Rhino nigdy nie był, nie jest i wątpię, aby kiedykolwiek był edytorem siatek polygonowych. Wbudowana ich obsługa związana jest głównie z potrzebą wymiany danych z innymi programami, a także faktem, iż do procesu renderingu krzywe NURBS są zamieniane na siatki (mesh'e). Narzędzia więc, nawet w wersji 4 Rhino do ich tworzenia i modyfikacji są bardzo ograniczone.
No, ale w wersji 4 pojawiło się blisko 70 !!! nowych poleceń związanych z siatkami.
Tutaj jest ich pełna lista. Częściowo zostały one już wcześniej dodane do Rhino 3 w postaci tzw. pakietu Bonus Tools.
Te ciekawsze to:
MeshBooleanSplit
SplitMesh,TrimMesh
Możliwość analizy mapowania za pomocą map środowiskowych na mesh'ach
ThicknessAnalysis
OffsetMesh
Jednakże, jeśli potrzebujemy naprawdę poszaleć z siatkami poly pod Rhino - wystarczy zaopatrzyć się w odpowiedni
plugin - do zwykłych siatek jest to , a jeśli ktoś chcę tworzyć powierzchnie typu Subdivision Surfaces (n-gony) to powinien się zainteresować
tym rozszerzeniem.
A ogólnie Kruk - ściągaj wersje testową Rhino 4 i przekonaj się sam
- Nie ma żadnego problemu w posiadaniu wersji 3 i 4 w tym samym czasie i na tym samym komputerze! Działają one zupełnie niezależnie.
Wszystkie obrazki pochodzą z serwisu rhino3d.cz