Zaloguj się lub zarejestruj. 08 Maj 2024, godz.11:55

Autor Wątek: Silniki krokowe  (Przeczytany 5837 razy)

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Silniki krokowe
« dnia: 16 Lipiec 2008, godz.00:58 »
Trochę sobie posiedziałem nad silnikami i przedstawiam to co udało mi się wymodelować.
Render pod V-ray'em  :D
Hal
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1545
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: Silniki krokowe
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Lipiec 2008, godz.07:18 »
ależ zachwycający chrom !!!
mam tylko jedną sugestię - czy ten czarny nie jest za czarny?
To plastik?


Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Silniki krokowe
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Lipiec 2008, godz.10:08 »
A miało być aluminium;D. Całość powinna wyglądać tak jak na fotkach. Oprawy łożysk są wykonane z aluminium, a środkowy korpus jest stalowy, lakierowany czarnym matem. Chyba trochę dałem za małe wartości. Właściwie, to miałem robić teksture ale znalazłem w ustawieniach materiału Maps/Bumps opcje "Grid" i udało mi się zrobić taka siatkę jaka znajduje się na oryginalny korpusie. Podobnie wykonałem szum "Noise" na części aluminiowej, to te ścianki które nie były obrabiane maszynowo. Tekstury jakie zrobiłem, to tylko naklejka i ślady obróbki maszynowej na tym aluminiowym chromie  ;D
To w takim razie spróbuję troche wiecej wycisnąć z tego obrazka. :D
HAL
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Offline marek

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 335
  • Reputacja na forum: +149/-1
Odp: Silniki krokowe
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Lipiec 2008, godz.14:10 »
A ja mam prośbę jakbyś opisywał, co jest zdjęcie a co oryginał, bo gdy oglądam Twoje prace to zawsze mam problemy z odróżnieniu prawdy od fikcji.  ;) ;) ;)
marek

A tak między nami zastanawiam się czy czasami to nie jest projekt tego samego autora?
http://www.cnc.info.pl/topics60/frezarka-cnc-pole-pracy-a2-vt9186.htm
Bo przecież Hala 9000 poznaliśmy z tego, że jego prace publikowane na forum nigdy nie miały nic wspólnego z techniką a tu naraz wyskakuje z silniczkiem krokowym.  ??? ??? ???
« Ostatnia zmiana: 16 Lipiec 2008, godz.14:29 wysłana przez marek »

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1545
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: Silniki krokowe
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Lipiec 2008, godz.14:58 »
No za drugim podejściem - nie mam żadnych pytań, a czapkę zdjętą z głowy w szerokim ukłonie!  ;D
« Ostatnia zmiana: 16 Lipiec 2008, godz.15:00 wysłana przez Odyniec »

Offline WIKTOR

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 402
  • Reputacja na forum: +57/-0
  • "OVER THE TOP"
    • WU-Portfolio
Odp: Silniki krokowe
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Lipiec 2008, godz.15:17 »
Pieknie! Podaj czas renderingu dla np pierwszego rendera.

BERP

  • Gość
Odp: Silniki krokowe
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Lipiec 2008, godz.15:20 »
O jaa Hal9000 to Zoltar ….poddaję się SZACUNEK, bo co tu można więcej napisać !!! CNC to marzenie mojego brata i naszego domowego warsztatu!

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1545
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: Silniki krokowe
« Odpowiedź #7 dnia: 16 Lipiec 2008, godz.16:36 »
Hehe, chyba się wszyscy pospieszyliśmy, bo z tego co widzę i dokłądnie przeczytałem - to drugie podejście - to jednak fotki są hehe

No to teraz Hal będzie miał do czego dążyć ze swoją wersją V-rayową,  :D

Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja na forum: +138/-0
Odp: Silniki krokowe
« Odpowiedź #8 dnia: 16 Lipiec 2008, godz.17:06 »
Dobra model i solidny redner, możny by to i owo usprawnić ale widzę, że render to tylko cząstka całego projektu więc nie ma takiej potrzeby  :)

Offline marek

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 335
  • Reputacja na forum: +149/-1
Odp: Silniki krokowe
« Odpowiedź #9 dnia: 16 Lipiec 2008, godz.17:58 »
Dobra model i solidny redner, możny by to i owo usprawnić ale widzę, że render to tylko cząstka całego projektu więc nie ma takiej potrzeby  :)

Ale to nie jest przesądzone, że Hal to Zoltar to są tylko moje przypuszczenia. :)
Zoltar na pewno odwiedza nasze forum. ;D Ale, pod jakim nickiem się ukrywa to może się kiedyś dowiemy albo będziemy żyć w nieświadomości.

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Silniki krokowe
« Odpowiedź #10 dnia: 16 Lipiec 2008, godz.19:06 »
No to zostałem zdemaskowany :) Przyznaje ze to ja w dwóch osobach. Chciałem sie ujawnić z projektem dopiero wtedy jak bedzie gotowy (-ten wirtualny). Ale jak widać internet jest mały. Zreszta Marek też robił swoja maszynkę, więc to była kwestia czasu.Teraz nie pozostaje mi nic innego ja całość przerzucić na nasze forum. Ale jak widzicie staram się propagować nasze forum na innych forach i uświadamiam swoich kolegów o potedze Rhino.

Budowa własnej maszyny CNC chodziła mi juz po głowie od jakiegoś czasu, toroche za pośrednictwem Marka, kolegi  z naszego forum i mojego kolegi z miasta -on też buduje swojego potwora. Maszyny maja olbrzymie możliwości.

Rendery frezarki robione sa na ustawieniach fabrycznych V-ray'a. Nie przykładalem sie za bardzo widoczny jest duży "Noise Treshold".

Hala 9000 poznaliśmy z tego, że jego prace publikowane na forum nigdy nie miały nic wspólnego z techniką a tu naraz wyskakuje z silniczkiem krokowym.  ??? ??? ???


Tu się nie zgodzę, a nakrętki i śruby ;)

Odyniec
No tak, te drugie to fotki :D

Pieknie! Podaj czas renderingu dla np pierwszego rendera.

Nie zapisałem, render robiłem bez stopki. Jeszcze dziś zrobie nowy, to napisze
BERP -
Dziękuję za uznanie :D

Dobra model i solidny redner, możny by to i owo usprawnić ale widzę, że render to tylko cząstka całego projektu więc nie ma takiej potrzeby  :)

Tak Satrab, tam jest mnóstwo do poprawiania i jest tak jak piszesz - to cześć projektu, ale aby skończyć go na odpowiednim poziomie musze dokupić pamięć, bo Rhino się sypie i to przy standardowej siatce renderu. I tu by się przydała lepsza umiejętność modelowania na NURBS'ach.
« Ostatnia zmiana: 16 Lipiec 2008, godz.19:09 wysłana przez Hal9000 »
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1545
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: Silniki krokowe
« Odpowiedź #11 dnia: 16 Lipiec 2008, godz.20:02 »
Hal - za propagowanie naszego forum - znów dostajesz ode mnie porcję reputacji i serdecznie Ci za to dziękuję, bo naprawdę nikt Halowi za to nie płaci...., a to, że wizualizacja dla Ciebie nie ma w zasadzie tajemnic, to się właśnie przekonałem, jak wielu innych naszych użytkowników i gości.

Chylę czoła, a naprawdę rzadko to robię w ogóle, a co mówić dwa razy w tym samym wątku.

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Silniki krokowe
« Odpowiedź #12 dnia: 17 Lipiec 2008, godz.19:42 »
 Dzięki Odyniec za wszystko :D

Miałem wczoraj zrobić rendery ale walczyłem z opcjami i teksturami. Udało mi sie - mam nadzieję, poprawić co nie co - ale sami oceńcie bo ja juz nie moge patrzeć na te silniki. Takie zmęczenie oczu i tracę obiektywną ocenę swojej pracy. Pierwszy render wydaje mi się ok, trochę przysłoniłem światło -drugi trochę za jasno. Próbowałem trochę ocieplić scenę tak jak na fotkach ale jakoś mi to nie pasowało. Aluminium chyba dobrze sie czuje w zimnych kolorach.

Dodałem dwie nowe tekstury, jedna na czarny korpus silnika , a druga na aluminium - załączam wszystkie użyte tekstury, na pewno sami dojdziecie, która jest która. Zastosowałem też delikatny efekt DOF dla nadania naturalności, ale chyba za mały. I krawędzie na białych, plastikowych gniazdach trochę się postrzępiły - nie wiem dlaczego.

I jeszcze miałem czasy podać -Pierwszy render 1h 49min, a drugi 1h 32min.
« Ostatnia zmiana: 17 Lipiec 2008, godz.19:50 wysłana przez Hal9000 »
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".