Zaloguj się lub zarejestruj. 21 Listopad 2024, godz.18:32

Autor Wątek: Rakieta V2 ...nauka ;-)  (Przeczytany 6002 razy)

BERP

  • Gość
Rakieta V2 ...nauka ;-)
« dnia: 28 Czerwiec 2008, godz.14:48 »

Cześć

Jak przypuszczam to będzie masakra dla Waszych oczu i szarych komórek mózgowych ;-) niestety tylko tak mogę się czegoś praktycznie dowiedzieć, więc postanowiłem założyć taką małą relację (teraz umieram ze strachu).

Wybór padł na rakietę V2 z dwóch przyczyn ..kumpel plastikowiec zbierał do niej materiały i poprosił mnie o pomoc, więc wykorzystam to, co znalazłem, druga sprawa to zastosowałem się do rady Dominika z „lekcji projektowania samolotu” i wybrałem sobie jak mi się wydaje coś prostego by totalnie nie polec.  W założeniu ma zostać to narysowane potem rozłożone i sklejone takie jest przynajmniej moje marzenie :)

Wszystko, co udało mi się stworzyć do tej pory powstało tylko i wyłącznie dzięki temu forum a co za tym idzie Waszym radą i lekcją, za co ogromne DZIĘKI!!! Starałem się czytać uważnie i stosować do zaleceń na pewno już na tym etapie popełniłem masę błędów, ale proszę o wyrozumiałość jestem ranty talent w obsłudze tego rodzaju programów i potrzebuje mieć wszystko naprawdę łopatologiczne wyjaśnione.
Z góry sorki za to, że będę pisał krok po kroku, co robiłem (będzie to dla Was śmieszne i oczywiste), ale może to pomoże mi wszystko lepiej zrozumieć wskazać błędy, które znajdziecie..

Przeszukałem net w poszukiwaniu planów i znalazłem tylko cztery, które nadawały się do pracy niestety różniły się w danych wymiarowych wspomnianej rakiety. Szukając dalej natrafiłem na model V2 już zaprojektowany, który posłużył mi w pierwszej części za bazę z danymi. Budowana rakieta będzie w skali 1: 33 a ta, którą wyszukałem jest, w 1: 32 więc wszystko ręcznie pomierzyłem pomnożyłem potem podzieliłem i otrzymałem wstępne dane.


Pierwsze kroki to narysowanie osi, pionowe powstały przez funkcje „Odsuń krzywą” narysowałem pierwszą w moim punkcie zero a następnie znając wcześniej zaplanowany przeze mnie podział na segment odsuwałem ją o kolejne odcinki. Tak jak wspomniałem nie potrafię sobie jeszcze poradzić bez wymiarów, więc kontrolowałem je na bieżąco na innej warstwie.






Kolejny etap to narysowanie wręg. Rysowałem ja w oknie „TOP” znając po przeliczeniu ich wcześniejsze wymiary. Korzystałem z funkcji „ Okrąg” podając wartość średnicy. Po narysowaniu wszystkich zaznaczyłem ich środki poprzez „Punkt” a następnie zgrupowałem je z wręgami.
Kolejny krok to skok do okna „Front” gdzie zaznaczyłem wszystkie wręgi o poleceniem „Obrót” obróciłem je o 90 stopni. Tu mam ogromne problemy w ogóle tego nie widzę w ogóle sobie nie mogę tego wyobrazić i robiłem to na czuja. Jakoś się udało, więc skoczyłem w okno „ Perspective” i tam obrócone wręgi ustawiłem na osi.







Mając tak przygotowane wszystko utworzyłem warstwę „Poszycie” i korzystając z opcji „Przecięcie” połączyłem wszystko jedną linią. Następnie wykorzystałem opcje „Lustro „ i odbiłem to na druga stronę. Mając narysowany zarys mojej amatorskiej rakiety utworzyłem poszycie z opcji „Wyciągnij po 2 ścieżkach.
























Tyle udało mi się zrobić w niecałe trzy godziny zdaję sobie sprawę, że to, co pokazałem to totalna zabawa, ale od czegoś muszę zastartować.
No to teraz czas na zjedzenie mnie ;-) ;-) ;-);-) że też odważyłem się to pokazać :) ?!

Pozdro na maxa :)
« Ostatnia zmiana: 28 Czerwiec 2008, godz.15:28 wysłana przez BERP »

Offline sea__

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 613
  • Reputacja na forum: +132/-0
  • gg 444625
Odp: Rakieta V2 ...nauka ;-)
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Czerwiec 2008, godz.15:26 »
Pewnie że zjemy... chcemy więcej  ;D.

Offline HAV

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 525
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: Rakieta V2 ...nauka ;-)
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Czerwiec 2008, godz.16:32 »
O BERP, fajnie że się w końcu ujawniłeś

Imho narobiłeś się niepotrzebnie przy tym

Na konradusie zdaje się wrzucałeś blueprinta v-2, czemu z niego nie korzystasz?
To samo możesz uzyskać znacznie szybciej, nie bawiąc się przy tym w wymiarowanie każdej średnicy wręgi.

Wrzuć sobie tego najlepszego blueprinta np. w rzutni Top, jak chcesz sobie ułatwić to wrzuć go raz jeszcze w rzutni Front. Machnij prostą wzdłuż osi rakiety i wyskaluj blueprint, zaczynając na czubku, a na płetwach kończąc (albo odwrotnie) do wcześniej wyliczonego wymiaru. Powtórz to samo dla drugiego blueprinta. marek wspominał kiedyś o skalowaniu blueprintów w tutku o Sopwith Baby bodajże. Imho moja metoda ma tą zaletę, że skalujesz cały blueprint względem jednej osi (zakładając, że rys. jest dobry reszta wymiarów powinna się zgadzać; czasem wymiary w necie są tak podawane, że nie wiadomo co zawierają, ale to inna bajka). Przesuń sobie teraz oba blueprinty do środka układu współrzędnych, tak by w Top nos rakiety był w pkcie 0,0, a we Front środek okręgu przekroju poprzecznego. Reszta to już tylko odrysowanie poszczególnych powierzchni...


Offline Krzychu74

  • Moderator
  • Specjalista
  • *****
  • Wiadomości: 347
  • Reputacja na forum: +89/-0
  • NAR = Niedzielny Amator Rhino
    • Mikromodele
Odp: Rakieta V2 ...nauka ;-)
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Czerwiec 2008, godz.16:43 »
Witam!
Hej BERP! Miło Cię znowu widzieć. :)
Nie masz co umierać ze strachu. Od czegoś trzeba zacząć, a V-2 nadaje się do tego idealnie.
Czekam na ciąg dalszy.

Pozdrawiam.
WIP: s.s. "Californian" 1:400
Sie zrobi: m.s. "Costa Concordia"
Sie zrobiło: s.s "Ivernia", s.s "Lucania" (oba w 1:400), reszty  nie pamiętam. Tyle tego było...

www.mikromodele.cba.

BERP

  • Gość
Odp: Rakieta V2 ...nauka ;-)
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Czerwiec 2008, godz.16:49 »
HAVOC zrobiłem dokładnie tak jak mówisz w pierwszej wersji, ale jakoś mi się to nie podobało chodzi mi o to jak wypadał podział segmentów, który sobie ustaliłem, no nie wiem jakoś to dziwnie było, dlatego skorzystałem z podziału rakiety, która już istnieje tylko, że w innej skali.  Tam po wczytaniu bitmapy wyrysowałem oś potem podzieliłem kadłub i rysowałem okręgi tak by pokryły się z zewnętrznym obrysem rakiety. Przy okazji z dwie godziny „rozgryzałem” skalowanie a potem przesuwanie w punkt zero:).
Tu było więcej pracy, ale przyda się w przyszłości zamierzam zbudować coś, co ma niewiarygodnie dokładną dokumentacje serwisową i tam będę bazował przede wszystkim na wymiarach a potem na rysunkach.
Nawet nie wiesz ile odwagi wymaga ujawnienie się ….To, co do tej pory było łatwe teraz zaczną się schody …mam nadzieję, że pomożecie po nich wchodzić.

Krzychu właśnie wszyscy ostatnio mówią, że zaginąłem …to za sprawą roweru udało mi się wrócić do ścigania w maratonach a to zjada czas i siły jak nie wiem, co :)

Pozdro


BERP

  • Gość
Odp: Rakieta V2 ...nauka ;-)
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Czerwiec 2008, godz.21:33 »
Zaczynam serię bolesnych pytań ;-)

Narysowałem sobie taki zarys + wręga i głowię się jak wyciągnąć powierzchnie ? Przejrzałem lekcję Dominika i tam robi to za pomocą  „siatek krzywych” czy w tym przypadku też mogę to zastosować, bo coś cienko mi idzie...jak coś to jeszcze przejrzę lekcje Marka.



Pozdro
« Ostatnia zmiana: 28 Czerwiec 2008, godz.21:34 wysłana przez BERP »

Offline HAV

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 525
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: Rakieta V2 ...nauka ;-)
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Czerwiec 2008, godz.22:38 »
Spróbuj tak:



Przedłuż niebieskie linie, wrysuj profil statecznika widoczny od przodu. Stwórz powierzchnie z krzywych niebiesko-czerwona, czerwona, zielona (ta po prawej na dole rysunku), używając np. Surface from 2, 3 or 4 Edge Curves. Kolejność wskazywania krzywych ma znaczenie na kształt powierzchni, sprawdź jaka da najlepszy efekt. Analogicznie dla drugiej strony.
Teraz wyciągnij zieloną krzywą, będącą zakończeniem statecznika - prawy górny róg - Extrude Straight
Poucinaj co zbędne - Trim albo baw się Boolean'ami