Zaloguj się lub zarejestruj. 22 Grudzień 2024, godz.08:00

Autor Wątek: Modelowanie papryki  (Przeczytany 3443 razy)

eye_lip

  • Gość
Modelowanie papryki
« dnia: 11 Marzec 2009, godz.17:07 »
Witam serdecznie ;)

Próbuję wymodelować kształt papryki. Mam zrobiony outline, ale nijak nie wiem jak się zabrać do tego aby ten kształt wyciągnąć do góry tak aby w przekroju miał  powiedzmy półelipsę. Kształt jaki potrzebuję zrobić to płaskorzeźba, czyli normalnie tył płaski i od połowy wyciagnięte.

Grafika:


Marne próby, góra i tak jest płaska i za cholerę nie wiem jakim narzędziem to ugryźć:


Macie jakiś sensowny pomysł jak uzyskać ten kształt?

Pozdrawiam
filip



Offline HAV

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 472
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: Modelowanie papryki
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Marzec 2009, godz.17:37 »
Wszystko zależy od tego na ile to ma przypominać paprykę, jakie ma być dokładne i ile masz na to czasu... Jeśli dobrze rozumiem, ma to wyglądać jak np. magnesy na lodówkę  - z jednej strony wypukłe, z drugiej płaskie do przyczepienia.
Żeby nie kombinować i zbytnio się nie narobić obrysowałbym kształt jednej strony papryki, następnie Revolve wokół osi symetrii. Dalej trochę zabawy pktami kontrolnymi, żeby papryczka miała kształt bardziej eliptyczny. Później Bend na ogonku i papryce, żeby je trochę wygiąć jak na zdjęciu. Na koniec przeciąć całość płaszczyzną przez środek, poodcinać co zbędne, połączyć polipowierzchnie etc.

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 556
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Modelowanie papryki
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Marzec 2009, godz.17:49 »
Spróbuj tak. - Jak zwykle nie doczytałem - no nic może sie komuś przyda :)
« Ostatnia zmiana: 11 Marzec 2009, godz.17:51 wysłana przez Hal9000 »
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 556
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Modelowanie papryki
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Marzec 2009, godz.18:18 »
To jeszcze raz   ;D - czy o to chodzi?
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

eye_lip

  • Gość
Odp: Modelowanie papryki
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Marzec 2009, godz.09:35 »
No dokładnie o to chodzi. Tylko nadal do końca nie wiem jak to zrobić :)

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 556
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Modelowanie papryki
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Marzec 2009, godz.18:00 »
Eye_lip,

rys. 001. Wpisz kilka kółek w obiekt na róznych wysokościach, tak aby nie wychodziły po za granice obiektu. Następnie narysuj proste w tych okręgach tak aby przechodziły przez ich środek, a zaczynały się i kończyły w miejscach gdzie stykaja się krawędzie obiektu i koła - to pomoże ustalić połozenie przekroju.

rys. 002. Teraz musisz dopasować wszystkie okręgi w taki sposób aby w ich środkach znalazły sie proste.

rys. 003. Wybierasz opcje wyciagnij po profilach i zaznaczasz po kolei wszystkie okręgi zaczynając od góry - i enter lub PPM.

rys. 004. Klikasz ok :D

rys. 005. Teraz wybierasz opcje zakryj plaskie otwory i PPM.

i paprayka gotowa.

Jeśli chcesz aby była płaska to przytnij ja w połowie np szescianem używając Boole'a -  różnica i użyj rozciagania w 1D aby zmniejszyć.
Hal
« Ostatnia zmiana: 12 Marzec 2009, godz.19:32 wysłana przez Hal9000 »
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".