Hmmm...
1. Zależy jakich komend używasz do umieszczania blueprintów
Jeśli poprzez View -> Backround Bitmap -> Place to ja nie zauważyłem większych różnic od sytuacji, gdy wrzucam np. bitmapy (Rhino 3, czy 4 nie ma tu znaczenia) 6000x4500 do programu edycji grafiki. Jeśli jest za duża pikseloza przy powiększeniu to można zawsze użyć polecenia Filter, które jest częścią komendy Bitmap place.
Obrazek 6000x4500 wrzucony do Rhino
Zbliżenie - pikseloza (ale to normalne przy takim zbliżeniu !)
Użycie filtra - jest lepiej
Ta sama bitmapa w programie do obróbki grafiki
2. (Rhino 3, 4) Jeśli blueprinty wrzucamy sposobem znanym z aplikacji typowo 3d (np. 3ds max), czyli teksturujesz prostą powierzchnię kwadratową albo prostokątną - to w zależności od firmy, sterowników, wersji OpenGl i Direct X, wersji Pixel Shadera - słabsze karty wyświetlają obrazki max 2048x2048, nowsze max 4096x4096, a te nowe, obsługujące DirectX 10 i profesjonalne typu Nvidia Quadro, czy Fire GL 8192x8192.
Z tego co wiem niestety drivera DirectX 10 pod Rhino jeszcze nie ma (jest DX9).
W Rhino 4 jest dokładna informacja o karcie i o tym, co będzie potrafić, (niestety nie pamiętam już czy podobnie jest w Rhino 3, a tu nie mam zainstalowanego) np:
Blueprint jako tekstura na zwykłej powierzchni:
I limity te to nie jest sprawa tylko Rhino, ale dokładnie tak samo skalować duże obrazki będzie np. 3ds max.