Zaloguj się lub zarejestruj. 21 Listopad 2024, godz.18:38

Autor Wątek: Kuchnia  (Przeczytany 14193 razy)

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Kuchnia
« dnia: 29 Czerwiec 2007, godz.01:53 »
Witam,
dopiero się zarejestrowałem i wrzucam to co mi udało się zrobić. W Rhino 3.0 jestem zielony ale program jest bardzo przejrzysty i szybko można go opanować. Przypomina mi trochę program Real 3D z Amigi z której się przesiadłem już dobrych kilka lat temu, -a z osiem będzie. Jedyne problemy na jakie się na razie natknąłem to nie bardzo wiem jak nakładać tekstury, dopasowywać je itp. Ale to będzie mi dopiero później potrzebne.
 Pozdrawiam
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Offline Krzychu74

  • Moderator
  • Specjalista
  • *****
  • Wiadomości: 347
  • Reputacja na forum: +89/-0
  • NAR = Niedzielny Amator Rhino
    • Mikromodele
Odp: Kuchnia
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Czerwiec 2007, godz.02:09 »
Witam!
Świetne! No, jeśli Kolega jest "zielony" w Rhino to co ja mam biedny powiedzieć...
Wstyd będzie cokolwiek pokazać. :(

Pozdrawiam.
WIP: s.s. "Californian" 1:400
Sie zrobi: m.s. "Costa Concordia"
Sie zrobiło: s.s "Ivernia", s.s "Lucania" (oba w 1:400), reszty  nie pamiętam. Tyle tego było...

www.mikromodele.cba.

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1545
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: Kuchnia
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Czerwiec 2007, godz.09:23 »
Hal9000 - witaj w klubie byłych użytkowników Reala3d na Amidze, hehe
Bardzo fajnie Ci ta kuchnia wychodzi, trzymamy kciuki.

Krzychu74 - nie wtsyd, nie wstyd, tylko pokazuj co masz, każdy kiedyś zaczynał...


Do wszystkich - wątek przenoszę do działu PROJEKTY,GALERIE,KOMENTARZE -> Prace w toku (WIP), w dziale projektowanie wrzucamy tylko sprawy związane z projektowaniem nowych przedmiotów, czy też wizualizacją naszych pomysłów, które nie mają odpowiednika jeszcze w realnym świecie.

Ponadto - mamy na forum spoooooro wolnego miejsca i ultra szybki serwer - proszę o wrzucanie obrazków z mniejszą kompresją, czyli lepszej jakości.
« Ostatnia zmiana: 29 Czerwiec 2007, godz.09:27 wysłana przez Odyniec »

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Kuchnia
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Czerwiec 2007, godz.22:44 »
Witam ponownie,
Dzięki za przeniesienie we właściwe miejsce, jest bardzo dużo szuflad na forum i akurat ta wydała mi się odpowiednia.
Dziś zrobiłem górne szafki i szufladki, jeszcze nie wiem jaka będzie kolorystyka tych mebelków ale na pewno środkowy ciąg szuflad, łącznie z górnymi przeszklonymi szafkami będzie w jaśniejszym kolorze.
Na razie używam prostych brył z zaokrąglaniem krawędzi ( modelowanie to dla mnie wyższa szkoła jazdy ) i wykonywaniem logicznych operacji (różnica, suma, część wspólna).

Odyniec – dzięki za uznanie :D zobaczymy co z tego wyjdzie –mam nadzieję że pomożecie w trudnych momentach  :D schody zaczną się przy zlewozmywaku i jego baterii.
Miło słyszeć że ktoś pracował w Realku :)

Krzychu74 - też chętnie zobacze co zrobiłeś - pokaż!!!

Również zapytam, tak jak kolega Krzychu74 w wątku z Hammer'em jak wykonać takie cieniowanie: http://www.furo.sk/hummer/sut038.jpg ? Przydałoby mi się do mojej kuchni :)
pozdrawiam
Efekt dzisiejszej pracy nad kuchnia i kika renderów ze starej Amigi 1200 -sorry za jakoś ale nie miałem wypasionej Amigi:)
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1545
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: Kuchnia
« Odpowiedź #4 dnia: 30 Czerwiec 2007, godz.12:41 »
Noooo, zaczyna pojawiać się detal, coraz ciekawiej to wygląda....
Tak trzymać i chwalić się na forum !!!

Ciekaw jestem, ile czasu biedna Amisia 1200 renderowała te obrazki?

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Kuchnia
« Odpowiedź #5 dnia: 30 Czerwiec 2007, godz.23:56 »
Amiga męczyła się kilka dni z jednym obrazem, czego można było się spodziewać od procesora Motorola 68000 (o ile się nie mylę)  który miał taktowania 14 Mhz (albo 7 Mhz). A ten render z fajkami, rysowała bity tydzień z pomocą wszechmocnego co by prądu nie wyłączyli ;).

Dziś nic nie zrobiłem przy kuchni, za to układałem teksturę z paneli podłogowych w pokoju 8) w realnym świecie.
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Kuchnia
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Lipiec 2007, godz.02:45 »
Kolory już ustalone, ale miało być tak że środek mebli będzie jaśniejszy, a boki ciemniejsze. Zmieniłem kolory na inny układ ze względu na to że kuchnia jest bardzo mała i ciemne kolory jeszcze bardziej to podkreślają. Uznałem że beże i brązy ładnie ze sobą współgrają i podoba się to mojej żonie :)
Kuchnia którą projektuje, znajduje się w moim mieszkaniu, co oznacza że projekt robię dla siebie  ;D
Rendery wykonałem przy pomocy dodatku V-ray, trochę było z tym zabawy ale wszystko już działa ok. jedynie mam problem w połapaniu się z mnogością opcji jakie się tam znajdują – jeszcze nie wszystko jest dla mnie jasne.

Tak jak już wspominałem wcześniej, że schody zaczną się przy wykonaniu zlewozmywaka innych drobiazgów, a więc stało się. Nie poradziłem sobie z ta wytłoczona blachą zlewu. Nie wiem jak wymodelować takie kształty.
Całość wykonałem na podstawie wyrysowanych krzywych i połączeni ich przy pomocy wyciągania po profilach ale kiepsko to wygląda podczas renderingu.

Zlew na razie sobie odpuściłem i zająłem się kuchenką.
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Offline kruk

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Reputacja na forum: +113/-0
Odp: Kuchnia
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Lipiec 2007, godz.06:52 »
co do zlewu
może zamiast wyciągania po profilach, spróbuj wykorzystać zwykłe walce w których zaokrągliszostre krawędzie - to jeśli chodzi o komory zlewu. ale zrobienie samej płyty to faktycznie może być problem.... jeśli jesteś cierpliwy to wyrysuj szkielet ręcznie a później spróbuj 'siatka krzywych' (niestety opcja bywa złośliwa co do wymagań jakości tych krzywych), albo 'łata' (opcja wyjątkowo chaotyczna) :)

nie wiem zresztą jakV-Ray się zachowuje jeśli chodzi o takie sztukowane powierzchnie gdyż korzystam z Flamingo...

pozdrawiam ;D

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Kuchnia
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Lipiec 2007, godz.12:25 »
Witam,
dzięki Kruk za podpowiedz, spróbuje tak zrobić. Wpadłem też na takie rozwiązanie: można zrobić jedna połowę zlewu, następnie wykonać odbicie lustrzane z tym że problem w wymodelowaniu – no i czy da się to jakoś połączyć aby było zwartą całością. No nic, dziś przysiądę się do tego zlewu. Wiem że można cały zlew wymodelować z jednego kawałka płaszczyzny ale jak dla mnie, to wyższa szkoła jazdy. :(
pozdrawiam
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Offline kruk

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Reputacja na forum: +113/-0
Odp: Kuchnia
« Odpowiedź #9 dnia: 04 Lipiec 2007, godz.13:01 »
operowanie pojedyńczymi punktami gęstej siatki to musi być koszmar....

na komory zlewu można też wykorzystać powierzchnię obrotową :)  - to tak na marginesie  ;D

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Kuchnia
« Odpowiedź #10 dnia: 09 Lipiec 2007, godz.00:48 »
Dawno już nic nie wstawiałem na forum, trochę mi zeszło z drugą częścią kuchni.
Wykonałem render kuchni ale nie jestem z niego zadowolony. Obraz tworzył się dość długo i trochę przesadziłem ze światłem – taka zabawa opcjami V-ray’a. Mam problem z tym oświetleniem i nie bardzo wiem jak to ustawiać. Na próbę zrobiłem sobie małą scenkę aby trochę lepiej poznać opcje itp., a efekt mojej zabawy widoczny jest na renderze kuchni – nie od razu Kraków zbudowano.
Ze zlewem jeszcze walczę i widać jego brak.

Szukam w Rhino takiej opcji gdzie można zmienić ogniskową między obserwatorem, a punktem w który obserwator spogląda - coś w rodzaju wydłużenia perspektywy między tymi dwoma punktami (przykład -odwrócona lornetka). Jak to zrobić?
« Ostatnia zmiana: 09 Lipiec 2007, godz.00:50 wysłana przez Hal9000 »
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Offline kruk

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Reputacja na forum: +113/-0
Odp: Kuchnia
« Odpowiedź #11 dnia: 10 Lipiec 2007, godz.09:07 »
hmmm...
nie wiem czy dokładnie o to ci chodzi, ale w opcjach rzutni możesz spróbować zmienić długość obiektywu kamery. oczywiście w widoku perspektywicznym a nie równoległym :)

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1545
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: Kuchnia
« Odpowiedź #12 dnia: 10 Lipiec 2007, godz.09:33 »
Uff , zaczynam już gubić posty, to dobry znak, że forum się rozwija, jak również świetnie, że ktoś oprócz mnie także zaczyna odpowiadać  :) :D ;D 8)

Dokładnie, tak jak Kruk napisał...
Tworzysz kamerę (F6) , następne F6 ją ukrywa, f6 ponownie i znów jest (:-)

Z Menu View -> Set Camera - > wybierasz Adjust Lens lenght i w oknie perspektywy ustawiasz sobie parametry

O to chodzi?
V-ray ma własną kamerę, którą kontrolować można jeszcze dokładniej - w opcjach Vray jest zakładka Camera.

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Kuchnia
« Odpowiedź #13 dnia: 10 Lipiec 2007, godz.11:07 »
Wielkie dzięki chłopaki :D , właśnie o to chodziło. Spokojna głowa, jak dobrze będę kumał program, to będę pomagał innym. Myśle że do końca roku będzie około 100 -albo i więcej zarejestrowanych (aktywnych) userów, a wtedy trzeba będzie się szczególnie przyłożyć.
Pozdrawiam
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Kuchnia
« Odpowiedź #14 dnia: 13 Lipiec 2007, godz.11:00 »
Temat kuchni na razie zostaje wstrzymany - remont został rozpoczęty, więc teraz nakładam gresowe textury na ścianę i podłogę przy pomocy kleju. Dla zainteresowanych porównaniem projektu z Rhino, a oryginalnym wykonaniem kuchni, postaram się zamieścić kilka fotek z ukończonego projektu - to będzie błyskawiczny render z cyfraka  ;D
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".