Zaloguj się lub zarejestruj. 21 Listopad 2024, godz.13:35

Autor Wątek: Sopwith Baby część VIII ( Silnik i co się jeszcze zmieści :))  (Przeczytany 35230 razy)

Offline bTree

  • Członek forum
  • ***
  • Wiadomości: 145
  • Reputacja na forum: +45/-0
Odp: Sopwith Baby część VIII ( Silnik i co się jeszcze zmieści :))
« Odpowiedź #45 dnia: 30 Listopad 2007, godz.22:25 »
Dzięki Jarku za wyjaśnienie sprawy siatek. Niby jest to w pomocy do Rhino, ale...
A ja myślałem, że jak osiągnąłem model 150 MB, to już dalej komp nie ruszy.
Jeśli jest więcej podobnych "sztuczek", chętnie o nich usłyszymy :)
pozdrawiam.
bTree

Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja na forum: +138/-0
Odp: Sopwith Baby część VIII ( Silnik i co się jeszcze zmieści :))
« Odpowiedź #46 dnia: 30 Listopad 2007, godz.22:57 »
To ja tak przy okazji, krótko, bo sam to odkrywam..

Zrobiłem 2 takie same pliki, w pierwszym powieliłem, dziwną figurę, i zapisałem. W drugim zrobiłem z niego blok, i ten blok powieliłem.

Tutaj widać drugi plik:



A tutaj rozmiary obu plików:



Chyba nie trudno się domyśleć, który używa bloków  8)

RAM
nonblock: ok 50MB
block: ok 40 MB


ciekawy temat...


PS.

"Zblokowałem" część śrub i wszystkie 9 cylindrów, i plik na dysku zajmuje 65 MB :D zamiast 272, natomiast w RAM ok 500MB, wcześniej było sporo więcej  ;)



« Ostatnia zmiana: 01 Grudzień 2007, godz.01:24 wysłana przez satrab »

Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja na forum: +138/-0
Odp: Sopwith Baby część VIII ( Silnik i co się jeszcze zmieści :))
« Odpowiedź #47 dnia: 01 Grudzień 2007, godz.09:13 »
Na koniec tego wielkiego offtopu jeszcze obrazek pokazujący ustawienie konwersji na siatkę i rezultat, tym razem chyba bez stary żadnego szczegółu.

Offline kruk

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Reputacja na forum: +113/-0
Odp: Sopwith Baby część VIII ( Silnik i co się jeszcze zmieści :))
« Odpowiedź #48 dnia: 01 Grudzień 2007, godz.10:52 »
po pierwsze: Jarku wiekie dzięki za rady i wyjaśnienia ;D

po drugie: Satrab - tylko blokowałeś obiekty przy odchudzaniu pliku czy przy okazji wyrzucałeś na zewnątrz śróbki i cylindry ???


ps: ale oftop sie zrobił :-[
« Ostatnia zmiana: 01 Grudzień 2007, godz.10:54 wysłana przez kruk »

Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja na forum: +138/-0
Odp: Sopwith Baby część VIII ( Silnik i co się jeszcze zmieści :))
« Odpowiedź #49 dnia: 01 Grudzień 2007, godz.11:26 »
Ja to robiłem wewnątrz pliku, no można by używać śrub jako zewnętrznych plików, ale na tyle jeszcze nie jesteś w tym ogarnięty, więc zrobiłem to co wydawało najprostsze. Przy okazji sprawdzę resztę możliwości.
« Ostatnia zmiana: 01 Grudzień 2007, godz.11:31 wysłana przez satrab »

Offline marek

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 335
  • Reputacja na forum: +149/-1
Odp: Sopwith Baby część VIII ( Silnik i co się jeszcze zmieści :))
« Odpowiedź #50 dnia: 01 Grudzień 2007, godz.20:14 »
No to muszę się przyznać bez bicia troszkę narozrabiałem w tym wątku. :-[  Rzeczywiście plik miał 250Mb to mogą potwierdzić koledzy, którym go wysłałem. Ale dlaczego tyle ??? skoro nie budowa nie była aż tak skomplikowana? Satrab zorientował się, jaki błąd popełniłem i śmiał się chyba ze mnie do rozpuku. ;D Jak doszedłem, jaki błąd może gafę popełniłem to sam z siebie się śmiałem a następnie puściłem soczystą wiązankę.  ;) I jednym, kliknięciem myszy odchudziłem plik o 78 MB! :o To i dobrze, że nie wyjawił tej mojej gafy. ;) Dzięki temu ulżyłem śrubą i doszedłem jak ulżyć cylindrowi o 1MB, czyli w sumie na cylindrach zaoszczędziłem 9MB. :D I dzięki temu dowiedzieliśmy się dużo ciekawych trików i sposobów na odchudzanie. A teraz, co było nie tak z moim plikiem. Otóż podczas drugiego odcinka tutorialu w zakładce siatka zostawiłem ustawienia Gładko & Wolno zamiast przestawić sobie na Postrzępiony & Szybki. Ot całe zamieszanie wynikło z tak prozaicznej sprawy, a zarazem tak ważnej. Dziękuje wszystkim, którzy wypowiedzieli się na ten temat a jednocześnie przepraszam za spowodowane zamieszanie.  ;D Teraz spokojnie mogę się wziąć za dalsze rysowanie silniczka.
Pozdrawiam
marek

Offline marek

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 335
  • Reputacja na forum: +149/-1
Odp: Sopwith Baby część VIII ( Silnik i co się jeszcze zmieści :))
« Odpowiedź #51 dnia: 02 Grudzień 2007, godz.21:13 »
W ostatnim przykładzie pisałem, że budujemy układ wydechowy. Był to błąd z mojej strony gdyż po konsultacji z fachowcami dowiedziałem się, że to układ zasilający silnik w mieszankę paliwową, a wyrzut spalin odbywa się bezpośrednio przez drugi zawór. Zostanie zamieszczona jeszcze jeden przykład. Poprawiona będzie w nim tylna część silnika i pokazana budowa świec. Na tym zakończę przykład budowy silnika.
A prace z tego wątku zostaną przeniesione do działu „Prace w Toku”
I oczywiście kilka rzutów silnika.
marek

Offline marek

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 335
  • Reputacja na forum: +149/-1
Odp: Sopwith Baby część VIII ( Silnik i co się jeszcze zmieści :))
« Odpowiedź #52 dnia: 06 Grudzień 2007, godz.21:19 »
Po męczarniach ;) i przy pomocy kolegów, za co jeszcze raz dekuję, mogę kontynuować dalszą część związaną z budową silnika.  ;D

Zajmiemy się poprawieniem i dokończeniem układu ssącego silnika.
Rysujemy zarys tylnej części silnika i za pomocą polecenia znajdującego się w zakładce Powierzchnia wybieramy Obrotowa.




Na rzutni góra rysujemy dwie elipsy.



Wyciągamy trzy powierzchnie, dwie tworzące miejsce mocowania kolektora z korpusem silnika. I jedna jako element korpusu.



Zaokrąglamy powierzchnie.



I wykonujemy szyk biegunowy. Poleceniem Operacja Boolean-Suma sumujemy korpus silnika z wcześniej wykonanymi końcówkami.





I zaokrąglamy powierzchnie w miejscach połączeń.





Następnym elementem będzie prawdopodobnie rozdzielacz zapłonu.



Wykonujemy dwa izolatory, grupujemy.



I umieszczamy na obwodzie silnika.



Świece
Na górnej rzutni rysujemy dwa odcinki w miejscach gdzie znajdują się świece.
Na rzutni Przód oś świecy.



Poleceniem Krzywa z 2 Widoków generujemy dwa odcinki w miejscu gdzie w rzeczywistości znajdują się świece w cylindrze.



Rysujemy obrys i wykonujemy świece wykorzystując polecenie Obrotowa.




Na końcu robimy kulkę i sumujemy bryły.



Teraz wykonamy gniazda świec, do tego celu wykorzystamy walec o średnicy zewnętrznej cylindra i dwa mniejsze wyciągając rury na odcinkach wykonanych poprzednio.



Operacja Boolean- Różnica. Pozostają nam ucięte walce pod odpowiednim kątem.



Powtarzamy tą czynność z cylindrem wycinając w nim gniazda na świece i kopiujemy wcześniej wykonane świece na swoje miejsce.



Teraz trochę zabawy z krzywą z punktów kontrolnych ewentualnie zaglądamy do wątku http://forum.rhino3d.pl/index.php/topic,337.0.html  i mamy przewody wysokiego napięcia.







To już będzie koniec wątku poświęconego budowie silnika. Do naszego samolotu radzę wykonać silnik o uproszczonej konstrukcji, co i ja uczynię.  ;D ;D ;D
Pozdrawiam
marek
« Ostatnia zmiana: 06 Grudzień 2007, godz.21:32 wysłana przez marek »