Zaloguj się lub zarejestruj. 21 Grudzień 2024, godz.17:21

Autor Wątek: Definicje naszego autorstwa  (Przeczytany 15061 razy)

mishka

  • Gość
Definicje naszego autorstwa
« dnia: 18 Kwiecień 2009, godz.12:21 »
Chciałbym zaproponować jako oddzielny wątek - możliwość podzielenia się swoimi "definicjami" z grasshopper'a z krótkimi komentarzami . Pozdrawiam ;D

Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 615
  • Reputacja na forum: +138/-0
Odp: Definicje naszego autorstwa
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Kwiecień 2009, godz.13:39 »
Wątpię, żeby wątek się rozruszał ; ) Jest tu gdzieś wątek z podobnym założeniem co do RhinoScritpa, chodziło mi o postowanie nie tylko  swoich (no bo ile ile Jarków na forum mamy  :P) ale chociażby cudzych, sprawdzonych, które uważamy za wartościowe, ale jak widać nikt nie był zainteresowany.
« Ostatnia zmiana: 18 Kwiecień 2009, godz.13:43 wysłana przez satrab »

ledman

  • Gość
Odp: Definicje naszego autorstwa
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Kwiecień 2009, godz.11:16 »
Chciałem się podzielić swoją definicją grasshopera :') Nie jest to nic wielkiego , ale zawsze coś . Zassałem plugin kilka dni temu i zrobiłem obiekt , który może być zarówno budynkiem jak i kloszem do lampy  :P



Każdy parametr jest w sumie modyfikowalny . Bryła polega na tym , że mamy prostopadłościan z możliwością skręcania go . Pewnie można byłoby to zrobić w łatwiejszy sposób , ale ja to zrobiłem tak jak w załączniku .

Czekam na następne propozycje dalszych przeobrażeń bądź uszczególnień :')

pozdrawiam


botak

  • Gość
Odp: Definicje naszego autorstwa
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Kwiecień 2009, godz.20:13 »
do tego jest funkcja w Rhino (_Twist)
ale chęci też się liczą  :D

Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 615
  • Reputacja na forum: +138/-0
Odp: Definicje naszego autorstwa
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Kwiecień 2009, godz.20:20 »
No dobra, ściągnąłem, definicja jest mało użyteczna, ale i tak jestem pod wrażeniem bo "ja bym tak nie umiał". Kombinuj dalej to za pare tygodni zaprezentujesz parametryczny wieżowiec, z regulowaną ilością okien i ich rozmiarem itd :). Powodzenia.

Nie można od razu zrobić coś takiego ->

http://img201.imageshack.us/img201/7140/completeview153mb.jpg
« Ostatnia zmiana: 30 Kwiecień 2009, godz.09:34 wysłana przez satrab »

kubbek

  • Gość
Odp: Definicje naszego autorstwa
« Odpowiedź #5 dnia: 30 Kwiecień 2009, godz.09:38 »
Cytuj
No dobra, ściągnąłem, definicja jest mało użyteczna, ale i tak jestem pod wrażeniem bo "ja bym tak nie umiał". Kombinuj dalej to za pare tygodni zaprezentujesz parametryczny wieżowiec, z regulowaną ilością okien i ich rozmiarem itd Uśmiech. Powodzenia.

Nie można od razu zrobić coś takiego ->

Możesz nam naświetlić, czym to cudo się zajmuje? Wygląda efektownie, ale trudno tak z marszu zorientować się o co chodzi  ;)

Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 615
  • Reputacja na forum: +138/-0
Odp: Definicje naszego autorstwa
« Odpowiedź #6 dnia: 30 Kwiecień 2009, godz.20:39 »
źródło "mega" definicji http://liquidtectonics.blogspot.com/2009/02/pont-des-arts-installation.html

Offtopic się zrobił  ;)
« Ostatnia zmiana: 30 Kwiecień 2009, godz.20:44 wysłana przez satrab »

kubbek

  • Gość
Odp: Definicje naszego autorstwa
« Odpowiedź #7 dnia: 01 Maj 2009, godz.10:53 »
Wszystko jasne  :) Oglądałem to parę dni temu i byłem pod naprawdę dużym wrażeniem!

evcia

  • Gość
Odp: Definicje naszego autorstwa
« Odpowiedź #8 dnia: 11 Listopad 2009, godz.15:50 »
Witam:) Pare dni temu pzeczytałam artykuł na temat projektowania parametrycznego i bardzo mnie to zainteresowało.. nie wiem czy nie przesadziłam bo wymyśliłam sobie że właśnie projekt ktory muszę zrobić na projektowanie (jestem studentką I roku architektury na POLSL) wlasnie bedzie wykonany przy pomocy Grasshoppera... tylko kurcze to nie jest takie jak mi sie wydawało i teraz mam duży problem... czasu mało a do zrobienia dużo... bardzo proszę o pomoc przy wykonaniu jakiegos prostego projektu przy pomocy tego narzedzia... Bardzo mi na tym zależy a nie wiem gdzie szukać pomocy... jedyne co znalazłam to wałsnie to forum no i oczywiscie mase stron w jezyku angielskim co raczej jest dla mnie problemem niz pomocą:( Tak wiec bardzo proszę wszystkich tych którzy już troszke chociaż się tym bawili o pomoc:)

botak

  • Gość
Odp: Definicje naszego autorstwa
« Odpowiedź #9 dnia: 11 Listopad 2009, godz.18:48 »
No to trochę przesadziłaś, deklarując się w ciemno...
Napisz konkretnie co to za projekt i jakiej pomocy oczekujesz, to może coś wykombinujemy.

evcia

  • Gość
Odp: Definicje naszego autorstwa
« Odpowiedź #10 dnia: 11 Listopad 2009, godz.21:32 »
Tzn chodzi o sworzenie jakiesgos prostego obiektu...o jakąś modyfikacje płaszczyzny czy szescianu... wlaściwie to jak to ma wyglądac zależy tylko i wyłącznie ode mnie nie ma jakiegoś konkretnego tematu do którego muszę się dostosować tylko o pokazanie tak jakby kolejnych etapów tworzenia "tego czegoś" jako np pokaz slajów albo filmik...Ogólnie temat brzmi zupełnie inaczej bo chodzi o ukazanie jakieś charakterystycznej ( ale nie widocznej na pierwszy rzut oka) cechy jakiegoś znanego obiektu architektonicznego (lub projektu) a potem w autorski sposob zinterpretowanie tej cechy.... no a teraz projekty kore np. "wychodzą" z biura arch. Zahy Hadid sa własnie w ten sposob tworzone i to uznalam za charakterystyczna ceche wlasnie kilku jej dziel no i teraz musze stworzyc "coś" swojego i przedstawic w jaki sposob to powstało..

botak

  • Gość
Odp: Definicje naszego autorstwa
« Odpowiedź #11 dnia: 12 Listopad 2009, godz.23:29 »
Jeśli chcesz coś takiego stworzyć sama od podstaw w grasshopperze, to raczej na szybko nie dasz rady.
A jak ktoś ma Cię prowadzić krok po kroku, to lepiej sobie włączyć tutorial wideo.
O choćby ten: http://liquidtectonics.blogspot.com/2009/01/grasshopper-excel-part-1.html

Sądze jednak, że jeśli możesz zrobić to w czymś innym,
to powinno Ci pójść dość łatwo z dodatkiem który się nazywa "Paneling tools" http://en.wiki.mcneel.com/default.aspx/McNeel/PanelingTools.html
Jak się instaluje skrypty pisaliśmy tutaj: http://forum.rhino3d.pl/index.php/topic,1082.0.html

A jak będziesz już wszystko miała, to O choćby ten tutorial http://www.vimeo.com/5444894 powinien Ci pomóc.

evcia

  • Gość
Odp: Definicje naszego autorstwa
« Odpowiedź #12 dnia: 13 Listopad 2009, godz.18:43 »
Dzieki wielkie za pomoc:) a macie moze jakies linki do jakiejs obszernej bazy skryptow??:)sprobuje w ten sposob...moze cos z tego wyjdzie;)

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1472
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: Definicje naszego autorstwa
« Odpowiedź #13 dnia: 13 Listopad 2009, godz.22:39 »
Własna głowa  ;D
a tak poważnie spróbuj tutaj Ale tylko język ang.

ps. Poprawiłem link
« Ostatnia zmiana: 14 Listopad 2009, godz.09:01 wysłana przez Odyniec »

evcia

  • Gość
Odp: Definicje naszego autorstwa
« Odpowiedź #14 dnia: 14 Listopad 2009, godz.16:05 »
OOOOO:)  wlsanie takiej srony szukalam i jakos nigdy nie znalazlam:) Wielkie dzieki:) Mam nadzieje ze w poniedzialek beda juz jakies efekty;)