Zaloguj się lub zarejestruj. 22 Listopad 2024, godz.01:48

Autor Wątek: Początki nauki vray for rhino i modelowania  (Przeczytany 23783 razy)

Offline kruk

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Reputacja na forum: +113/-0
Odp: Początki nauki vray for rhino i modelowania
« Odpowiedź #15 dnia: 15 Lipiec 2009, godz.11:36 »
wiem, że moje pytanie jest beznadziejne i powinienem najpierw skorzystać z opcji RTFM, ale jestem zwolennikiem łopatologii ;)

no więc jaka opcja odpowiada za oświetlenie całej sceny? bo jakoś tak nie mogę tego namierzyć i muszę każdej lampce nadawać ułamkowe wartości "Intensity: Multipler", a chyba nie o to chodzi ???

dzięki za wskazówki.
jak coś będę miał godnego to se tym pochwalę ;)

botak

  • Gość
Odp: Początki nauki vray for rhino i modelowania
« Odpowiedź #16 dnia: 15 Lipiec 2009, godz.12:54 »
Nie ma takiej opcji  ;D
Kiedyś też tego szukałem  ;D

Generalnie na światło w scenie wpływ ma i skala sceny i obiektów i to czy masz włączoną kamerę fizyczną w Vray'u

Offline kruk

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Reputacja na forum: +113/-0
Odp: Początki nauki vray for rhino i modelowania
« Odpowiedź #17 dnia: 15 Lipiec 2009, godz.13:12 »
grrrrr....

a możesz przybliżyć temat tej kamery? właśnie zauważyłem, że inaczej z nią i bez niej sie renderuje... no na przykład ignoruje mi prostokątne źródła światła i widzę jak sobie dryfują w powietrzu czarne prostokąty gdy tylko wyłączyłem im opcję niewidzialności. :(
« Ostatnia zmiana: 15 Lipiec 2009, godz.13:14 wysłana przez kruk »

plum

  • Gość
Odp: Początki nauki vray for rhino i modelowania
« Odpowiedź #18 dnia: 15 Lipiec 2009, godz.13:19 »
Jak na mój gust to istnieje oświetlenie całej sceny w Vray: opcja Enviroment -> GI(skylight)
Mój projekt jest oświetlony właśnie przez GI z wartością 0.3 do tego 2 światła prostokątne.
Robię od nowa połączenie między koszem głośnika a magnesem, bo do końca wcześniejsze mi nie wyszło. Póki co prezentuje się jak na obrazku. Później mam zamiar przez edytycje punktów samego krańca dolnego powierzchni (podświetlona żółta linia) wyciągnąć w dół i wyciąć ten dziwny kształt, który będzie się opierał o ramię. Dobrze myślę czy może źle do tego podchodzę ?


Offline kruk

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Reputacja na forum: +113/-0
Odp: Początki nauki vray for rhino i modelowania
« Odpowiedź #19 dnia: 15 Lipiec 2009, godz.13:21 »
ja sie zmagam z renderem w zamkniętej przestrzeni gdzie trzeba ustawić źródła światła :(

botak

  • Gość
Odp: Początki nauki vray for rhino i modelowania
« Odpowiedź #20 dnia: 15 Lipiec 2009, godz.14:06 »
kruk - z tym oświetleniem to jest strasznie cos napie... w tym Vray'u bo inaczej się tego nie da nazwać.
Napiszę swoje spostrzeżenia o kontrolowaniu oświetlenia w V-ray'u i wrzucę do działu Vray (muszę tylko kilka screenów zrobić)

plum - w Rhino można modelować na wiele sposobów, ale ja bym to zrobił troszeczkę inaczej - w bardziej kontrolowany sposób.
masz może jakieś zdjęcie tego elementu? To Ci zademonstruje jak ja bym się tego czepił.

plum

  • Gość
Odp: Początki nauki vray for rhino i modelowania
« Odpowiedź #21 dnia: 15 Lipiec 2009, godz.16:11 »
Korzystam ze zdjęć znalezionych na necie, bo jeszcze tego głośnika nie mam.
Przykładowe foty, na których co nieco widać:






Wiem, że można na różne sposoby się tego czepić, to co przychiodziło mi do głowy to próbowałem wykorzystać. Sweep'y nie chciały mi wychodzić bo na zgięciu wychodzą różne cuda, najlepiej jak narazie wychodzi przez siatkę krzywych, ale chętnie skorzystam z każdej pomocy, bo na razie to nie doświadczony jestem, więc próbuje po kolei co wpadnie do głowy :).

Tutaj jeszcze jest rysunek techniczny dany przez producenta z deka kiepski -> http://www.seas.no/index.php?option=com_content&task=view&id=109&Itemid=131
« Ostatnia zmiana: 15 Lipiec 2009, godz.16:15 wysłana przez plum »

Offline kruk

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Reputacja na forum: +113/-0
Odp: Początki nauki vray for rhino i modelowania
« Odpowiedź #22 dnia: 15 Lipiec 2009, godz.23:35 »
do wyciągania po prowadnicach gdzie wychodzą krzaczki na zakrętach warto sie zająć odpowienim przygotowaniem prowadnic - postaraj sie je uprościć tak by nie zmieniać w kajiś diametralny sposób ich kształtu ale za to zredukować ilość ich punktów kontrolnych. a jeszcze lepiej aby obie prowadnice miały tyle samo punktów kontrolnych i ten sam stopień krzywej. to samo sie tyczy przekrojów poprzecznych ;)

plum

  • Gość
Odp: Początki nauki vray for rhino i modelowania
« Odpowiedź #23 dnia: 15 Lipiec 2009, godz.23:54 »
Krzywa musi być zagięta, bo jak widać na zdjęciach ramie jest krzywe i w tym momencie jest już problem w wyciągnięciem po prowadnicy. Stworzenie odpowiedniej siatki krzywych dla tego kształtu opierając się tylko na zdjęciach też mi na razie za dobrze nie idzie. Póki co mam kolejny problem. Nie mam pomysłu na dobre przejście pomiędzy tymi dwoma elementami jak na obrazku. Powinno być łagodne przejście, ale kształt jest o tyle skomplikowany, że o _FilletEdge można sobie pomarzyć, a z _Pipe też za wiele mi nie wychodzi :/.

Jakoś zrobiłem ten "dzyndzel", ale bardzo nie zgrabnie, więc na pewno pójdzie do poprawki. Z ramieniem też się na razie jeszcze męczę, Póki co zrobiłem już cewkę i kilka innych drobiazgów. Zostało dorobić linki łączące cewkę i złącza przykręcane do "dzyndzla".
Nie wiem jak zrobić przekrój, na takiej zasadzie jak w solid worksie jest dostępny bez większych problemów gdzie możemy sobie ustawić płaszczyznę przekroju i nawet pracować w ten sposób z modelem. Bo funkcja _Section jedynie tworzy linie na podstawie modelu przez wybraną płaszczyznę, ale nie o to mi chodzi. Chyba jest prostszy sposób niż tworzenie płaszczyzny i ucięcie wszystkiego po jednej stronie ?

Update:
Znalazłem dzisiaj trochę czasu. Zrobiłem na nowo ramię już wygląda trochę lepiej (tak mi się wydaje :)). Tym przekształcałem punkty płaszczyzny płaskiej do takie stanu jak widać. O wiele wygodniej i zwiększą kontrolą mogłem tym razem wymodelować ramię. Na nowo też zrobiłem cypel i _BlendSrf poprawiłem, że wygląda już w miarę znośnie. Głośnik już prawie na ukończeniu, jeszcze drobne poprawki i render. Chciałbym Wam pokazać przekrój głośnika, bo w środku widać cewkę i magnes oraz nabiegunnik, ale z zewnątrz tych detali się nie zobaczy. Na półprzeźroczystej też za wiele nie widać.
« Ostatnia zmiana: 17 Lipiec 2009, godz.03:10 wysłana przez plum »

plum

  • Gość
Odp: Początki nauki vray for rhino i modelowania
« Odpowiedź #24 dnia: 17 Lipiec 2009, godz.21:43 »
Trochę się zawziąłem na ten głośnik i oto efekt :).
Teraz przygotowania do renderingu.



Głośnik już zamontowany :)
« Ostatnia zmiana: 18 Lipiec 2009, godz.23:46 wysłana przez plum »

Offline kruk

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Reputacja na forum: +113/-0
Odp: Początki nauki vray for rhino i modelowania
« Odpowiedź #25 dnia: 21 Lipiec 2009, godz.15:29 »
mam pytanie do osób bardziej otrzaskanych z v-rejem.

chce ustawić materiał dwustronny. mam przygotowane materiały na obie strony, nakładam je na właściwe miejsca i wrzucam w render. i lipa, bo materiał z prawej strony sie renderuje z obu stron. sęk w tym, że o ile prawostronna tekstura jest nieprzeźroczysta, o tyle lewa strona ma być niemal całkowicie przejrzysta. z czego takie problemy mogą wynikać? czy powinienem kombinować z właściwościami materiałów czy to problem ustawień globalnych ???

dzięki za odpowiedź  ;D

Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja na forum: +138/-0
Odp: Początki nauki vray for rhino i modelowania
« Odpowiedź #26 dnia: 21 Lipiec 2009, godz.16:39 »
A jak masz ustawione w każdym materiale pole Double-sided  on czy off?

Offline kruk

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Reputacja na forum: +113/-0
Odp: Początki nauki vray for rhino i modelowania
« Odpowiedź #27 dnia: 22 Lipiec 2009, godz.09:17 »
wyłączona jest ta opcja. i uprzedzając pytanie -wiem gdzie jest prawa a gdzie lewa strona ;)

botak

  • Gość
Odp: Początki nauki vray for rhino i modelowania
« Odpowiedź #28 dnia: 26 Lipiec 2009, godz.19:42 »
Generalnie nigdy przy materiale dwustronnym nie miałem problemu z Vray'em

Ale ciekawi mnie to co napisałeś:
...materiał z prawej strony sie renderuje z obu stron...
...prawostronna tekstura jest nieprzeźroczysta, o tyle lewa strona ma być niemal całkowicie przejrzysta...

Teraz zależy jak bardzo materiał na stronie lewej jest przezroczysty.
Jak pomalujesz szybę z jednej strony na czerwono, a z drugiej strony przejrzystym lakierem to jakie będziesz miał kolory z obu stron?

Offline kruk

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Reputacja na forum: +113/-0
Odp: Początki nauki vray for rhino i modelowania
« Odpowiedź #29 dnia: 26 Lipiec 2009, godz.19:54 »
powiedzmy, że chodzi mi o uzyskanie efektu 'lustra weneckiego (fenickiego)'. to chyba najlepsze określenie tego o co mi chodzi - tak nałożyć obie tekstury by nie chodziły na siebie i trzymały sie swoich stron.

jeśli tylko da sie to uzyskać :-[