Zaloguj się lub zarejestruj. 10 Maj 2024, godz.07:35

Autor Wątek: owijanie  (Przeczytany 4222 razy)

p228

  • Gość
owijanie
« dnia: 24 Wrzesień 2008, godz.07:46 »
mam pewną zamknięta geometrię na plaszczyźnie i chce nawinąć ją na powierzchnie wolnokreślną. owinięcie to ma zaczynać się od konkretnego miejsca na tej powierzchni.
ktoś wie jak to zrobić w Rhino.

p228

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1545
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: owijanie
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Wrzesień 2008, godz.07:57 »
drobna sugestia - obraz wart jest tysiąc słów,

p228

  • Gość
Odp: owijanie
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Wrzesień 2008, godz.11:38 »
to moze inaczej.

czy w Rhino jest funkcja owijania geometri na powierzchni.
niech geometria to okrag o jakims R, a powierzchnia jest wyciagnieta z krzywej, np litery S.
chcialbym nawinac ten okrag na powierzchnie.

bogdan

« Ostatnia zmiana: 24 Wrzesień 2008, godz.11:48 wysłana przez p228 »

botak

  • Gość
Odp: owijanie
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Wrzesień 2008, godz.12:25 »
Jak zauwazyl Odyniec lepiej bysmy mogli Ci pomoc jak bysmy widzieli co chcesz zrobic...

Ale moze to jest to: (patrz dolaczony obrazek)

Po angielsku komenda nazywa sie "Flow Along Surface" <_FlowAlongSrf> i służy do "wyginania" obiektów względem danej płaszczyzny


Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja na forum: +138/-0
Odp: owijanie
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Wrzesień 2008, godz.12:30 »




^^ Taki wyraźny przykład jak może działać FlowAlongSrf. O takie coś chodzi?

p228

  • Gość
Odp: owijanie
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Wrzesień 2008, godz.08:19 »
dziki za zainteresowanie.

najprawdopodobniej chodzi mi właśnie o ta funkcje, tylko robię coś nie tak bo niestety efekt jej działania jest żaden.
widok jak na zrzucie.
naciskam funkcje, program mówi: wybierz obiekty do płynięcia wzdłuż powierzchni - wiec wybieram okrąg.
następna komenda: powierzchnia bazowa - wybierz w pobliżu rogu (kopiuj=tak sztywny=nie płaszczyzna) - wybieram powierzchnie, starając sie zaznaczyć okolice skrajne tej powierzchni.
efektem tych działań jest brak efektu.

gdzie robię błąd lub gdzie czegoś nie robię

bogdan

Offline HAV

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 525
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: owijanie
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Wrzesień 2008, godz.09:19 »
Nie wrysowałeś powierzchni bazowej. Wrysuj powierzchnię wokół tego okręgu (wystarczy zwykły prostokąt); później wybierasz Flow along Surface, zaznaczasz swój okrąg, powierzchnię na którym się znajduje (wspomniany prostokąt) i powierzchnię docelową (ta wygięta w S). W helpie rhino jest do tego dołączony krótki materiał video.

botak

  • Gość
Odp: owijanie
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Wrzesień 2008, godz.11:53 »
To ja postaram się pomoc Ci jeszcze dokladniej

polecenie "zawija" wybrany obiekt wedlug danej powierzchni kierujac sie powierzchnia bazowa.
Zeby polecenia działało musisz miec 3 obiekty:
1. Powierzchnie według której chcesz "płynąc" (ach te polskie tlumaczenia)
2. Obiekt ktory chcesz zniekształcic
3. Powierzchnie bazowa

Przy czym wskazowka - jeśli nie chcesz aby obiekt nie zmienil swoich rozmiarow, to powierzchnia bazowa musi byc tej samej wielkosci co powierchnia wygięta lub wybrac "sztywny=tak"
Najprostszym sposobem uzyskania identycznej powierzchni jest polecenie "Unroll Surface" (_UnrollSrf)

Jeśli chcesz miec okrag w konkretnym miejscu na krzywej powierzchni, musisz umiescic obiekt wyginany w odpowiednim miejscu na powierzchni bazowej - ale to juz chyba jasne :)

p228

  • Gość
Odp: owijanie
« Odpowiedź #8 dnia: 29 Wrzesień 2008, godz.11:01 »
witam

dzięki za zainteresowanie.
dokonałem prób i oto efekty:

sztywny-tak;  to "owiniecie" które nie jest owinięciem tylko obrócenie pod jakim katem, prostopadłym do jakiegoś punktu powierzchni docelowej

sztywny-nie i sztywny-nie2; to rzeczywiście owiniecie, ale bardzo mocna zniekształcające owijaną geometrie :(, co widać w dwóch rzutach.

docelowo chce owinąć geometrię która widać na dole sreena "pow", a powierzchnia jest tez widoczne.

mam nadzieje ze wykonałem wszystko zgodnie z waszymi instrukcjami. efekt (jak dla mnie) jest żaden.

szukam czegoś takiego co np. kiedyś dawniej były przyprasowani na koszulki polo. były one na kartkach papieru i żelazkiem sie je wkomponowywało na koszulkę która się układała jak sie chciało. wszystko to odbywalo sie bez deformacji geometri.
ma ktoś jakieś pomysły.

bogdan





botak

  • Gość
Odp: owijanie
« Odpowiedź #9 dnia: 29 Wrzesień 2008, godz.14:41 »
powierzchnia bazowa musi miec taka sama wielkosc jak powierzchnia ktora wykonujesz transformacje.
Zrob sobie z tej powierzchni (pokrzywionej) unrollsrf i uzyj tego co powstalo jako bazowej.
Powinno dzialac tak jak chcesz