będzie poprawione w następnym odcinku.
![Mrugnięcie ;)](https://forum.rhino3d.pl/Smileys/default/wink.gif)
Rzutujemy na Powierzchnie naszej obudowy i
Wyciągamy, tworząc imitacje nakrętki i szpilki.
Jeżeli ktoś będzie chciał zrobić oryginalną nakrętkę zapraszam na lekcje, które przygotował Hal.
![](http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=424.0;attach=5715;image/)
Tak przygotowana nakrętkę „traktujemy”
Szykiem Biegunowym wpisując 18
![](http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=424.0;attach=5717;image)
![](http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=424.0;attach=5719;image)
Śrubkę kopiujemy ustawiamy na górnej powierzchni silnika i
Skalujemy 2-D ![](http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=424.0;attach=5721;image)
Tak przeskalowaną nakrętkę kopiujemy
Szykiem Biegunowym wpisując 18
![](http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=424.0;attach=5723;image)
Rysujemy okrąg i jak zwykle wyciągamy powierzchnie
![](http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=424.0;attach=5725;image)
Następnie ją ucinamy i wywołujemy
![](http://Szyk Biegunowy)
wpisując ile? Zgadnijcie ile
![Duży uśmiech ;D](https://forum.rhino3d.pl/Smileys/default/grin.gif)
![](http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=424.0;attach=5727;image)
Zaokrąglamy powierzchnie na styku obudowy i dolnej części cylindra. Tak postępujemy z każdym cylindrem.
![](http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=424.0;attach=5729;image)
![](http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=424.0;attach=5731;image)
Z zakładki wielobok wybieramy wielobok
Opisany na Okręgu Środek, Promień ![](http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=424.0;attach=5733;image)
Zaokrąglamy każdy z wierzchołków.
![](http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=424.0;attach=5735;image)
I jak to mam w zwyczaju wyciągamy powierzchnie ( chyba najbardziej używane polecenie)
do osi cylindrów.
![](http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=424.0;attach=5737;image)
Zaokrąglamy, z zewnątrz większym promieniem, od wewnątrz mniejszym, następnie łączymy tak utworzone powierzchnie i poleceniem
Lustro wykonujemy drugą bryłę.
![](http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=424.0;attach=5739;image)
Kopiujemy nakrętki, rozmnażamy i skręcamy nasz karter silnika.
![Chichot :D](https://forum.rhino3d.pl/Smileys/default/cheesy.gif)
![](http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=424.0;attach=5741;image)
Teraz wykonamy które znajdują sine na deklu silnika. Rysujemy okrąg , wyciągamy, szyk biegunowy i Operacja Boolean Różnica.
![](http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=424.0;attach=5771;image)
![](http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=424.0;attach=5775;image)
C.
![Uśmiech :)](https://forum.rhino3d.pl/Smileys/default/smiley.gif)
D.
![Mrugnięcie ;)](https://forum.rhino3d.pl/Smileys/default/wink.gif)
N.
![Duży uśmiech ;D](https://forum.rhino3d.pl/Smileys/default/grin.gif)
marek