Zaloguj się lub zarejestruj. 22 Grudzień 2024, godz.11:01

Autor Wątek: Problem z "boolean union"  (Przeczytany 9939 razy)

botak

  • Gość
Problem z "boolean union"
« dnia: 02 Czerwiec 2008, godz.16:23 »
Witam

tak jak w temacie...
Dosc czesto mam problem z polaczeniem dwoch obiektow (solid) w jeden caly.
Im bardziej skomplikowane obiekty, tym ten problem czesciej wystepuje.
"Normalnym" zachowaniem Rhino jest juz dla mnie ze bryly ktore przylegaja do siebie idealnie nie chca sie "zcalic".
Wszyscy tak maja, czy tylko ja jakis lewy jestem?

pozdrawiam
Tomek

P.S. Mam Rhino 4.0 z wszystkimi najnowszymi uaktualnieniami

Offline Bbuli

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 53
  • Reputacja na forum: +23/-0
Odp: Problem z "boolean union"
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Czerwiec 2008, godz.17:36 »
Witam.Istotnie tak jest.Ja w takich chwilach pomiędzy dwa obiekty przed scaleniem dodaję drobny element i robię boleana na dwa razy-jeśli nie ma wyjścia jeden z obiektów przesuwam lub skaluję.Takie masło maślane ale idzie.A przed boleanem analizuję obie bryły czy obiekty pod kątem otwartych krawędzi.Domyślnie Rhino pokaże je na różowo-wtedy trzeba je podomykać-kolejna wredna sprawa.

Offline marek

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 333
  • Reputacja na forum: +149/-1
Odp: Problem z "boolean union"
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Czerwiec 2008, godz.17:38 »
Witaj botak. Niestety bryły nie mogą przylegać do siebie one powinny się przenikać, tak jak to jest narysowane na ikonie. Nawet najdokładniejsze zbliżenie nie załatwi sprawy. Rób bryły z lekkim naddatkiem w miejscu połączenia i będziesz miał problem z głowy.
marek
i nastąpiła powtórka  ;)

Offline kruk

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 620
  • Reputacja na forum: +113/-0
Odp: Problem z "boolean union"
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Czerwiec 2008, godz.19:07 »
operacje logiczne w Rhino są tym czego baaardzo nie lubię w programie. nie wiedzieć czemu działają, bądź nie, wedle własnego uznania a ponadto powstałe połączenia nie zawsze są tymi optymalnymi - polipowierzchnie składające się dziesiątek mikrych powierzchni.

botak

  • Gość
Odp: Problem z "boolean union"
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Czerwiec 2008, godz.12:34 »
Dzieki wszystkim za odpowiedzi.
Niestety potwierdzily sie moje obawy, ze jesli Rhino napisal, ze sie nie da (chociaz w sumie nic nie pisze, tylko po prostu nie wykonuje polecenia...)
Ad. marek:
bryla jest na tyle skomplikowana, ze nie moge zrobic naddatku, bo musze miec gladkie przejscia.
Ale nawet jak juz to zrobie, od tak dla sprawdzenia, to tez czasami to scali czasami nie, i wcale nie zalezy to od tego, czy na siebie zachodza malo, czy tylko troszke.
No i niestety jest tez tak, ze czasami to dziala, a czasami nie (to znaczy na innych obiektach to dziala). Łopatologicznie sprawdzilem, ze dziala praktycznie na 95% w momencie kiedy bryly przylegaja do siebie powierzchniami i krawedziami (powiedzmy bryly lustrzane)
Ad. Bbuli:
nie dziala :( Z krawedziami, powierzchniami i obiektami tez wszystko jest ok...

no i na koniec chyba smutny dla mnie moral, ze musze przerysowac wszystko jeszcze raz i stworzyc obiekt w inny sposob :(

Offline HAV

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 472
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: Problem z "boolean union"
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Czerwiec 2008, godz.12:42 »
A nie da rady rozdzielić tych dwóch brył na poszczególne płaszczyzny i ręcznie 'posklejać' ;)

botak

  • Gość
Odp: Problem z "boolean union"
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Czerwiec 2008, godz.13:26 »
No nie za bardzo moge podzielic to na plaszczyzny.
Jako obiekt docelowy potrzebuje bryle, jedna cala. Bryla ta musi byc wyeksportowana do ProEnginer'a i tam tez musi byc widoczna jako obiekt (solid). Nie koniecznie i nie zawsze to co jest solid'em w Rhino jest solide'em w Pro.
Przewaznie jest to problem kierunku powierzchni i latwo to rozwiazac...
W tym przypadku bylo inaczej. Jesli juz nawet udalo mi sie to podzilic na powierzchnie i posklejac i stworzyc z tego bryle, to Pro widzial to jako oddzielne powierzchnie.
Podejrzewam, ze w calej tej "brylce" jest juz tak nakopane przez wszystkie transformacje i poprawki, ze Rhino mowi nie i koniec.

Jak by ktos chcial to sobie sprawdzic i potrenowac u siebie, to plik mozna pobrac pod adresem:
http://www.biart.com.pl/temp/aluminium.3dm


botak

  • Gość
Odp: Problem z "boolean union"
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Czerwiec 2008, godz.14:25 »
zrobilem jeszcze raz analize krawedzi...
tak zeby byc pewnym ze jest ok... i okazalo sie, ze sa Nagie krawedzie...
wiec teraz albo to laczyc, albo przerysowac od nowa...
jak obstawiacie co bedzie szybsze?

EDIT:
Naprawilem, powstal solid, sprawdzilem, poprzestawialem obiekty aby nakladaly sie delikatnie (0,5mm) i nic :( jak obiekty nachodza na siebie okolo 1cm, to wtedy jest ok :(
« Ostatnia zmiana: 03 Czerwiec 2008, godz.14:37 wysłana przez botak »

Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 615
  • Reputacja na forum: +138/-0
Odp: Problem z "boolean union"
« Odpowiedź #8 dnia: 03 Czerwiec 2008, godz.15:06 »
Może zwiększyć tolerancje w ustawieniach? Chyba, że już jest dość wysoka..

botak

  • Gość
Odp: Problem z "boolean union"
« Odpowiedź #9 dnia: 03 Czerwiec 2008, godz.15:14 »
maksymalna :(

valdi1

  • Gość
Odp: Problem z "boolean union"
« Odpowiedź #10 dnia: 28 Czerwiec 2008, godz.07:20 »
sproboj zrobic element miedzy brylami.Solid. moze to byc kula albo szesciokat