Wszystko co napisałem tutaj jest raczej zbiorem porad a nie tutorialem.
Jak wiadomo w Rhino można wiele rzeczy zrobić na wiele sposobów
Absolutnie nie narzucam mojego sposobu projektowania bo na pewno on nie jest idealny.
Jest jednak prosty i szybko przyswajalny co potwierdzają praktykanci którzy pod moim okiem stawiali swoje pierwsze kroki w Rhino i zarażali się miłością do niego.
ABSOLUTNE POCZĄTKI - porady na łatwy start i wygodną prace potem
1. Mój podstawowy interfejs wygląda tak:
Paski:
Z dodatkowych elementów które mam wyciągnięte to:
po lewej na dole:
Pasek "Ustaw Widok" <Set View> oraz "Skala" <Scale>
Najłatwiejszym sposobem wyciągnięcia sobie tych pasków, jest wciśnięcie i przytrzymanie lewym przyciskiem myszy ikonek które je zawierają (odpowiednio czerwony samochodzik na środku górnego paska i sześcian z białym narożnikiem na dole prawego paska), złapanie za pasek tytułowy który się pojawi i przesuniecie go na wybrane miejsce.
Na dole:
pasek "Uchwyt obiektów" <Osnap>
Wyciągamy go klikając na dolnym pasku Napis "UchwytOb" <Osnap>
Ekran jest nie podzielony na widoki. Przeważnie zmaksymalizowany mam jeden widok i w nim przełączam się na pozostałe (klikając odpowiednie samochodziki po lewej stronie)
Żeby zmaksymalizować widok klikamy na jego nazwę w prawym górnym rogu okienka (na niebieskim tle)
Jeśli kogoś drażni siatka wyłączamy i włączamy ja klawiszem F7
Reszta zostaje tak jak jest
2. Radze aby przed przystąpieniem do rysowania czegokolwiek przejrzeć sobie wszystkie ikonki (najechać na nie myszą i poczekać aż pojawi się opis), żeby wiedzieć do czego służą.
Porozwijać te które się da (te z strzałeczka na dole). Niektóre można rozwijać kilkukrotnie.
Nie trzeba się uczyć co jest gdzie, chodzi tylko o to aby pobieżnie zapoznać się z możliwościami programu przez przejrzenie ikonek właśnie. Nie trzeba tez oglądać od razu wszystkiego. Ważne aby to zrobić.
3. Do zatwierdzenie komend wpisywanych ręcznie możemy używać nie tylko "enter" ale i "spację" (co wbrew pozorom nie jest takie oczywiste)
4. Punkty kontrolne posiadają nie tylko krzywe ale i powierzchnie z zastrzeżeniem, że są to wyłącznie obiekty składające się z jednej powierzchni. I punktami tymi możemy modyfikować powierzchnie.
5. Przesuwaj obiekty za pomocą komendy "Przesuń" <move> wybierając ja z paska a najlepiej wpisując komendę z klawiatury (m - w obu wersjach językowych) a nie łapiąc za obiekt.
6. Jeśli tworzysz coś i chcesz mieć dostęp do kolejnych etapów pracy używaj "Zapis przyrostowy" <Incramental Save> z menu Plik. Program zapisuje plik do nazwy dodając kolejny numerek. Bardzo ważne przy skomplikowanych obiektach.
7. Po wybraniu komendy możliwości tego co możemy zrobić lub co to co mamy wskazać pokazują się na górnym pasku poleceń. Ważne aby czytać co tam jest napisane.
Jeśli zapoznałeś się z moimi radami i wziałeś je sobie do serca, zapraszam do cześci II