Zaloguj się lub zarejestruj. 03 Grudzień 2024, godz.18:32

Autor Wątek: Import dxf, dwg  (Przeczytany 9707 razy)

Offline daromaro

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 66
  • Reputacja na forum: +1/-0
Import dxf, dwg
« dnia: 27 Kwiecień 2008, godz.17:00 »
Witam. Zaczynam dopiero w Rhino. Wstawianie bitmapy i skalowanie to pestka. Jakos wychodzi. Ale jak zaiportowac i wyskalowac pliki w formacie dxf lub dwg? Niestety nie znalazlem zadnego tutoriala.

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1472
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: Import dxf, dwg
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Kwiecień 2008, godz.18:18 »
Bo tu żadna lekcja nie pomoże w sposób uniwersalny. Importowanie i eksport plików robi się w każdym przypadku (danego modelu) nieco inaczej.

Offline sea__

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 595
  • Reputacja na forum: +132/-0
  • gg 444625
Odp: Import dxf, dwg
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Kwiecień 2008, godz.18:52 »
Witam. Poniżej masz przedstawione wstawione pliki dwg i i dxf. Wykonane poleceniem Importuj( zmieniasz tylko typ otwieranego pliku) masz od razu wstawione KRZYWE, nie plan jak przypadku bitmapy.Druga grafika to użyte polecenie Otwórz. Efekt identyczny. Z tak wstawionymi plikami ( a raczej krzywymi można powiedzieć) możesz robić co chcesz.

« Ostatnia zmiana: 27 Kwiecień 2008, godz.18:55 wysłana przez sea__ »

Offline daromaro

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 66
  • Reputacja na forum: +1/-0
Odp: Import dxf, dwg
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Kwiecień 2008, godz.20:06 »
Witam. Poniżej masz przedstawione wstawione pliki dwg i i dxf. Wykonane poleceniem Importuj( zmieniasz tylko typ otwieranego pliku) masz od razu wstawione KRZYWE, nie plan jak przypadku bitmapy.Druga grafika to użyte polecenie Otwórz. Efekt identyczny. Z tak wstawionymi plikami ( a raczej krzywymi można powiedzieć) możesz robić co chcesz.

No zaimportowanie to nie problem. W oczywisty sposob sie to wykonuje. Ale co potem? W rzutniach mam ustawione: Gora - rysunek OK, przod plaska kreska, to samo Prawy. Na tych dwoch rzutniach moge obrocic rysunek w taki sposob, zeby kreska nie byla plaska  - ale jak to zrobic poprawnie zeby wynik tego obrotu byl calkowiecie prostopadly do rzutni?

Offline daromaro

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 66
  • Reputacja na forum: +1/-0
Odp: Import dxf, dwg
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Kwiecień 2008, godz.20:11 »
No i drugie zadanie. Jak to poprawnie wyskalowac. Mozna polaczyc to w grupe i w zasadzie nic wiecej nie mozna zrobic. No chyba, ze sie myle? Jak skalowac te krzywe?

Offline sea__

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 595
  • Reputacja na forum: +132/-0
  • gg 444625
Odp: Import dxf, dwg
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Kwiecień 2008, godz.20:32 »
Możesz łączyć w grupy, łączyć ze sobą, robić robić co chcesz  ;D. Skalowanie  odbywa sie przy pomocy polecenia Skalajeżeli chodzi o ustawienie poprawne na rzutni to raczej przeprowadza się to dla pojedyńczego elementu a nie całej grupy. Jeżeli chcesz obróbcić element  o dokładnie kąt 90 stopni to wystarczy przytrzymać Shfit przy obrocie. Jeżeli masz dużo więcej pytań to pisz na gg.

Offline HAV

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 472
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: Import dxf, dwg
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Kwiecień 2008, godz.20:41 »
Jak sobie wyobrażasz umieścić na trzech rzutniach obiekt 2d, żeby na każdej był widoczny tak, jak masz obecnie w oknie Top? - niewykonalne. To nie jest bryła by w każdym widoku była widoczna cała jej powierzchnia. Jeśli rysunek jest zrzutowany na jedną z osi układu xyz, to na pozostałych dwóch widoczne będą tylko linie pionowe/poziomie, zależnie od rzutowania.
Do skalowania służy komenda 'scale' z 4 opcjami do wyboru. Skalować możesz sobie choćby i każdą krzywą...


... wszystko jest opisane choćby w helpie programu :/

Offline daromaro

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 66
  • Reputacja na forum: +1/-0
Odp: Import dxf, dwg
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Kwiecień 2008, godz.20:50 »
Jak sobie wyobrażasz umieścić na trzech rzutniach obiekt 2d, żeby na każdej był widoczny tak, jak masz obecnie w oknie Top? - niewykonalne.
Nie ma rzeczy niewykonalnych  - jest tylko brak wiedzy ( w moim przypadku). A zrobic sie da - poprzez obrot. To ma byc podkladka. Z Shift'em nie dziala (RH4) ten kat 90st. No chyba, ze cos robie nie tak.

Offline sea__

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 595
  • Reputacja na forum: +132/-0
  • gg 444625
Odp: Import dxf, dwg
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Kwiecień 2008, godz.20:59 »
Zajrzyj do działu samouczków, tam znajdziesz  jak wykorzystuje się wiele  poleceń. A z Shiftem działa  :)
ps: popatrz sobie na poniższy plan i się zastanów....

« Ostatnia zmiana: 27 Kwiecień 2008, godz.21:14 wysłana przez sea__ »

Offline kruk

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 620
  • Reputacja na forum: +113/-0
Odp: Import dxf, dwg
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Kwiecień 2008, godz.22:50 »
Nie ma rzeczy niewykonalnych  - jest tylko brak wiedzy ( w moim przypadku). A zrobic sie da - poprzez obrot.

przekręcenie rzutni ręcznie nie daje ci nic innego niż powielenie widoku "góra". prawidłowo wyświetlane rysunki płaskie będą widoczne tylko w jednym widoku prostokątnym oraz w widoku perspektywicznym. w dwóch pozostałych rzutniach musisz mieć obraz sprowadzony do linii (spłaszczony do maksimum).