Zaloguj się lub zarejestruj. 29 Kwiecień 2024, godz.11:36

Autor Wątek: RhinoTerrain - samouczek z testowania rozszerzenia  (Przeczytany 7990 razy)

Offline sea__

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 613
  • Reputacja na forum: +132/-0
  • gg 444625
RhinoTerrain - samouczek z testowania rozszerzenia
« dnia: 12 Styczeń 2008, godz.17:14 »
Rozszerzenie to można pobrać z tego adresu http://www.rhinoterrain.com/.
Po zainstalowaniu (jeżeli dodatek się nie załadował do Rhino ) klikamy na Opcje - zakładka Dodatki.



Wskazujemy plik dodatku *.rhp lub *.dll z lokalizacji instalacji dodatku, zatwierdzamy. Sprawdzamy czy dodatek jest na liście.




Po załadowaniu dodatku mamy do dyspozycji cztery funkcje wywoływane z linii poleceń.


RtConvertCurvesToPolylines konwertuje krzywe na polilinie. Przydaje się również gdy wczytujemy krzywe z plików *.dwg lub *.dxf.

Przykład umieszczam poniżej.

Narysowałem przykładową krzywą zawierająca kilka punktów kontrolnych.


Po wywołaniu funkcji i wskazaniu krzywej wtyczka zwiększa ilość punktów kontrolnych a tym samym podatność krzywej na modyfikację jej kształtu.


RtOptions  możemy wybrać metodę kształtowania terenu.


RtDelaunay przy pomocy tej funkcji tworzymy teren. Po wywołaniu wskazujemy obiekty, które będą podstawą naszego terenu.


Przykładowe krzywe wykorzystane do modelowania terenu.


Wywołujemy funkcję, wskazujemy na interesujące nas obiekty, zatwierdzamy. Program narysuje siatkę terenu, otwiera także dostęp do funkcji pozwalających na modyfikacje terenu. Suwakiem zwiększamy wielkość terenu pokrytego siatką i jej ilość.




Jak widać program stworzył teren na podstawie krzywych i punktów. Poniżej dla porównania teren z wykorzystaniem prostokąta jako podstawy.







RtOrhoPhoto pozwala na umieszczenie na wygenerowanym terenie textury. Po wywołaniu funkcji wskazujemy lokalizację pliku. Potem określamy Boundix box -czyli nasza podstawę terenu . Kolejny krok to wybór siatki. Po tych czynnościach możemy przystąpić do renderowania grafiki.

Efekty próbnego terenu zamieszczam poniżej.





W folderze instalacyjnym znajdują się także przykładowe grafiki terenu w formacie *.3DM oraz plik *.doc. Zawiera on  bardziej szczegółowe informacje na temat tego dodatku. Zachęcam do lektury  :D


Pozdrawiam sea__
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2008, godz.18:07 wysłana przez sea__ »

Offline bTree

  • Członek forum
  • ***
  • Wiadomości: 145
  • Reputacja na forum: +45/-0
Odp: RhinoTerrain - samouczek z testowania rozszerzenia
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Styczeń 2008, godz.21:09 »
Cześć sea__,
dzięki za ten tutorial, miałem się zabrać za wygenerowanie jakiegoś małego obszaru, więc idealnie mi się przyda :D

dzięki bardzo, pozdrawiam,
bTree

Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja na forum: +138/-0
Odp: RhinoTerrain - samouczek z testowania rozszerzenia
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Styczeń 2008, godz.00:12 »
Wielkie dzięki za poświęcony czas na przybliżenie nam możliwości pluginu i jego obsługi. aczkolwiek wydaję mi się ze do jakichś tam prostych górek wystarczy samo Rhino, no ale wydaję mi się tak pewnie dlatego, że nie miałem do czynienia z czymś co by doskonale wykorzystało ten dodatek i pewnie mieć nie będę  ;)




« Ostatnia zmiana: 13 Styczeń 2008, godz.00:51 wysłana przez satrab »

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1545
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: RhinoTerrain - samouczek z testowania rozszerzenia
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Styczeń 2008, godz.00:33 »
Czytasz w moich myślach sea__, dzięki za ten tekst.
satrab - w porównując rhinoterrain do czystego rhino 4 - , jakby to najprościej napisać - to Rhino 4 - tworzyłby coś co robi teraz w 3 godziny, w 10 sekund ...
« Ostatnia zmiana: 13 Styczeń 2008, godz.00:39 wysłana przez Odyniec »

Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja na forum: +138/-0
Odp: RhinoTerrain - samouczek z testowania rozszerzenia
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Styczeń 2008, godz.00:57 »
No być może  :) jednak ja osobiście wolał bym dostać coś do "malowania" wzniesień itd... jak ktoś kiedyś odpalił demo np. Mudbox'a to będzie widział co mam na myśli, ale pewnie takie rozwiązanie gryzie się z zapewne z zasadą działania NURBSów  :-\

ps. sorry za offtop, późno było i jakoś tak się rozpisałem
« Ostatnia zmiana: 13 Styczeń 2008, godz.10:42 wysłana przez satrab »

Offline sea__

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 613
  • Reputacja na forum: +132/-0
  • gg 444625
Odp: RhinoTerrain - samouczek z testowania rozszerzenia
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Styczeń 2008, godz.19:11 »
Wiesz, do prostych górek  jak i tych skomplikowanych Rhino wystarczy. To tylko kwestia czasu, jaki możesz poświęcić na modelowanie, albo oszczędzić posługując się dodatkowymi narzędziami. Ten dodatek bardzo szybko generuje grafikę :].

Teren wymodelowany  przy pomocy Rhino.


Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja na forum: +138/-0
Odp: RhinoTerrain - samouczek z testowania rozszerzenia
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Styczeń 2008, godz.20:08 »

Teren wymodelowany  przy pomocy Rhino.

No i mi się bardzo podoba  ;D ładniejsze górki niż te moje  :)
« Ostatnia zmiana: 14 Styczeń 2008, godz.20:10 wysłana przez satrab »

Offline sea__

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 613
  • Reputacja na forum: +132/-0
  • gg 444625
Odp: RhinoTerrain - samouczek z testowania rozszerzenia
« Odpowiedź #7 dnia: 14 Styczeń 2008, godz.21:07 »
Tutaj przykładowe pliki  dodane do programu. Jak dla mnie są bardzo realistyczne.




« Ostatnia zmiana: 14 Styczeń 2008, godz.21:10 wysłana przez sea__ »