Zaloguj się lub zarejestruj. 22 Grudzień 2024, godz.05:50

Autor Wątek: [pytanie] mesh  (Przeczytany 6448 razy)

Offline kruk

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 620
  • Reputacja na forum: +113/-0
[pytanie] mesh
« dnia: 10 Lipiec 2007, godz.10:58 »
chciałem się dowiedzieć o czwartą odsłonę Rhino, jak sobie radzi z powierzchniami typu 'mesh' ?

jak idzie z kontrolowaniem tych powierzchni, ich docinaniem, przebudową... po prostu interesuje mnie wszystko co 'czwóreczka' potrafi zrobić z kształtami rodem z koszmaru konstruktora.

dla porównania - w trójce nie jest łatwo wyrwać się poza kształty łatwo definiowalne gemetycznie. wystarczy zacząć szaleć z punktami kontrolnymi a później zaczynają dziać się cuda :-[

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1472
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: [pytanie] mesh
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Lipiec 2007, godz.11:43 »
Rhino nigdy nie był, nie jest i wątpię, aby kiedykolwiek był edytorem siatek polygonowych. Wbudowana ich obsługa związana jest głównie z potrzebą wymiany danych z innymi programami, a także faktem, iż do procesu renderingu krzywe NURBS są zamieniane na siatki (mesh'e). Narzędzia więc, nawet w wersji 4 Rhino do ich tworzenia i modyfikacji są bardzo ograniczone.
No, ale w wersji 4 pojawiło się blisko 70 !!! nowych poleceń związanych z siatkami. Tutaj jest ich pełna lista. Częściowo zostały one już wcześniej dodane do Rhino 3 w postaci tzw. pakietu Bonus Tools.

Te ciekawsze to:
MeshBooleanSplit

SplitMesh,TrimMesh

Możliwość analizy mapowania za pomocą map środowiskowych na mesh'ach

ThicknessAnalysis

OffsetMesh


Jednakże, jeśli potrzebujemy naprawdę poszaleć z siatkami poly pod Rhino - wystarczy zaopatrzyć się w odpowiedni plugin - do zwykłych siatek jest to , a jeśli ktoś chcę tworzyć powierzchnie typu Subdivision Surfaces (n-gony) to powinien się zainteresować tym rozszerzeniem.
A ogólnie Kruk - ściągaj wersje testową Rhino 4 i przekonaj się sam  8) - Nie ma żadnego problemu w posiadaniu wersji 3 i 4 w tym samym czasie i na tym samym komputerze! Działają one zupełnie niezależnie.

Wszystkie obrazki pochodzą z serwisu rhino3d.cz

Offline kruk

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 620
  • Reputacja na forum: +113/-0
Odp: [pytanie] mesh
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Lipiec 2007, godz.13:21 »
dzięki za tak obszerne info  :)

ale chciałem się zapytać o jeszcze jeden drobiazg...
jak bardzo siatki mesh mordują Rhino? znaczy się - jak mocno go spowalniają ;)

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1472
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: [pytanie] mesh
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Lipiec 2007, godz.14:47 »
Robiłem testy dokładne i siatki poly mordują go (od wersji Rhino 4) w takim samym dokładnie stopniu, jak np 3dsmaxa. Czyli jedynym ograniczeniem jest ilość RAM i szybka karta graficzna, bo przy siatkach poly procesor już nawet aż takiej ważnej roli nie spełnia.

Offline Krzychu

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Reputacja na forum: +6/-0
Odp: [pytanie] mesh
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Styczeń 2008, godz.14:16 »
Witam !
Odgrzewam temat siatek.
Jak zamienić siatkę na nurbs ?

Pozdrawiam !


Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1472
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: [pytanie] mesh
« Odpowiedź #5 dnia: 11 Styczeń 2008, godz.15:10 »
Albo jednym z plugin ów do Reverse Engineeringu albo plugin em T-splines, albo nieudokumentowaną funkcją Rhino 4, która nie zawsze działa, ale w tej chwili nie pamiętam jej nazwy. Sprawdzę.