Nie jestem pewien, czy ten tutorial już gdzieś na forum był, ale nie zaszkodzi przypomnieć. Proszę o trochę wyrozumiałości z racji tego, że to mój pierwszy tutek w karierze
Uwagi mile widziane.
Temat dotyczy
mapowania prostopadłościanemPierwszy krok, to stworzenie teksturki w formacie 6:1, tak, jak poniżej rys
Box mapping 1.png
przykładowa teksturka to rys Box mapping 2.png
następnie do warstwy, na której są mapowane obiekty tworzymy materiał (czerwona kropka w prawym górnym rogu rys. Box mapping 3.png)
W opcjach tekstury wybieramy ścieżkę do teksturki (mała czerwona kropka na środku rys Box mapping 3.png)
Kolejny etap, to zaznaczenie wszystkich obiektów na warstwie i postępowanie po kolei jak na rys Box mapping 4.png, czyli:
- Włączamy okno właściwości (jeśli jeszcze nie włączone)
- Włączamy tryb
"mapowanie tekstury" we właściwościach
- Następnie
"Dodaj" - dodajemy kanał mapowania
-
"pokaż mapowanie" dla podglądu, wyświetla się w postaci przerywanych linii dookoła obiektu
- Wybieramy mapowanie w formie
"prostopadłościan"- piętro niżej
"podzielony"- na koniec można jeszcze kliknąć
"Rozmiar do obiektu" Można też obracać lub skalować samo mapowanie
Na koniec włączamy tryb
"porenderowany" i mamy podgląd na materiał nałozony na obiekt(y).
Mam nadzieję, że przydatne,
Enjoy.