Zaloguj się lub zarejestruj. 13 Październik 2024, godz.15:51

Autor Wątek: Kamuflaż dla czołgu. Jak?  (Przeczytany 9872 razy)

Offline mrafalsk

  • Członek forum
  • ***
  • Wiadomości: 155
  • Reputacja na forum: +67/-0
    • Strona domowa
Kamuflaż dla czołgu. Jak?
« dnia: 20 Luty 2008, godz.11:33 »
Witam,
Chciałbym poprosić o rady, sugestie, linki lub jakieś inne materiały, które pomogłyby mi w odpowiedni "pomalowaniu" mojego ostatniego projektu, tankietki Type 94 (http://forum.rhino3d.pl/index.php/topic,552.0.html).

Mam teraz coś takiego:


a chciałbym mieć coś takiego:
.

Jak do tej pory udało mi się znaleźć tutki, gdzie jedna tekstura była nakładana na jeden obiekt i pokrywała ("oblewała") go w całości. Tutaj mam troszkę inaczej. Mam wiele obiektów, które trzeba pokryć różnym schematem malowania z różnych widoków. Mam (a raczej mogę bardzo szybko zrobić) te schematy dla każdego z rzutów. Ale jak je nałożyć na model?

W pierwszym podejściu pomyślałem, że stworzę dla każdego rzutu krzywe rozdzielające kolory i zrzutuje je na model. Zrzutowane linie użyję do podzielenia powierzchni i ustawię odpowiedni kolor materiału dla tych nowych kawałki powierzchni. Niby proste, ale dla prostego modelu. W tym przypadku to mrówcza robota.

Nie wiem, czy wbudowany render dałby sobie radę z tym ale może Brazil lub V-ray?

Czy możecie mi podrzucić jakieś pomysły?
Michał
« Ostatnia zmiana: 20 Luty 2008, godz.11:35 wysłana przez mrafalsk »