Zaloguj się lub zarejestruj. 10 Maj 2024, godz.13:20

Autor Wątek: eksport 3ds do rhino  (Przeczytany 3463 razy)

ledman

  • Gość
eksport 3ds do rhino
« dnia: 11 Sierpień 2008, godz.20:48 »
Witam,
Mam dość dziwny problem z eksportem 3dsow do rhino , mianowicie wydaje mi sie ze powierchnie z 3ds "uwypuklaja" sie lekko przez co  przy renderze tworza sie lekkie dodatkowe cienie . Wydaje mi się , że wystarczy zmniejszyc liczbe trojkatów modelu? Może ktoś ma inny pomysł? Jak tego uniknąc?Poniżej pare screenów z problemu


pozdrawiam

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1545
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: eksport 3ds do rhino
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Sierpień 2008, godz.21:28 »
W przypadku formatu 3ds - trudno mówić o jakiekolwiek kontroli, czy przewidywalnym zachowaniu. Ten format obsługuje maksymalnie coś około 60 tys trójkątów i powstał jeszcze w czasach, gdy królowały pogramy pod DOS, a nie Windows, z pewnością mocno w poprzednim wieku . Używaj OBJ, a jak będą problemy - wtedy pisz, o 3ds - zapomnij w ogóle i na zawsze.

ps. Istnieje "podrasowana" wersja tego formatu, ale Rhino jej nie obsługuje poprawnie.
« Ostatnia zmiana: 11 Sierpień 2008, godz.21:32 wysłana przez Odyniec »

Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja na forum: +138/-0
Odp: eksport 3ds do rhino
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Sierpień 2008, godz.21:33 »
Odyniec ma racje, 3ds to taki trochę kłopotliwy/upierdliwy format, i bardzo często występuje z nim taki problem jaki Ty masz. Coś mi świta w głowie, że miałem na to jakiś sposób ale nie mogę sobie w tej chwili przypomnieć  ::)

Offline Jarek

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 72
  • Reputacja na forum: +147/-0
    • RhinoScripted Tools
Odp: eksport 3ds do rhino
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Sierpień 2008, godz.05:02 »
Przy imporcie roznych formatow siatek ( mesh ), w tym 3ds, Rhino domyslnie traktuje wszystkie pokrywajace sie punkty jako polaczone ( weld ).
W rezultacie przy wyslwietlaniu albo renderingu widoczny jest efekt dodatkowego cieniowania.

Komenda "_Unweld" powinna pomoc.
Sprobuj "_Unweld 20" ( wartosc to kat tolerancji wygladzania ).


ledman

  • Gość
Odp: eksport 3ds do rhino
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Sierpień 2008, godz.09:17 »
Zapisanie pliku w OBJ i komenda _unweld bardzo mi pomogła a w zasadzie rozwiązała problem :-*

dziękuję za szybką odpowiedz

______________________
pozdrawiam