Zaloguj się lub zarejestruj. 22 Listopad 2024, godz.06:37

Autor Wątek: Titus Onera  (Przeczytany 28628 razy)

Offline daromaro

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 66
  • Reputacja na forum: +1/-0
Odp: Titus Onera
« Odpowiedź #45 dnia: 27 Luty 2009, godz.11:16 »
Właściwości( wybież obiekt) - Mapowanie tekstur - obrót  :D
Właśnie mam problem z łatwym dotarciem do tych opcji. Jak w prosty sposób docierać do tych opcji?
« Ostatnia zmiana: 27 Luty 2009, godz.11:20 wysłana przez daromaro »

Offline sea__

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 613
  • Reputacja na forum: +132/-0
  • gg 444625
Odp: Titus Onera
« Odpowiedź #46 dnia: 27 Luty 2009, godz.11:30 »
Zaznaczasz obiekt  klikasz na Właściwości obiektu


Otworzy ci się okno właściwości - rozwijasz menu do interesującej cię zakładki i dalej już wszystko jasne  :D

Offline daromaro

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 66
  • Reputacja na forum: +1/-0
Odp: Titus Onera
« Odpowiedź #47 dnia: 27 Luty 2009, godz.11:38 »
Zaznaczasz obiekt  klikasz na Właściwości obiektu. Otworzy ci się okno właściwości - rozwijasz menu do interesującej cię zakładki i dalej już wszystko jasne  :D

No to wiem ale później mam problem z dojściem do tekstur - coś nie tak odświeża ekran i czasami brakuje mi kilku elementów w zakładce. Ale udało się :) Teksturka nałożona na walec testowy.

Offline daromaro

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 66
  • Reputacja na forum: +1/-0
Odp: Titus Onera
« Odpowiedź #48 dnia: 27 Luty 2009, godz.11:51 »
Już z mniejszymi problemami jest i następny  napis. Ufff teraz to wszystko wrzucić tam gdzie powinno być.

Offline daromaro

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 66
  • Reputacja na forum: +1/-0
Titus Onera
« Odpowiedź #49 dnia: 28 Luty 2009, godz.18:27 »
Od wczoraj walczę z teksturami. Po wprowadzeniu tekstury mapowanie widgetu pojawia się we właściwym miejscu (strzałka biała). Niestety sam obrazek władowuje się w głowice mimo, że zaznaczony był na początku kadłub (tuba). Próbowałem kilka razy - nawet z wykasowaniem pliku i ponownym jego odtworzeniem. Problem też polega na tym, że nie wiem jak się pozbyć niepotrzebnego pliku tekstury. Odhaczenie znacznika nic nie daje bo jest to gdzieś w pamięci. Dlatego kasowałem cały plik .3dm . Tak ogólnie to te tekstury to nie jest łatwe zadanie - na złożonych powierzchniach. Na walcu i płaskich bryłach to jakoś wychodzi.
« Ostatnia zmiana: 28 Luty 2009, godz.18:32 wysłana przez daromaro »

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Titus Onera
« Odpowiedź #50 dnia: 28 Luty 2009, godz.19:00 »
Najlepiej wydziel powierzchnie na którą chcesz nałożyć teksture i dopiero nakladaj. Co do odświerzania widoku tekstur w Rhino to fakt troche jest kłopot.
Jeśli tekstura ma byc na kadłubie, to wydziel ta powierzchnie przez Wydobądz powierzchnie i dla niej zastosuj teksture.
« Ostatnia zmiana: 28 Luty 2009, godz.19:03 wysłana przez Hal9000 »
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Offline daromaro

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 66
  • Reputacja na forum: +1/-0
Titus Onera
« Odpowiedź #51 dnia: 28 Luty 2009, godz.19:12 »
Najlepiej wydziel powierzchnie na którą chcesz nałożyć teksturę i dopiero nakładaj. Co do odświeżania widoku tekstur w Rhino to fakt trochę jest kłopot.
Jeśli tekstura ma być na kadłubie, to wydziel ta powierzchnie przez Wydobądź powierzchnie i dla niej zastosuj teksturę.
Doszedłem już do tego samego wniosku - teoretycznie i empirycznie po moich wcześniejszych próbach z walcem i powierzchnią płaską - tam wychodziło idealnie. Wynika z tego, że wielkość tekstury musi zostać 'opisana' na fragmencie o takiej samej wielkości.

A gdzie jest 'Wydobądź powierzchnie'? Ja nie mogę tego znaleźć.
« Ostatnia zmiana: 28 Luty 2009, godz.22:40 wysłana przez daromaro »

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Titus Onera
« Odpowiedź #52 dnia: 28 Luty 2009, godz.21:36 »
Jest problem, nie znalazłem w Rhino wyłączania klepek tzn "Tile" i wzór sie powtarza. Uzywam V-ray'a i tam mam opcje wyłączenia powtarzalności tekstury, co daje mozliwość mapowania tylko jednego kawałka tekstury na wybranym fragmecie obiektu. W Rhino nie znalazlem takiej opcji - jest jakaś dachówka ale nie wiem jak to wyłączyć. Prawdopodobnie musisz wykonać teksturę o takiej samej wielkości jak powierzchnia cylindra (kadłuba) rakiety - ale tylko tej powierzchni wydzielonej. Możesz ja rozwinąć i wtedy bedziesz wiedziła jakią powierzchnie masz do pokrycia.


Wydobądz powierzchnie :
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Titus Onera
« Odpowiedź #53 dnia: 28 Luty 2009, godz.22:04 »
Tak to wyglada pod V-ray:
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Offline daromaro

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 66
  • Reputacja na forum: +1/-0
Odp: Titus Onera
« Odpowiedź #54 dnia: 28 Luty 2009, godz.22:37 »
Jest problem, nie znalazłem w Rhino wyłączania klepek tzn "Tile" i wzór sie powtarza. Używam V-ray'a i tam mam opcje wyłączenia powtarzalności tekstury, co daje możliwość mapowania tylko jednego kawałka tekstury na wybranym fragmencie obiektu. W Rhino nie znalazłem takiej opcji - jest jakaś dachówka ale nie wiem jak to wyłączyć. Prawdopodobnie musisz wykonać teksturę o takiej samej wielkości jak powierzchnia cylindra (kadłuba) rakiety - ale tylko tej powierzchni wydzielonej. Możesz ja rozwinąć i wtedy będziesz wiedział jaką powierzchnie masz do pokrycia.


Wydobądz powierzchnie :
Tak do tego to już doszedłem, i właśnie chciałem wydobyć powierzchnie o takich rozmiarach (wysokość walca) która jest mi potrzebna ale nie wiem jak to zrobić. To znaczy teraz już znalazłem tą opcję: 'Wydobyj powierzchnię' (oryginalna pisownia z mojej wersji). Czy jest możliwe nadanie wydzielonej powierzchni konkretnych rozmiarów  - tu akurat wysokości bo reszta zostanie walcem o odpowiedniej średnicy. No i oczywiście później musiała by być możliwość jej ustawienia.

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Titus Onera
« Odpowiedź #55 dnia: 28 Luty 2009, godz.23:08 »
Najprościej jest rozwinąc wydzielona powierzchnie i zmierzyć ja używając wymiarowania liniowego. Możesz też wyeksportować rozwinięta powierzchnie w formacie AI, a potem zaimportować do Corela i tam wykonać teksturę, następnie zamienić na bitmaę i zapisać w formacie jpg.
Hal
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Offline daromaro

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 66
  • Reputacja na forum: +1/-0
Odp: Titus Onera
« Odpowiedź #56 dnia: 01 Marzec 2009, godz.09:25 »
Najprościej jest rozwinąc wydzielona powierzchnie i zmierzyć ja używając wymiarowania liniowego. Możesz też wyeksportować rozwinięta powierzchnie w formacie AI, a potem zaimportować do Corela i tam wykonać teksturę, następnie zamienić na bitmaę i zapisać w formacie jpg.
Hal
Dzięki za info ale to już umiem ;D . Zobacz fragmenty wątku z walcami. Myślałem że da się to zrobić bez kombinowania z wykorzystaniem tego pliku teksturowego który mam (chodzi o wysokość i ustawienie znaków). Nie jest dla mnie problemem zrobienie nowego pliku w Corel'u. Jeszcze raz dzięki za pomoc.

Offline daromaro

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 66
  • Reputacja na forum: +1/-0
Titus Onera
« Odpowiedź #57 dnia: 01 Marzec 2009, godz.15:42 »
Się chyba poddam z tymi teksturami :( Nie wiem czy to moja wersja Rhino coś szwankuje. Ale jak wrzucam teksturę to włazi mi na cały kadłub a nie na zaznaczoną powierzchnię. Specjalnie przygotowałem plik w Corel,u i kicha. Widget ustawia się poprawnie ale nie ma na nim tekstury. Ogólnie zapanowanie nad nią jest praktycznie niemożliwe :( Może jak chwilę odetchnę i będę miał trochę czasu to wrócę do tematu tekstur.

Nie mogę zrozumieć dlaczego wychodzi to na pojedynczym obiekcie - poniżej na tubie wyszło bez problemu tak jak być powinno. A na właściwym pliku nie :(
« Ostatnia zmiana: 01 Marzec 2009, godz.16:01 wysłana przez daromaro »

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Titus Onera
« Odpowiedź #58 dnia: 01 Marzec 2009, godz.19:21 »
Wydzieliłeś powierzchnie na rakiecie ? Prawdopodobnie te powierzchnie są połaczone ze soba tzn kadłub z głowicą i dlatego jest problem. Mapowanie rozciaga obraz na cały obiekt.
Jeśli wydzieliłeś powierzchnie i dalej d..a, to skasuj mapowanie dla tej powierzchni i zastosuj ponownie teksturę. Jeśłi to nie zadziała to nie wiem co jest grane - powinno byc ok jeśli tekstura jest równa powierzchni, a i nie poddawaj sie  ;D
Hal
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Offline daromaro

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 66
  • Reputacja na forum: +1/-0
Odp: Titus Onera
« Odpowiedź #59 dnia: 02 Marzec 2009, godz.12:33 »
Wydzieliłeś powierzchnie na rakiecie ?

Tak.

Prawdopodobnie te powierzchnie są połączone ze sobą tzn. kadłub z głowicą i dlatego jest problem. Mapowanie rozciąga obraz na cały obiekt.

Przewidziałem to i rozbiłem powierzchnie. Teraz praktycznie każda część to oddzielny obiekt. I kicha -  dalej ładuje teksturę na całą rakietę.