Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D

RHINOCEROS => Rhinoceros w praktyce => Wątek zaczęty przez: pol6455 w 08 Listopad 2011, godz.23:50

Tytuł: Animacja mechanizmów w Rhinoceros
Wiadomość wysłana przez: pol6455 w 08 Listopad 2011, godz.23:50
Witajcie.
W Rhino modeluję już 2 lata, hobbystycznie. Niezwykle często korzystam z Rhino jak muszę coś sobie zaprojektować. Uwielbiam szkicownik w Rhino, jest wspaniały!
Tym razem zrobiłem projekt turbiny odrzutowej, i chciałbym wprawić ją w ruch. Jest to możliwe w Rhino?

(http://img197.imageshack.us/img197/3064/beztytuurug.png) (http://imageshack.us/photo/my-images/197/beztytuurug.png/)

Chodzi mi o takie animacje ruchu jak są np. w Inventorze. A szkicownik w Inventorze jest makabryczny, wolę Rhino. Często projektuję jakieś mechanizmy i chciałbym zobaczyć jakie zakresy ruchu mają poszczególne elementy (np. manipulator przemysłowy). Czyli chodzi o zobaczenie jak rusza się mechanizm (np. jak się kręcą zębatki, poruszają mechanizmy korbowo wodzikowe itp... )

Będę wdzięczny za odpowiedź :)
Tytuł: Odp: Animacja mechanizmów w Rhinoceros
Wiadomość wysłana przez: C.S.CH w 09 Listopad 2011, godz.08:36
Witam.
               Jedynie 3 opcje:  1 skorzystać z Bongo do rhino
                                        2 zamienić powierzchnie na mesha i exportowac w .obj do blendera i z animować elementy
                                        3 typowa partyzantka czyli- render poszczegulych klatek z jednego widoku ,od frontu obacać element,podem skorzystać z programu Jpg-anim,ale lipnie to wygląda

Niestety samo rhino nie posiada wbudowanych zaawansowanych opci animacji -tylko te mega podstawowe

Pozdrawiam.Cyprian






Witajcie.
W Rhino modeluję już 2 lata, hobbystycznie. Niezwykle często korzystam z Rhino jak muszę coś sobie zaprojektować. Uwielbiam szkicownik w Rhino, jest wspaniały!
Tym razem zrobiłem projekt turbiny odrzutowej, i chciałbym wprawić ją w ruch. Jest to możliwe w Rhino?

(http://img197.imageshack.us/img197/3064/beztytuurug.png) (http://imageshack.us/photo/my-images/197/beztytuurug.png/)

Chodzi mi o takie animacje ruchu jak są np. w Inventorze. A szkicownik w Inventorze jest makabryczny, wolę Rhino. Często projektuję jakieś mechanizmy i chciałbym zobaczyć jakie zakresy ruchu mają poszczególne elementy (np. manipulator przemysłowy). Czyli chodzi o zobaczenie jak rusza się mechanizm (np. jak się kręcą zębatki, poruszają mechanizmy korbowo wodzikowe itp... )

Będę wdzięczny za odpowiedź :)
Tytuł: Odp: Animacja mechanizmów w Rhinoceros
Wiadomość wysłana przez: mrgii w 28 Styczeń 2012, godz.19:47
Cześć, wydaje mi się, że chodzi Ci o funkcje, które dodaje plugin Rhino Works http://drivingdimensions.com/Rhino/overview/
Sam Rhinoceros nie pozwala na symulację ruchu obiektów z wykrywaniem kolizji. Nie ma też możliwości powiązania części w taki sposób jak w Inventorze czy SolidWorksie. Chyba, że jest coś o czym się wiem?;>
Tytuł: Odp: Animacja mechanizmów w Rhinoceros
Wiadomość wysłana przez: Robertos w 31 Styczeń 2012, godz.09:29
Najlepiej to za pomocą plug-in'u Bongo. Betę można za free używać :).

Pozdrawiam