Zaloguj się lub zarejestruj. 14 Październik 2024, godz.08:00

Autor Wątek: plugin do importu obiektów z Rhinoceros do Unigraphics  (Przeczytany 12704 razy)

Offline pergamin

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Reputacja na forum: +9/-0
plugin do importu obiektów z Rhinoceros do Unigraphics
« dnia: 31 Marzec 2009, godz.12:32 »
Witam Wszystkich
Czy spotkaliście się/znacie/wiecie gdzie można pobrać lub zakupić plugin plugin do importu obiektów z Rhinoceros do Unigraphics?
Szukam po prostu narzędzia do optymalizacji plików.
Mam taki problem, że inżynierowie, z tymi na co dzień współpracuję używają systemu Unigraphics.
Niestety siatki zapisywane do formatu IGES, STEPS, PARASOLID otwierają się z błędami w Unigraphics.
Jestem też ogólnie ciekawy Waszych doświadczeń zawodowych w pracy z Rinoceros przy opracowywaniu form wtryskowych.


Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja na forum: +138/-0
Odp: plugin do importu obiektów z Rhinoceros do Unigraphics
« Odpowiedź #1 dnia: 31 Marzec 2009, godz.13:56 »
Rhino with Unigraphics
Comment:

There is no good way to export files that can be used properly by Unigraphics. IGES and STEP are tried, but surfaces seem to have gaps between them. Unigraphics is a solid modeler. Sheets/Faces can be seen, but can not be converted into solids if they are not accurate enough. The Surfaces from Rhino look well, but are not exact. This makes it horrifying to work with. These are my experiences, if someone is able to convert Rhino models into valid Unigraphics solids, I'm happy to read that here. [abe-2007-09-29] Abe, if you have examples, the simpler the better for diagnosing the problems, please send them to me at pascal@mcneel.com or post to the Rhino newsgroup. -Pascal Golay

Sugestia:

Use Parasolid as much as possible into UG.

Then use the 'change surface degrees order' in UG - it becomes UG math.

Or just sew IGES surfaces into a solid - works very well for us - going the other way not so easyu - STEP is best IGES as backup.


http://en.wiki.mcneel.com/default.aspx/McNeel/RhinoWithSolidAndEngineeringPrograms.html

« Ostatnia zmiana: 31 Marzec 2009, godz.19:06 wysłana przez satrab »

Offline pergamin

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Reputacja na forum: +9/-0
Odp: plugin do importu obiektów z Rhinoceros do Unigraphics
« Odpowiedź #2 dnia: 31 Marzec 2009, godz.18:54 »
Dzięki za odpowiedź.
Choć trochę się załamałem, bo w takim układzie tracę argumenty za prowadzeniem Rhinoceros do mojej pracy.
Nie sądzę, by narzędziownia zmieniła oprogramowanie pod współpracę z Rhino.
Pozostaje mi więc szukać innego rozwiązania :-(

Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja na forum: +138/-0
Odp: plugin do importu obiektów z Rhinoceros do Unigraphics
« Odpowiedź #3 dnia: 31 Marzec 2009, godz.19:03 »
Ja tylko wkleiłem to co znalazłem, a poza tym to niestety, ale nie mam styczności z takimi problemami więc nie jestem zorientowany w temacie. Może, zjawi się jeszcze, ktoś kto jest w temacie i ma doświadczenie i coś poradzi. Oby :)

botak

  • Gość
Odp: plugin do importu obiektów z Rhinoceros do Unigraphics
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Kwiecień 2009, godz.00:14 »
Pergamin - dostałem od Ciebie PM'a, ale pozwolę sobie odpowiedzieć publicznie.

Po pierwsze, to Rhino jest całkiem niezłym narzędziem nawet do bardzo precyzyjnej pracy.
Do 20tys złotych jest to jedyne według mnie oprogramowanie godne polecenia do szeroko rozumianego "designu".
I według mnie jest najłatwiejszym do nauczenia się. Kształty które można zrobić w Rhino w ciągu 10min są bardzo często niemożliwe do uzyskania w ciągu dnia (o ile wogóle) w innych programach.

Wiadomo, że jeśli chodzi o formy wtryskowe, to ProE, CATIA, SolidWorks są super bo mają odpowiednie narzędzia do pracy nad formami (każde z nich z odpowiednim dodatkiem kosztuje ponad 30tys zł nie licząc szkolenia)

Coś co wspomaga projektowanie form do Rhino co ja znalazłem to RhinoMold - niestety pod Rhino 3.0

3dsMax jest super, ale do robienia filmów animowanych.
Kompletnie się nie sprawdza przy współpracy z aplikacjami inżynierskimi ani z drukarkami 3d. Szkoda kasy i czasu na uczenie się.
Jeśli ktoś uparcie chce wspomagać Autodesk to lepiej kupić sobie Alias'a (nie polecam)

Ale do tematu...
Wymiana obiektów pomiędzy Rhino a innymi aplikacjami jest jak najbardziej możliwa i przy zachowaniu odpowiednich standardów modelowania całkowicie bezproblemowa.
Jedynym skutecznym i sprawdzonym formatem jest STP

Wszystkie formaty "siatkowe" IGS itp są be - bo z tym nic już się nie da zrobić tak naprawdę.
A jak ktoś ma problem z poprawnie zrobionym plikiem STP przez Rhino np. w ProE, to musi się podszkolić w ProE
I nie dajcie sobie wmówić, że ktoś czegoś nie może zrobić - bzdura.

Jeśli chodzi o konwertery to jest problem.
Dziwnym trafem konwertery które warte są swoich pieniędzy pomagają wrzucić pliki do Rhino a nie z niego je eksportowac.

Żeby pliki sprawowały się w innych programach jak należy trzeba pamiętać przedewszystkim o:
1. w Rhino nie ma czegoś takiego jak "solid" wszystko to powierzchnie "zamknięte" lub nie.
Solid musi być bez nagich krawędzi
2. Wszystkie eksportowane modele powinne być "Valid", dobrze jest również zrobić "Shrink..."
3. Jeśli oddajemy jakiś element z filetami krawędzi i nie jesteśmy pewni czy fillety są odpowiedniej wielkości, wystarczy zachować sobie wersję bez filletów i również ją wyeksportować. Zawsze z inżynierem pracującym na odpowiednim programie można się dogadać, żeby zrobił to sam albo korzystając z jego oprogramowania zrobić to samemu.
4. Mało kto sprawdza krzywe z których robi powierzchnie np. "CurvatureGraph" a zrobienie tego wykresu w dużym stopniu mówi nam o tym co krzywych powstanie. Jeśli wykres nie jest zadowalający opcja "Fair Curve" potrafi zdziałać cuda.
5. "Czystość siatek" im mniej punktów kontrolnych tym lepiej

Jedynym problemem który ja zauważam, jest to, że np. odcinek zrobiony w Rhino o długości 5, w innym programie jest odcinkiem np 5,000000000001 - ale to kwestia eksportu do stp'a i ogólnej tolerancji pracy w Rhino. Oczywiście jest to problem czysto teoretyczny bo i tak w normalnej pracy nikt z takiej dokładności nie korzysta.

Więc podsumowując:
1. Kupić Rhino
2. Uczyć się (najlepiej nie samemu ale na profesjonalnych szkoleniach)
3. Cieszyć się z swobody pracy nad prostymi i skomplikowanymi powierzchniami
4. Jeśli chcesz robić skomplikowane projekty form, to tylko oprogramowanie inżynieryjne.
5. jeśli robisz elementy które mają być potem wykonywane metdą wtrysku /odlewu i lto inny przygotowuje formy to Rhino zaspokoi twoje potrzeby w zupełności

Polecam obejrzeć dorobek projektanta "Ross Lovgrove"
Choć on sam nic nie robi na komputerze, to ludzie pracujący dla niego używają tylko i wyłącznie Rhino (od zawsze)
i jestem święcie przekonany, że z innym programem nie byli by w stanie sprostać jego ideom.

Offline pergamin

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Reputacja na forum: +9/-0
Odp: plugin do importu obiektów z Rhinoceros do Unigraphics
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Kwiecień 2009, godz.08:15 »
Wielkie dzięki, za optymistyczne słowa. Nie ukrywam, że trochę zacząłem sobie grzebać w Rhino i bardzo mi się spodobał interface.
Więc szkoda byłoby mi odpuścić temat i wrócić do 3dsMaxa.
Niestety z tematem kompatybilność z Unigraphicem muszę jeszcze powalczyć. Tak naprawdę pozytywna rekomendacja inżynierów
z narzędziowni pozwoli mi przeforsować w Zarządzie firmy temat zakupu Rhino i szkolenia.

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1545
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: plugin do importu obiektów z Rhinoceros do Unigraphics
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Kwiecień 2009, godz.10:53 »
Zgadzam się w 100% z Botakiem, chcesz mieć dobry model poza Rhino - zrób wpierw poprawny model w Rhino !!!
Poza tym wtrącę, że Botak troszkę mocno optymistycznie przestrzelił w dół ceny Pro E, Solidworksa - tak mniej więcej 2-3 razy, a Catii - tak mniej więcej 4-6 razy, przy czym te ostatnią da się w zasadzie tylko wypożyczyć, a nie kupić  8) 8) 8), Autocad (pełna wersja, nie LT), 3dsmax to wydatek rzędu 2.5 -3 tys euro netto,  I są to ceny bez specjalistycznych modułów i pluginow i bez szkoleń.


« Ostatnia zmiana: 01 Kwiecień 2009, godz.15:14 wysłana przez Odyniec »

Offline kruk

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Reputacja na forum: +113/-0
Odp: plugin do importu obiektów z Rhinoceros do Unigraphics
« Odpowiedź #7 dnia: 01 Kwiecień 2009, godz.12:45 »

2. Wszystkie eksportowane modele powinne być "Valid", dobrze jest również zrobić "Shrink..."
3. Jeśli oddajemy jakiś element z filetami krawędzi i nie jesteśmy pewni czy fillety są odpowiedniej wielkości, wystarczy zachować sobie wersję bez filletów i również ją wyeksportować. Zawsze z inżynierem pracującym na odpowiednim programie można się dogadać, żeby zrobił to sam albo korzystając z jego oprogramowania zrobić to samemu.
4. Mało kto sprawdza krzywe z których robi powierzchnie np. "CurvatureGraph" a zrobienie tego wykresu w dużym stopniu mówi nam o tym co krzywych powstanie. Jeśli wykres nie jest zadowalający opcja "Fair Curve" potrafi zdziałać cuda.
5. "Czystość siatek" im mniej punktów kontrolnych tym lepiej


BOTAK: plusik ode mnie za zwrócenie uwagi na to co wielu wogóle pomija lub uważa za nieistotne. czystość i prostota wszystkich nurbsów to podstawa, bo i lepiej panujemy nad tym co sie dzieje w projekcie a także sama waga tego projektu są na plus.

PERGAMIN: a jeśli chodzi o współpracę z narzędziownią to prawda jest prosta jak drut - jeśli nie będzie im sie chciało sprawdzić nowego oprogramowania to ich niczym nie przekonasz. możesz natomiast przekonać zarząd do ekonomii zakupu rhino. na przykład wykorzystując argument szybkości i wygody pracy nad modelem.

 :) :) :) :)

Offline pergamin

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Reputacja na forum: +9/-0
Odp: plugin do importu obiektów z Rhinoceros do Unigraphics
« Odpowiedź #8 dnia: 01 Kwiecień 2009, godz.14:07 »
Jest dobrze. Dzisiaj spytałem się wprost inżyniera jak ocenia różnicę w modelach generowanych z 3dStudio i  w Rhinoceros.
Generalnie dostałem pozytywną odpowiedź.  Obiekty 3dsMax mógł sobie tylko obejrzeć.
Natomiast nawet te nieporadnie wykonane przeze mnie formy z Rhino normalnie się otwierają, więc
poszczególne płaszczyzny i krzywe można użyć do dalszych prac konstrukcyjnych.
Teraz tylko muszę przekonać zarząd. Trzymajcie za mnie kciuki.




botak

  • Gość
Odp: plugin do importu obiektów z Rhinoceros do Unigraphics
« Odpowiedź #9 dnia: 01 Kwiecień 2009, godz.14:38 »
Wchodzisz i pytasz...
"Mamy jakieś 50tyś na program i szkolenie?"
jak odpowiedzą, że nie to wiesz co powiedzieć - a jak powiedzą, że tak, to się do Ciebie przeprowadzam  :D

Offline pergamin

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Reputacja na forum: +9/-0
Odp: plugin do importu obiektów z Rhinoceros do Unigraphics
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Kwiecień 2009, godz.20:01 »
W kryzysie to nie łatwo o kasę na inwestycję. Tym bardziej, że i moją firmę dopadła mniejsza sprzedaż.
No ale cóż walczyć trzeba. Na początek planuję kupić podstawowy zestaw Rhino, a finale renderigi
będę robi w 3dsMaxie. Sprawdzałem na przykładach, ładnie działa to.
Jeszcze raz wielkie dzięki wszystkim za pomocne uwagi.

Offline pergamin

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Reputacja na forum: +9/-0
Odp: plugin do importu obiektów z Rhinoceros do Unigraphics
« Odpowiedź #11 dnia: 10 Kwiecień 2009, godz.12:36 »
Udało się, firma kupiła Rhino, a ja jadę na szkolenie :-)

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1545
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: plugin do importu obiektów z Rhinoceros do Unigraphics
« Odpowiedź #12 dnia: 10 Kwiecień 2009, godz.13:15 »
Gratulacje!!!

botak

  • Gość
Odp: plugin do importu obiektów z Rhinoceros do Unigraphics
« Odpowiedź #13 dnia: 11 Kwiecień 2009, godz.20:21 »
Pergamin - ale to był tylko żart prima aprilis'owy  :P oprogramowanie Rhinoceros jest bee!!

nie no żartuje
Fajnie że dołączysz do społeczności - mam nadzieję, że będziesz się udzielał.

Offline pergamin

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Reputacja na forum: +9/-0
Odp: plugin do importu obiektów z Rhinoceros do Unigraphics
« Odpowiedź #14 dnia: 14 Kwiecień 2009, godz.12:49 »
myślę, że jeszcze nie raz pojawię się forum, by skorzystać z porady użytkowników-weteranów oprogramowania.
Sam pewnie nie prędko będę mógł udzielać porad, ale za jakiś czas kto wie.... :-)
jeszcze raz wielkie dzięki wszystkim za pomoc