Zaloguj się lub zarejestruj. 27 Kwiecień 2024, godz.11:49

Autor Wątek: CNC  (Przeczytany 8128 razy)

afrykanerro

  • Gość
CNC
« dnia: 13 Sierpień 2008, godz.15:08 »
Witam Wszystkich
Gdzieś obiło mi sie o uszy więc zakładam że w Rhino można zagęszczać siatkę.. Problem tkwi w tym ze po imporcie modelu do mojego softu CAM'owskiego ów model wygląda jak by go kafelkami obmurowano. Gdzie to mogę znaleźć ?



Offline kruk

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Reputacja na forum: +113/-0
Odp: CNC
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Sierpień 2008, godz.15:41 »
może w opcjach eksportu poszukaj.
chociaż to pewnie zależy od tego w jakim formacie pracujesz i do jakiego formatu chcesz to przenieść.....


pozdrawiam :)

Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja na forum: +138/-0
Odp: CNC
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Sierpień 2008, godz.15:43 »
Może więcej info, jaki to soft, jaki format, może jakiś screen?
« Ostatnia zmiana: 13 Sierpień 2008, godz.15:46 wysłana przez satrab »

afrykanerro

  • Gość
Odp: CNC
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Sierpień 2008, godz.16:32 »
To jest model darmowy zrobiony bodajże w max'ie. Tak wygląda po wczytaniu do Rhino. Prawda że wszystko wygląda gładko jak dup..... :D



Potem model zapisany w formacie 3dm wczytuje do CAM'a czyli w moim przypadku jest to SprutCAM. I wychodzą wspomniane wcześniej kafle


Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja na forum: +138/-0
Odp: CNC
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Sierpień 2008, godz.19:08 »
Może wina leży po stronie CAM'a, tzn może coś jest źle ustawione, że tak je czyta?
A CAM nie czyta jakiegoś innego formatu, który wspiera Rhino? może jakiś STL czy coś. Ja się nie znam na CAMie generalnie, ale może zjawi się ktoś  doświadczony i się wypowie.

afrykanerro

  • Gość
Odp: CNC
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Sierpień 2008, godz.20:01 »
Nie ma różnicy w STL wygląda podobnie.

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1545
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: CNC
« Odpowiedź #6 dnia: 13 Sierpień 2008, godz.23:05 »
Rhino po prostu ma możliwość wygładzania wyświetlanych siatek trójkątów - Twój CAM - widać nie - ot i cała filozofia, tak mi się wydaje
Prosiłbym także o nieumieszczanie fotek na imageshacku - to w tej chwili jeden z najwolniejszych serwerów obrazków - zawsze można obrazki wrzucić bezpośrednio do nas.
« Ostatnia zmiana: 13 Sierpień 2008, godz.23:08 wysłana przez Odyniec »

Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja na forum: +138/-0
Odp: CNC
« Odpowiedź #7 dnia: 13 Sierpień 2008, godz.23:10 »
W sumie to taka specyficzna sytuacja, bo tu nie chodzi o model NURBS zrobiony w rhino tylko jakiś model z 3d maxa, który nie wiadomo jak by robiony. Jak bym posiadał tego Sprut'a  to bym zobaczył co i jak u mnie ale nie posiadam ;)
« Ostatnia zmiana: 13 Sierpień 2008, godz.23:14 wysłana przez satrab »

Offline kruk

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Reputacja na forum: +113/-0
Odp: CNC
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Sierpień 2008, godz.23:16 »
może gdyby popracować trochę nad tym modelem, by mu wygładzić siatkę w Rhino to lepiej by sie prezentował w Twoim SprutCAMie.
poza tym, może różnica skali obiektu przez ciebie pobranego, a tego co chcesz osiągnąć w CAMie powoduje rozłażenie sie siatki na szwach ???

afrykanerro

  • Gość
Odp: CNC
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Sierpień 2008, godz.16:44 »
Wydaje się że satrab ma rację. Wczytywałem modele zrobione w Rhino i wszystko wygląda dobrze :(

No ! ale trzeba iść dalej :)

Macie jakieś ciekawe modele twarzy które mógłbym pomęczyć na mojej maszynce :) ? Jak coś to zapraszam na mojego gadulca 10685114 w celu dogadania spraw przyziemnych ;)
« Ostatnia zmiana: 14 Sierpień 2008, godz.16:51 wysłana przez afrykanerro »

afrykanerro

  • Gość
Odp: CNC
« Odpowiedź #10 dnia: 14 Sierpień 2008, godz.21:22 »
Nie znalazłem odpowiedniego działu więc wkleję tutaj. Dzisiaj popełniłem obróbkę zgrubną maski pośmiertnej Aleksandra Macedońskiego. Plik w moim ulubionym formacie :-\ STL.. ale udało się nie trafić w śruby mocujące. Skan 3D znalazłem na stronie jakiegoś muzeum. Jutro dokończę jeśli starczy czasu :)



Ps. Wybacz Odyńcu to ostatni raz :)
« Ostatnia zmiana: 14 Sierpień 2008, godz.21:27 wysłana przez afrykanerro »

Offline sea__

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 613
  • Reputacja na forum: +132/-0
  • gg 444625
Odp: CNC
« Odpowiedź #11 dnia: 14 Sierpień 2008, godz.21:34 »
 ;D

zzz02

  • Gość
Odp: CNC
« Odpowiedź #12 dnia: 21 Sierpień 2008, godz.11:20 »
model z maxa w obu programach wyświetla się poprawnie
sprut cam po prostu nie stosuje wygładzania, które w pewnym sensie oszukuje wzrok
rzeczywisty model wygląda tak jak w sprutcamie, bowiem jest to kwestia wizualizacji modelu

sprutcam stosuje cieniowanie płaskie żeby nie było niespodzianek po wyfrezowaniu
http://pl.wikipedia.org/wiki/Cieniowanie_płaskie

w rhino jest cieniowanie phonga, które przelicza wektor normalny cieniowania dla każdego pixela
stąd ta gładkość i w maxie i wrhino
http://pl.wikipedia.org/wiki/Cieniowanie_Phonga
http://en.wikipedia.org/wiki/Phong_shading




rhino chyba nie ma możliwości zagęszczania siatki, musisz się postarać o lepszy model albo skorzystać z narzędzia meshsmooth w 3dmaxie, tylko że to nie jes takie beztroskie narzędzie tego typu to ślepy algorytm wygładzi ci wszystko, a najbardziej podatne na wygładzenia są ostre krawędzie

a może zrobić tak: wyfrezować to co jest i przy pomocy papieru ściernego doszlifować mechanicznie detal
chyba najlepsza metoda

wydaje mi się że kombinowanie przy exporcie nic nie da bo to jest model z maxa, w maxie modeluje się takie organiczne powierzchnie w meshu, na renderach przy zastosowaniu filtrów schodków nie widać i to artystom wystarcza

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1545
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: CNC
« Odpowiedź #13 dnia: 21 Sierpień 2008, godz.12:08 »
Rhino domyślnie stosuje wygładzanie geometrii -pisałem już o tym w tym wątku.
Co oczywiście - nie znaczy, że nie można uzyskać efektu widoku na model bez wygładzania, taki jak w tym Sprutcamie. Bo Rhino obsługuje każdy popularny dziś rodzaj cieniowania.
Menu Tools-> Options -> Appearance -> Advanced Settings -> Shaded - >Shading Setting i zaznaczyc opcję Flat Shading
i także nie będzie niespodzianek po wyfrezowaniu.







Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja na forum: +138/-0
Odp: CNC
« Odpowiedź #14 dnia: 21 Sierpień 2008, godz.12:15 »
Nom to się wyjaśniło. Chyba chwilowo zapomniałem, że poza NURBSami wszystkie inne modele 3d to "tylko" mniej lub bardziej szczegółowe zbieraniny wielokątów. W sumie miałem napisać to co Odyniec, ale zostałem uprzedzony. Dodaje ilustrację na przyszłość, a także info, że wystarczy w menu viewport'u[rzutni] zaznaczyć opcję Flat Shade[Płaskie Cieniowanie]



I efekty jak widać:



Co do zagęszczenia siatki.... to tak trochę inaczej można by, ale samo Rhino nie wystarczy, ale z np. T-Splines można by to zrobić jak Odyniec w tym poście http://forum.rhino3d.pl/index.php/topic,646.msg4522.html#msg4522

PS. Witam nowego użytkownika zzz02
« Ostatnia zmiana: 21 Sierpień 2008, godz.14:42 wysłana przez satrab »