Cześć
Jak przypuszczam to będzie masakra dla Waszych oczu i szarych komórek mózgowych ;-) niestety tylko tak mogę się czegoś praktycznie dowiedzieć, więc postanowiłem założyć taką małą relację (teraz umieram ze strachu).
Wybór padł na rakietę V2 z dwóch przyczyn ..kumpel plastikowiec zbierał do niej materiały i poprosił mnie o pomoc, więc wykorzystam to, co znalazłem, druga sprawa to zastosowałem się do rady Dominika z „lekcji projektowania samolotu” i wybrałem sobie jak mi się wydaje coś prostego by totalnie nie polec. W założeniu ma zostać to narysowane potem rozłożone i sklejone takie jest przynajmniej moje marzenie
Wszystko, co udało mi się stworzyć do tej pory powstało tylko i wyłącznie dzięki temu forum a co za tym idzie Waszym radą i lekcją, za co ogromne DZIĘKI!!! Starałem się czytać uważnie i stosować do zaleceń na pewno już na tym etapie popełniłem masę błędów, ale proszę o wyrozumiałość jestem ranty talent w obsłudze tego rodzaju programów i potrzebuje mieć wszystko naprawdę łopatologiczne wyjaśnione.
Z góry sorki za to, że będę pisał krok po kroku, co robiłem (będzie to dla Was śmieszne i oczywiste), ale może to pomoże mi wszystko lepiej zrozumieć wskazać błędy, które znajdziecie..
Przeszukałem net w poszukiwaniu planów i znalazłem tylko cztery, które nadawały się do pracy niestety różniły się w danych wymiarowych wspomnianej rakiety. Szukając dalej natrafiłem na model V2 już zaprojektowany, który posłużył mi w pierwszej części za bazę z danymi. Budowana rakieta będzie w skali 1: 33 a ta, którą wyszukałem jest, w 1: 32 więc wszystko ręcznie pomierzyłem pomnożyłem potem podzieliłem i otrzymałem wstępne dane.
Pierwsze kroki to narysowanie osi, pionowe powstały przez funkcje „Odsuń krzywą” narysowałem pierwszą w moim punkcie zero a następnie znając wcześniej zaplanowany przeze mnie podział na segment odsuwałem ją o kolejne odcinki. Tak jak wspomniałem nie potrafię sobie jeszcze poradzić bez wymiarów, więc kontrolowałem je na bieżąco na innej warstwie.
Kolejny etap to narysowanie wręg. Rysowałem ja w oknie „TOP” znając po przeliczeniu ich wcześniejsze wymiary. Korzystałem z funkcji „ Okrąg” podając wartość średnicy. Po narysowaniu wszystkich zaznaczyłem ich środki poprzez „Punkt” a następnie zgrupowałem je z wręgami.
Kolejny krok to skok do okna „Front” gdzie zaznaczyłem wszystkie wręgi o poleceniem „Obrót” obróciłem je o 90 stopni. Tu mam ogromne problemy w ogóle tego nie widzę w ogóle sobie nie mogę tego wyobrazić i robiłem to na czuja. Jakoś się udało, więc skoczyłem w okno „ Perspective” i tam obrócone wręgi ustawiłem na osi.
Mając tak przygotowane wszystko utworzyłem warstwę „Poszycie” i korzystając z opcji „Przecięcie” połączyłem wszystko jedną linią. Następnie wykorzystałem opcje „Lustro „ i odbiłem to na druga stronę. Mając narysowany zarys mojej amatorskiej rakiety utworzyłem poszycie z opcji „Wyciągnij po 2 ścieżkach.
Tyle udało mi się zrobić w niecałe trzy godziny zdaję sobie sprawę, że to, co pokazałem to totalna zabawa, ale od czegoś muszę zastartować.
No to teraz czas na zjedzenie mnie ;-) ;-) ;-);-) że też odważyłem się to pokazać
?!
Pozdro na maxa