Zaloguj się lub zarejestruj. 29 Kwiecień 2024, godz.08:15

Autor Wątek: kuchnia  (Przeczytany 7942 razy)

Offline Tomaga

  • Członek forum
  • ***
  • Wiadomości: 100
  • Reputacja na forum: +13/-0
kuchnia
« dnia: 19 Marzec 2009, godz.00:40 »
Witam

Mój pierwszy projekt w Rhino. Jeszcze dużo pracy... Krytyka mile widziana

Pzdr

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: kuchnia
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Marzec 2009, godz.01:59 »
Miło powitać kolejnego odważnego i cieszę się że temat następnych mebelków będzie wałkowany :D. Mam nadzieję że szybko się nie spłoszysz i stawisz czoła konstruktywnej krytyce ;D.
Czy to projekt do realizacji czy modelujesz to co już fizycznie istnieje?
Jeśli do realizacji, to nie pasuje mi tu podłoga i trochę blaty za białe ja bym uderzał w beż ale to kwestia gustu – ustawienia świateł na razie nie komentuje bo to raczej próby.
Widzę że to jeszcze nie koniec projektu więc nie będę za dużo pisał - czekam na wiecej.
Ogólnie fajnie to wygląda i pomyślane z głową – budujesz meble ?
Hal
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Offline Tomaga

  • Członek forum
  • ***
  • Wiadomości: 100
  • Reputacja na forum: +13/-0
Odp: kuchnia
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Marzec 2009, godz.09:24 »
Witam Hal,

   Kuchnia jest zaprojektowana dla mojego dobrego kolegi i już niedługo idzie pod "nóż".
Jeśli chodzi o podłogę to rzeczywiście jest kiepska. Jestem jeszcze zbyt "krótki" żeby zrobić samemu materiał identyczny
z tym wybranym przez klienta a ta była jedyną dostępną.
Jeśli chodzi o blat to ma być biały tylko jeszcze nie wiem z jakiego materiału Państwo M. :) sobie życzą jego wykonanie.
 
   Czy projektuję meble... też :P
Ogólnie skończyłem budownictwo okrętowe ale ciągnę jeszcze architekturę także pełen przekrój :P
Następnym razem pewnie wezmę się za jakiś stateczek czy jachcik także mam nadzieję, że poznam na tym
forum innych marinistów, którzy wspomogą doświadczeniem :)

Wkrótce kolejne wypociny
Pozdrawiam

Offline Tomaga

  • Członek forum
  • ***
  • Wiadomości: 100
  • Reputacja na forum: +13/-0
Problem z cieniem
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Marzec 2009, godz.18:52 »
Witam

Jest jedna rzecz, której nie mogę skumać: plamy zamiast cienia jak na fotce.
Nie mam pojęcia skąd to się bierze.

Może ktoś wie... ?

z góry dziękuję za pomoc :)

PZDR

Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja na forum: +138/-0
Odp: kuchnia
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Marzec 2009, godz.19:28 »
Przepraszam, że zamiast jakoś pomóc zadam dodatkowe pytanie:

Jaki masz procesor i czy ten obrazek naprawdę się liczył 18 godzin???

No i żeby było coś na temat... skąd masz te ustawienia vraya , których aktualnie używasz?

botak

  • Gość
Odp: kuchnia
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Marzec 2009, godz.19:50 »
Najkrócej mówiąc kiepska jakość światła/cienia na tych obiektach.
Zredukować można to na kilka sposobów, np:
1 - dodać światło bezpośrednio oświetlające pomieszczenie, a nie które odbija się od powierzchni.
2 - w materiale ściany w zakładce subdivision zwiększyć wartość (np dwukrotnie)
3 - w ustawieniach renderowania w zakładce DMC Sampler zmienić "Noise Treshold" (najoptymalniej na 0,05)
4 - w ustawieniach renderowania w zakładce DMC Sampler zmienić "Subdiv Mult" (na początek na 2)
5 - jeśli w ustawieniach renderowania w zakładce "Indirect Illumination" w "Secondary Engine" jest Deterministc Monte Carlo, to zmienić to na light cache.

no i można tak długo...

z takich innych rad:
1. ustaw nowe siatki mesh dla okapu i piekarnika, bo teraz za fajnie to nie wyglada
2. ustaw mniejszy bump na materiale okleiny
3. dodaj refleksy na podłodze

no i te 18godzin... masz cierpliwość :)
« Ostatnia zmiana: 24 Marzec 2009, godz.19:56 wysłana przez botak »

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: kuchnia
« Odpowiedź #6 dnia: 24 Marzec 2009, godz.20:00 »
Z materiałem tez nie za bardzo. Zmniejsz multipler w bump bo sa za głębokie rowki (ja ustawiałem na 0.005) i zagęść przez powturzenia (Repeat). Zagęść tez teksturę.
Hal
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Offline Tomaga

  • Członek forum
  • ***
  • Wiadomości: 100
  • Reputacja na forum: +13/-0
Odp: kuchnia
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Marzec 2009, godz.20:22 »
Dzięki za szybką odpowiedź!!!

Nie, cierpliwości nie mam. Wyszedłem na dłużej  :P

Dzięki Panowie za rady, na bank skorzystam chociaż nazwy, którymi operujecie JESZCZE są mi orientem  ???  :P      no ale jakoś dojdę, w końcu kiedyś trzeba ogarnąć temat.

PZDR

Offline Tomaga

  • Członek forum
  • ***
  • Wiadomości: 100
  • Reputacja na forum: +13/-0
Odp: kuchnia
« Odpowiedź #8 dnia: 26 Marzec 2009, godz.23:52 »
Zamieszczam scenkę i kolejne foto

Lekkie zmiany...

Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja na forum: +138/-0
Odp: kuchnia
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Marzec 2009, godz.09:28 »
Nie wiem czy jest sens dodawania do sceny takich "ciężkich" obiektów do sceny gdy jesteś na etapie kalibracji oświetlenia. Poza tym jak już chcesz używać gotowych obiektów to szukaj plików w formacie *.obj a nie 3ds, bo jak widzisz widać na nich trójkąty.
« Ostatnia zmiana: 27 Marzec 2009, godz.13:36 wysłana przez satrab »

botak

  • Gość
Odp: kuchnia
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Marzec 2009, godz.09:30 »
juz jest znacznie lepiej - zobacze ile dam rady wyciagnac z tej scenki samymi ustawieniami

Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja na forum: +138/-0
Odp: kuchnia
« Odpowiedź #11 dnia: 28 Marzec 2009, godz.10:52 »
Skoro wgrałeś scenkę, to sie nią trochę "pobawiłem" w innym silniku renderujacym, najpierw próbowałem sił z Flamingo nXt, ale ten silnik mnie nie lubi chyba, wiec na szybko cos w Maxwellu zmontowałem, ale wyszło średnio. Dodatkowo uporządkowałem trochę siatki tych importowanych modeli.

Najbardziej tragiczne wyszło drewno wenge ;)
« Ostatnia zmiana: 28 Marzec 2009, godz.13:01 wysłana przez satrab »

botak

  • Gość
Odp: kuchnia
« Odpowiedź #12 dnia: 28 Marzec 2009, godz.13:15 »
Tak właśnie miałem zapytać jak to czasowo wychodzi w maxwelu?

A poniżej dowód, że w każdej kuchni można znaleźć coś ciekawego  ;D
(czas renderu 1024x670; 9min - 4 rdzenie 2,83GHZ)

Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja na forum: +138/-0
Odp: kuchnia
« Odpowiedź #13 dnia: 28 Marzec 2009, godz.13:18 »
3-4 godziny na obydwa obrazki bo robiony w MultiLight, 3042 pix x 1536 pix
4x3,3Ghz

PS. w nocy w takich szpilkach?  : >
« Ostatnia zmiana: 28 Marzec 2009, godz.13:44 wysłana przez satrab »

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: kuchnia
« Odpowiedź #14 dnia: 28 Marzec 2009, godz.14:36 »
Teraz to wyglada całkiem fajnie, podoba mi się ten blat  :) Jeśli chodzi o materiał wenge, to kwestia mapowania -o ile to jest materiał ode mnie. Cięzko mi go rozpoznać na renderkach.
Przydały by się jeszcze jakieś inne drobiazgi spotykane w kuchniach  ;D Takie jak pokazał Botak, tez mile widziane  - diabeł tkwi w szczegółach  ;)
Hal
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".