Zaloguj się lub zarejestruj. 06 Maj 2024, godz.00:41

Autor Wątek: Pierwszy render, pierwszy model  (Przeczytany 4716 razy)

kierownik

  • Gość
Pierwszy render, pierwszy model
« dnia: 18 Październik 2008, godz.18:35 »
Witam,
właśnie stworzyłem pierwszy model i render w rhino. Projekt przedstawia moją lampkę biurkową. Mam parę wątpliwości i pytań dotyczących efektów mojej pracy. Mam nadzieję, że pomożecie mi, szanowni Użytkownicy podnieść jakoś tej wizualizacji i udzielicie kilku uwag, które pomogą mi lepiej poznać ten program.

1. Na wizualizacji oraz na w kolorowych przedstawieniach modelu we wszystkich oknach widokowych nie widać wcięcia w metalowym stelażu lampki, który z kolei jest widoczny w widoku drucianym, lub półprzeźroczystym. Co zrobić aby pojawił się na renderze?

2. Nie wiem jak rozwiązać problem cienia, tła i podłoża. Jak uzyskać efekt realistycznego cienia? W 3ds max istnieje specjalna płaszczyzna, która jest niewidoczna ale odbija się na niej cień, czy w rhino istnieje podobna funkcja?
Wreszcie jak uzyskać jednolite tło.

3. na przycisku włączającym lampkę chciałem nałożyć teksturę, przedstawiającą kółko i linie, które znajdują się na rzeczywistej lampce. Niestety tego również nie mogę przebrnąć:)

Proszę jeszcze raz o pomoc w rozwiązaniu moich problemów, oraz o generalne uwagi, które pomogą mi poprawić jakoś renderu.

Z góry dziękuję.

W załącznikach zdjęcia.
« Ostatnia zmiana: 19 Październik 2008, godz.01:23 wysłana przez Krzychu74 »

kierownik

  • Gość
Odp: Pierwszy rendre, pierwszy model
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Październik 2008, godz.18:37 »
Zastanawiam się, również skąd szary szum na podstawie lampki? Jak to zlikwidować?

botak

  • Gość
Odp: Pierwszy rendre, pierwszy model
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Październik 2008, godz.18:51 »
Och kierowniku - wszystko ok, szczególnie z Rhino.
Ty masz typowy problem z V-rayem a nie z Rhino.  ;D

Ad.1 - Wcięcia widać, ale bardzo słabo bo są niewielkie.
Przez odpowiednie ustawienia w V-ray'u można zwiększyć ilość wyświetlanych szczegółów
Ad.2 - Kwestia ustawień V-ray'a,
a co do płaszczyzny - to chyba nie ma czegoś takiego, ale szczerze powiedziawszy nie wiem do czego on Ci jest tutaj potrzebna
Ad.3 - Manual V-ray'a do ściągnięcia ze strony producenta
http://asgvis.com/index.php?option=com_remository&Itemid=0&func=select&id=37

Zresztą w manualu znajdziesz odpowiedzi na wszystkie swoje pytania.
Manual jest po angielsku, ale jest dużo zdjęć i obrazków.

Jeśli będziesz miał jeszcze pytania, to zrób screena z całej sceny - tak aby było widać to na czym stoi lampka i jak ustawiłeś światła
I zrób screena z ustawien V-ray'a i ustawień świateł będzie łatwiej nam Ci pomóc.

P.S.
Na V-ray'a jest odpowiedni dział, poproś moderatora o przesunięcie wątku

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Pierwszy render, pierwszy model
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Październik 2008, godz.22:53 »
Aby zmniejszyc szum zmniejsz wartości w Image Sampler, DMC Sampler przy opcji Noise Threshold np na 0.005 lub 0.01 ale to tez może byc kwestia materiału.

Co do tekstury to trzeba stworzyć materiał lub użyc gotowego i pod ikonke M przy Color w zakładce Diffuse we właściwościach materiału ładujesz teksture i przyporządkowujesz materiał obiektowi- nastepnie wciskasz F3 , zaznaczasz obiekt i mapujesz.
Możesz tez wydzielić tylko te powierzchnie na które chcesz nałozyć teksturę nie musi to być cały obiekt.
Hal
« Ostatnia zmiana: 21 Październik 2008, godz.23:10 wysłana przez Hal9000 »
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".