Zaloguj się lub zarejestruj. 22 Grudzień 2024, godz.10:15

Autor Wątek: Modelowanie - powierzchnie? czy bryły?  (Przeczytany 3854 razy)

Offline brader74

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Reputacja na forum: +5/-0
Modelowanie - powierzchnie? czy bryły?
« dnia: 19 Styczeń 2009, godz.23:18 »
Witam wszystkich Forumowiczów i Pozdrawiam. Z racji tego, że "dorwałem" się do Rhino i coś staram się wymęczyć spotkałem się z poważnym problemem przy renderowaniu. Okazało sie, że model który ma np: 100MB niestety nie jest do zrenderowania. Rozwiązaniem okazały się oczywiście siatki - jednak je także trzeba było optymalizować. Moje wypociny wykonywałem w powierzchniach i pojawia sie pytanie: czy jest znaczenie w czym wykonywany jest model? Czy bryły są mniej pamięciożerne? czy też więcej, ze względu na parametry? Czy jedyne rozwiązanie to siatki? Czy jest np. odpowiednia ilośc RAM-u która to pociągnie? np: 8GB

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 556
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Modelowanie - powierzchnie? czy bryły?
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Styczeń 2009, godz.23:33 »
Proponuję ten watek na poczatek :) http://forum.rhino3d.pl/index.php/topic,447.0.html
Hal
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 556
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Modelowanie - powierzchnie? czy bryły?
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Styczeń 2009, godz.23:44 »
Udało mi się wykonać render w V-ray'u przy fabrycznym ustawieniu Rhino. Plik maił 415 mb. Ale bez zastosowania sztuczki Odyńca, to by się nie udało.
Model w Nurbs'ach waży więcej niz w siatkach.
Cięzko powiedzieć co wazy wiecej - możesz miec skomplikowana powierzchnie lub prosta bryłę i na odwrót.  :D
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Offline brader74

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 20
  • Reputacja na forum: +5/-0
Odp: Modelowanie - powierzchnie? czy bryły?
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Styczeń 2009, godz.12:58 »
Sztuczka Odyńca - Masz na myśli renderowanie sieciowe? czy PAE?

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 556
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Modelowanie - powierzchnie? czy bryły?
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Styczeń 2009, godz.13:28 »
- PAE. Jak plik spory, to najlepiej zaraz po restarcie zapuścić render.
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1472
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: Modelowanie - powierzchnie? czy bryły?
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Styczeń 2009, godz.19:34 »
Pamiętajcie również, że samo uruchomienie Rhino 4 w 64-bit systemie podwaja nam ilość pamięci na jego proces w systemie - z około 2 GB (ograniczenie w 32bit systemie) do około 3,6 GB w 64bitowym.
Rozwiązaniem również jest zmiana silnika renderującego, Vraya jeszcze nie mamy 64bit pod Rhino, ale np. Maxwella pod Rhino tak, wtedy możemy sobie renderować miliardy poly aż do limitu 8 GB - Vista 64bit Home Basic, 16 GB - Vista 64bit Home Premium, bodajże 64 GB dla 64-bit Vista Business i 128 GB Vista 64bit Ultimate
I to wszystko niezależnie od tego ile fizycznie siedzi RAMU w komputerze. To co tam siedzi, tylko przyśpieszy po prostu obliczenia, bo nie trzeba będzie robić plików wymiany na dyskach twardych.
« Ostatnia zmiana: 20 Styczeń 2009, godz.19:37 wysłana przez Odyniec »