Zaloguj się lub zarejestruj. 11 Maj 2024, godz.17:28

Autor Wątek: Titus Onera  (Przeczytany 26405 razy)

Offline daromaro

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 66
  • Reputacja na forum: +1/-0
Titus Onera
« Odpowiedź #30 dnia: 26 Luty 2009, godz.18:50 »
Pokolorował bym jeszcze model i dodał napisy ale nie wiem czy nie potrzebuję innego programu? Da się to zrobić w Rhinoceros 3D wersja 4.0 PL? Napisy mam przygotowane w Corel'u.
« Ostatnia zmiana: 26 Luty 2009, godz.19:01 wysłana przez daromaro »

Offline sea__

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 613
  • Reputacja na forum: +132/-0
  • gg 444625
Odp: Titus Onera
« Odpowiedź #31 dnia: 26 Luty 2009, godz.20:12 »
Napisy za pomocą Bryła -Tekst a co do "kolorowania" - możesz zmienić kolor we Właściwościach Obiektu - Materiał - Podstawa (zobacz na sam dól w tym wątku http://forum.rhino3d.pl/index.php/topic,169.0.html.

Offline daromaro

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 66
  • Reputacja na forum: +1/-0
Titus Onera
« Odpowiedź #32 dnia: 26 Luty 2009, godz.21:08 »
Nie da się w tak prosty sposób zrobić napisów. Są one dość specyficzne. Chyba musiał bym tu użyć jakiś tekstur?

Offline daromaro

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 66
  • Reputacja na forum: +1/-0
Odp: Titus Onera
« Odpowiedź #33 dnia: 26 Luty 2009, godz.21:10 »
Pokolorowałem na biało  - bo takie jest oryginalne malowanie ale na renderach słabo to wygląda - biała plama :(

Offline sea__

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 613
  • Reputacja na forum: +132/-0
  • gg 444625
Odp: Titus Onera
« Odpowiedź #34 dnia: 26 Luty 2009, godz.21:17 »
Co do napisu zrób teksturę i nałóż, możesz użyć jakiegoś silnika do renderowania np HyperShot a rakieta niekoniecznie musi być biała... ;)

Offline daromaro

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 66
  • Reputacja na forum: +1/-0
Titus Onera
« Odpowiedź #35 dnia: 26 Luty 2009, godz.21:28 »
No jak bym wiedział jak się teksturuje to bym nie pytał :) W wyszukiwaniu forum nie znalazłem sposobu. Co do silnika renderującego to używam oryginalnych programów i na razie nie mam kaski na zakupy :( A darmowych nie znam. Co prawda V-rey ma chyba wersje 30dni ale nie lubię zaśmiecać kompa. Po tym czasie musiał bym go wywalić :(

Offline daromaro

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 66
  • Reputacja na forum: +1/-0
Odp: Titus Onera
« Odpowiedź #36 dnia: 26 Luty 2009, godz.22:39 »
zrobiłem jedna próbę na testowej tubie ale jakoś nie mogę na tym zapanowac :(

Offline sea__

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 613
  • Reputacja na forum: +132/-0
  • gg 444625
Odp: Titus Onera
« Odpowiedź #37 dnia: 26 Luty 2009, godz.23:05 »
A patrzyłeś  tutaj? - http://forum.rhino3d.pl/index.php/topic,755.0.html  odpowiedz na twoje pytania  ;)

Offline daromaro

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 66
  • Reputacja na forum: +1/-0
Titus Onera
« Odpowiedź #38 dnia: 27 Luty 2009, godz.08:07 »
A patrzyłeś  tutaj? - http://forum.rhino3d.pl/index.php/topic,755.0.html  odpowiedz na twoje pytania  ;)
Przewaliłem cale forum i znalazłem info, że Odyniec miał zrobić tutka. Ale tutka chyba jeszcze nie zrobił bo nie znalałem. Teraz szukam na tej włoskiej stronce.

Offline sea__

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 613
  • Reputacja na forum: +132/-0
  • gg 444625
Odp: Titus Onera
« Odpowiedź #39 dnia: 27 Luty 2009, godz.08:37 »
No właśnie o tę włoską stronę mi chodziło  :D.

Offline daromaro

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 66
  • Reputacja na forum: +1/-0
Odp: Titus Onera
« Odpowiedź #40 dnia: 27 Luty 2009, godz.08:58 »
Tia.... Zrobiłem płaską płaszczyznę wielkości obrazka. Wrzuciłem teksturę i jest ładnie. Ale jak teraz przekształcić to w walec albo pół walca?

Offline sea__

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 613
  • Reputacja na forum: +132/-0
  • gg 444625
Odp: Titus Onera
« Odpowiedź #41 dnia: 27 Luty 2009, godz.09:02 »
Wrzuć  teksturę na rakietę ( odpowiednio ja przytnij albo wyskaluj ) a potem  ustaw za pomocą mapowania.

Offline daromaro

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 66
  • Reputacja na forum: +1/-0
Titus Onera
« Odpowiedź #42 dnia: 27 Luty 2009, godz.11:02 »
Ufff... Coś tam wychodzi, ale ciężko jest. Zrobiłem tak: Odpowiednich rozmiarów walec. Rozwinąłem go po obwodzie. Zmierzyłem otrzymaną płaską powierzchnie. Zrobiłem w Corel'u obrazek z logo plus ramka bez widocznych krawędzi wielkości zmierzonej powyżej powierzchni. I zrobiłem teksturę. I teraz jest nawet dobrze tylko jak to odwrócić?

Offline sea__

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 613
  • Reputacja na forum: +132/-0
  • gg 444625
Odp: Titus Onera
« Odpowiedź #43 dnia: 27 Luty 2009, godz.11:09 »
Właściwości( wybież obiekt) - Mapowanie tekstur - obrót  :D

Offline daromaro

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 66
  • Reputacja na forum: +1/-0
Titus Onera
« Odpowiedź #44 dnia: 27 Luty 2009, godz.11:10 »
Tak jest w Corel'u. Te czerwone krawędzie zamienione na białe przed eksportem na jpg (wyznaczają powierzchnię po rozwinięciu walca).
« Ostatnia zmiana: 27 Luty 2009, godz.11:14 wysłana przez daromaro »