Zaloguj się lub zarejestruj. 22 Grudzień 2024, godz.10:12

Autor Wątek: Problem z funkcja Split  (Przeczytany 14173 razy)

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1472
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: Problem z funkcja Split
« Odpowiedź #15 dnia: 10 Październik 2008, godz.10:42 »
Nadal nie mam tych polygonów - nawet już po splicie.

botak

  • Gość
Odp: Problem z funkcja Split
« Odpowiedź #16 dnia: 10 Październik 2008, godz.10:54 »
Może Ciebie program inaczej traktuje?

A na poważnie, to mi w tym projekcie też nic takiego nie wyskoczyło.

Dziwne, ale u mnie częściej nicodzienne błędy pojawiają się na słabszych komputerach.
A może nie takie to dziwne...  ;)

Poof

  • Gość
Odp: Problem z funkcja Split
« Odpowiedź #17 dnia: 10 Październik 2008, godz.12:34 »
Dziwne u mnie nadal poligonomania  >:( Sprawdzę jeszcze inne rzeczy tj. sterowniki do karty. A co do komputera to nie jest tak źle - 4GB Ramu, Core2Duo E8200 (2,66Ghz), i GeForce 9600 GT dają radę w Rhino (puki co ;) ). BTW Botak racja jak jest kilka punktów kontrolnych obok siebie to program szaleje.

EDIT: Botak metoda z importem do stp działa i to elegancko :) Dzięki bracie :)
« Ostatnia zmiana: 10 Październik 2008, godz.12:55 wysłana przez Poof »

Offline kruk

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 620
  • Reputacja na forum: +113/-0
Odp: Problem z funkcja Split
« Odpowiedź #18 dnia: 10 Październik 2008, godz.15:26 »
no to ostatnie co mi przychodzi do głowy to brak łat do rhino.... :-\
ewentualnie właśnie zrobić nowe krzywe na dziurki. a poza tym to nie wiem co by można ci jeszcze zaproponować :(

Poof

  • Gość
Odp: Problem z funkcja Split
« Odpowiedź #19 dnia: 10 Październik 2008, godz.22:02 »
Póki co jest dobrze - korzystam z metody Botaka - Export/Import do stp i daje już radę :) Już się przyzwyczaiłem ;) A tak poza tym te poligony wyskakują przeważnie wtedy, kiedy tnę powierzchnię za pomocą krzywej, która ma kilka punktów kontrolnych obok siebie. To samo się tyczy fillet/chamfer. Więc na dzień dzisiejszy mam dwie metody: spróbować usunąc niepotrzebne punkty lub 100% Working Botak's Method :) Zdąrzyłem się już przyzwyczaić do braci poligonów w powierzchniach NURBS. Może to spisek i niecny podstęp komputera abym czasem zajrzał do polymodelingu ;)  Jeszcze raz wszystkim dziękuje za rady a Botak ma u mnie duuuużego browca :)

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1472
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: Problem z funkcja Split
« Odpowiedź #20 dnia: 10 Październik 2008, godz.22:28 »
Botak z pewnością, nie tylko w tym wątku na piwo zasługuje, ALE - metoda botaka - działa, ale ciągle nie wiemy, nie znamy istoty problemu, tylko jego obejście. Nie ma prawa być żadnych polygonów zbędnych - tyle mogę powiedzieć, a skoro są - trzeba to jakoś racjonalnie wytłumaczyć.
Ja sprawdzałem u siebie na 5 różnych kartach Ati 2600 Xt, Ati Mobile 1600, Intel x3100, Intel 950, Nvidia 8600 GT - NIE ma polygonów. Wręcz już zaczynam myśleć , że je sobie dorysowujecie  8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

Cała więc sprawa - to kwestia najnowszych układów graficznych i super nowych sterowników - co jak pisałem - ostatnio bardziej Rhino przeszkadza, niż pomaga.

ps jutro sprawdzę na Intelu x4500 i nvidia 9600gt

sterowniki - sprzed 2 miesięcy , nie pamiętam dokładnie wersji - jutro napiszę.
« Ostatnia zmiana: 10 Październik 2008, godz.22:30 wysłana przez Odyniec »

botak

  • Gość
Odp: Problem z funkcja Split
« Odpowiedź #21 dnia: 11 Październik 2008, godz.11:39 »
Odyniec jak mi sie uda upolowac na ekranie to pokaze Ci nie tylko to co pojawia sie u Poof'a, ale jeszcze i zorze polarną jaka powstaje przy mesh'ach :D

eye_lip

  • Gość
Odp: Problem z funkcja Split
« Odpowiedź #22 dnia: 18 Październik 2008, godz.11:27 »
Myślę, że nikt mnie zbytnio nie zruga jak zamieszczę mój problem w tym temacie dotyczącym problemu z funkcją boolean - co prawda nie split a różnica.

Mianowicie mam dwie bryly (zamkniete, sprawdzone przez analizę) - koronkę zegarka oraz brylę która ma sfazować koronkę - efekt jest caly czas taki sam - boolean difference failed. Taki sam problem mialem przy modelowaniu z nakrętki z tutoriala, ale jakimś sposobem się udalo - tutaj próbuję i nic.

Domyslam się, że to jakaś glupota ale nie mogę znaleźć rozwiązania:


botak

  • Gość
Odp: Problem z funkcja Split
« Odpowiedź #23 dnia: 18 Październik 2008, godz.11:35 »
Pierwsz rzecz, to split nie jest funkcja "boolean'owską"

A drugie, to jedyne co mi przychodzi do głowy, z twoim przypadkiem to, że masz "naked adges".
Pewnie w tym elemencie z rowkami.

sprawdz to np komendą  _ShowEdges

A jak to nie pomoże, to wrzuć plik na forum (mogą być tylko te dwa elementy)

eye_lip

  • Gość
Odp: Problem z funkcja Split
« Odpowiedź #24 dnia: 18 Październik 2008, godz.11:47 »
Nie ma naked edges. Wrzucę zaraz

botak

  • Gość
Odp: Problem z funkcja Split
« Odpowiedź #25 dnia: 18 Październik 2008, godz.12:02 »
Wrzuć plik, ale przyjżałem się dokładniej twojemu screenowi i wiem co chyba jest nie tak.

Przy funkcjach boolean'owskich rhino nie wykonuje ich, jeśli bryły "idealnie" się stykają.
Nie wiem czy wiesz o co chodzi...

Zrób tak: wydłuż za pomocą komendy scale 1-d element z ząbkami, tak aby wyraźnie przecinał się z bryłką którą chcesz wykonać zaokrąglenie. powinno zadziałać

eye_lip

  • Gość
Odp: Problem z funkcja Split
« Odpowiedź #26 dnia: 18 Październik 2008, godz.12:21 »
Plik wrzucilem w projekty. Niestety wydlużenie elementu nic nie daje.

botak

  • Gość
Odp: Problem z funkcja Split
« Odpowiedź #27 dnia: 18 Październik 2008, godz.12:34 »
nie mam pojęcia gdzie jest ten plik.
Pliki (te z rhino jak i jpgi) mozesz wrzucać i tak jest najlepiej do postu który piszesz.
Jak piszesz wiadomość, to pod okienkiem po lewej stronie masz "opcje dodatkowe..."

eye_lip

  • Gość
Odp: Problem z funkcja Split
« Odpowiedź #28 dnia: 18 Październik 2008, godz.12:52 »
ok, wrzucam więc tu.

Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 615
  • Reputacja na forum: +138/-0
Odp: Problem z funkcja Split
« Odpowiedź #29 dnia: 18 Październik 2008, godz.13:00 »
Ale namieszałeś ;) (Niech ktoś wykasuje teraz ten temat http://forum.rhino3d.pl/index.php/topic,791.msg6026.html#msg6026 )

A co do problemu to od nowa stwórz tą bryłę
Po wrzuceniu do innego programu dziwnie wygląda, a moja po lewej wygląda ok i działa mi boolean.

Poza tym reszta zegarka też ma chyba błędy, ale to się później na 100% okaże.
« Ostatnia zmiana: 18 Październik 2008, godz.13:04 wysłana przez satrab »