Zaloguj się lub zarejestruj. 21 Listopad 2024, godz.18:49

Autor Wątek: Pluszowy miś (R4+MW)  (Przeczytany 5247 razy)

Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja na forum: +138/-0
Pluszowy miś (R4+MW)
« dnia: 29 Październik 2008, godz.10:39 »
Obiecałem dziewczynie, że kiedyś zrobię pluszowego misia, i to próba ;)

Offline sea__

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 613
  • Reputacja na forum: +132/-0
  • gg 444625
Odp: Pluszowy miś (R4+MW)
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Październik 2008, godz.10:43 »
Super  ;D odrazu pytanko o futerko misia - jak to zrobiłeś  ;D?

kubbek

  • Gość
Odp: Pluszowy miś (R4+MW)
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Październik 2008, godz.10:52 »
Miś jak żywy  ;D Dołączam się do pytania o futerko  ???

Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja na forum: +138/-0
Odp: Pluszowy miś (R4+MW)
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Październik 2008, godz.11:18 »
W przypadku Rhino to raczej jest tylko jedna metoda, tzn. displacement. Odpowiednia mapa, na podstawie której powstanie futro i tyle. Warto jednak zwrócić uwagę, że przypadku Rhino Maxwell oferuje najlepszy displacement, w vray'u nie ma się aż takiej kontroli nad tym (według mnie) ale można śmiało eksperymentować z vrayem czy Brazilem, żeby jakieś futerko otrzymać.

Można by tęż za pomocą skryptu zrobić (próbować) prawdziwą geometrię futerka, ale to już najwyższa półka umiejętności ;)
« Ostatnia zmiana: 29 Październik 2008, godz.11:25 wysłana przez satrab »

botak

  • Gość
Odp: Pluszowy miś (R4+MW)
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Październik 2008, godz.12:18 »
super ekstra  ;D

Offline kruk

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Reputacja na forum: +113/-0
Odp: Pluszowy miś (R4+MW)
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Październik 2008, godz.12:52 »
bombowy ten miś ;D

będzie trzeba sprawdzić displacement we flamingu i zobaczyć, czy sie ca zrobić coś tak fajnego ;)

Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja na forum: +138/-0
Odp: Pluszowy miś (R4+MW)
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Październik 2008, godz.13:08 »
Flamingo niestety nie ma takiej możliwości, tzn. http://en.wikipedia.org/wiki/Displacement_mapping czegoś takiego nie wspiera, ale może jakaś inna droga by się znalazła.
« Ostatnia zmiana: 29 Październik 2008, godz.13:10 wysłana przez satrab »

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Pluszowy miś (R4+MW)
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Październik 2008, godz.14:05 »
Fajnie wyszedł ten misiek, ja mam tylko małe ale, do tego że wełna za mało wychodzi poza obszar siatki miska. Mysle ze dało by rade to bardziej podciągnąc. Może na podstawie innej bitmapy ?
Swoja droga wrażenie jest i podoba mi sie to ze nie poszedłeś na łatwizne i widać jak układaja się szwy :) Dało by rade siateczke misia zobaczyć?
Hal
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja na forum: +138/-0
Odp: Pluszowy miś (R4+MW)
« Odpowiedź #8 dnia: 29 Październik 2008, godz.14:40 »
Siatka materiału wychodzi miejscami sporo poza obszar miska, tylko jakoś nie wszędzie.
Można by to tunningować tak jak mówisz, inna mapa, z lepszymi przejściami skali szarości, inne oświetlenie, bardziej złożona siatka tu czy tam, żeby podczas renderingu lepiej się powierzchnia formowała itd ;)

Siatka jest bardzo gęsta bo taka musi być, poza tym robiłem na szybko używając CageEdit'a i miałem wyłączoną opcję Preserve Structure co bardzo zagęszcza siatkę.

Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja na forum: +138/-0
Odp: Pluszowy miś (R4+MW)
« Odpowiedź #9 dnia: 29 Październik 2008, godz.14:45 »
A dla chętnych poszukiwania futrzanych wrażeń bez użycia Maxwell,vray'a czy Brazila zostawiam mała wskazówkę gdzie można próbować szukać... w RDK + http://en.wiki.mcneel.com/default.aspx/McNeel/Displacement.html

Jeśli komuś chce się czekać na zassanie 13mb żeby obejrzeć film 12 sekundowy :P to może zobaczyć jakie efekty można uzyskiwać w samym Rhino. http://screencast.com/t/Ft0Yn1BVGW
« Ostatnia zmiana: 29 Październik 2008, godz.15:35 wysłana przez satrab »