Zaloguj się lub zarejestruj. 22 Grudzień 2024, godz.12:00

Autor Wątek: Animacja mechanizmów w Rhinoceros  (Przeczytany 5624 razy)

pol6455

  • Gość
Animacja mechanizmów w Rhinoceros
« dnia: 08 Listopad 2011, godz.23:50 »
Witajcie.
W Rhino modeluję już 2 lata, hobbystycznie. Niezwykle często korzystam z Rhino jak muszę coś sobie zaprojektować. Uwielbiam szkicownik w Rhino, jest wspaniały!
Tym razem zrobiłem projekt turbiny odrzutowej, i chciałbym wprawić ją w ruch. Jest to możliwe w Rhino?



Chodzi mi o takie animacje ruchu jak są np. w Inventorze. A szkicownik w Inventorze jest makabryczny, wolę Rhino. Często projektuję jakieś mechanizmy i chciałbym zobaczyć jakie zakresy ruchu mają poszczególne elementy (np. manipulator przemysłowy). Czyli chodzi o zobaczenie jak rusza się mechanizm (np. jak się kręcą zębatki, poruszają mechanizmy korbowo wodzikowe itp... )

Będę wdzięczny za odpowiedź :)

Offline C.S.CH

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 66
  • Reputacja na forum: +49/-0
  • Rhobić! Rhobić!...... JA JA gut gut
Odp: Animacja mechanizmów w Rhinoceros
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Listopad 2011, godz.08:36 »
Witam.
               Jedynie 3 opcje:  1 skorzystać z Bongo do rhino
                                        2 zamienić powierzchnie na mesha i exportowac w .obj do blendera i z animować elementy
                                        3 typowa partyzantka czyli- render poszczegulych klatek z jednego widoku ,od frontu obacać element,podem skorzystać z programu Jpg-anim,ale lipnie to wygląda

Niestety samo rhino nie posiada wbudowanych zaawansowanych opci animacji -tylko te mega podstawowe

Pozdrawiam.Cyprian






Witajcie.
W Rhino modeluję już 2 lata, hobbystycznie. Niezwykle często korzystam z Rhino jak muszę coś sobie zaprojektować. Uwielbiam szkicownik w Rhino, jest wspaniały!
Tym razem zrobiłem projekt turbiny odrzutowej, i chciałbym wprawić ją w ruch. Jest to możliwe w Rhino?



Chodzi mi o takie animacje ruchu jak są np. w Inventorze. A szkicownik w Inventorze jest makabryczny, wolę Rhino. Często projektuję jakieś mechanizmy i chciałbym zobaczyć jakie zakresy ruchu mają poszczególne elementy (np. manipulator przemysłowy). Czyli chodzi o zobaczenie jak rusza się mechanizm (np. jak się kręcą zębatki, poruszają mechanizmy korbowo wodzikowe itp... )

Będę wdzięczny za odpowiedź :)

mrgii

  • Gość
Odp: Animacja mechanizmów w Rhinoceros
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Styczeń 2012, godz.19:47 »
Cześć, wydaje mi się, że chodzi Ci o funkcje, które dodaje plugin Rhino Works http://drivingdimensions.com/Rhino/overview/
Sam Rhinoceros nie pozwala na symulację ruchu obiektów z wykrywaniem kolizji. Nie ma też możliwości powiązania części w taki sposób jak w Inventorze czy SolidWorksie. Chyba, że jest coś o czym się wiem?;>

Offline Robertos

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 88
  • Reputacja na forum: +14/-0
Odp: Animacja mechanizmów w Rhinoceros
« Odpowiedź #3 dnia: 31 Styczeń 2012, godz.09:29 »
Najlepiej to za pomocą plug-in'u Bongo. Betę można za free używać :).

Pozdrawiam