Rhino nic sam nie majstruje w tej dziedzinie.
Ha, tym razem dam małą podpowiedź - zagadkę, otóż Rhino działa według kilku, mianowicie w tym przypadku , dwóch schematów - albo mamy bryły (solids) albo nie. Wtedy działa przewidująco. W innych przypadkach nie.
ps. podpowiedź do podpowiedzi - Closed Solids (zamknięte bryły)
ps2.Poligony (najprawdopodobniej) wzięły się z tego, że została wygenerowana siatka podglądu (poly), która nie została zmieniona po Twoich modyfikacjach - pomoże - Edit menu - Remesh PAMIĘTAJ O TYM, ŻE WIDZISZ POLY, A NIE NURBS w widoku cieniowanym.
ps3 - nie działa Split lub Trim - zwróć uwagę na argumenty tych funkcji - a pewnie odkryjesz swoją lokalna Amerykę (:-D
ps4. Profilowanie krawędzi z różnym promieniem nie działa zawsze automatycznie - ale nic to - w razie czego zawsze można zrobić to ręcznie w kilka chwil - dajesz okręgi na krzywej profilu po prostu o różnych promieniach - wytłaczasz je i później robisz różnicę lub split , a na koniec Blend Surface między oryginalnymi powierzchniami (:-D
ps5. A na drugi raz - załączamy plik 3dm z problemem, oprócz screenów, bo na podstawie tylko obrazków - to można sobie się domyślać i rok - w czym problem tak naprawdę... Wystarczy np. , że Twoje dziury lub ogólne profile ogólnego kształtu są po prostu źle zrobione (np. niezrównoważone) .. i po zawodach
Sam kształt isoparm (węzłów) powierzchni płaskich Twojego telefonu (nie przebiegają poprzez swoje standardowe położenia w takich przypadkach) - budzi już podejrzenia i daje co najmniej 100 powodów do potencjalnych błędów, spośród których - pierwsze w kolejce są zawsze operacje logiczne i przycinanie.
ps.5 - czy powierzchnia, z której wycinasz jest Trimmed, czy Untrimmed (ograniczona, czy nieograniczona wycinkowo)
itp, itd...
