Zaloguj się lub zarejestruj. 21 Grudzień 2024, godz.18:50

Autor Wątek: Mapowanie prostopadłościanem (BOX)  (Przeczytany 8199 razy)

Offline vv3k4i

  • Członek forum
  • ***
  • Wiadomości: 179
  • Reputacja na forum: +25/-0
Mapowanie prostopadłościanem (BOX)
« dnia: 07 Luty 2012, godz.16:32 »
Nie jestem pewien, czy ten tutorial już gdzieś na forum był, ale nie zaszkodzi przypomnieć. Proszę o trochę wyrozumiałości z racji tego, że to mój pierwszy tutek w karierze :)
Uwagi mile widziane.

Temat dotyczy mapowania prostopadłościanem

Pierwszy krok, to stworzenie teksturki w formacie 6:1, tak, jak poniżej rys
Box mapping 1.png
przykładowa teksturka to rys Box mapping 2.png
następnie do warstwy, na której są mapowane obiekty tworzymy materiał (czerwona kropka w prawym górnym rogu rys. Box mapping 3.png)
W opcjach tekstury wybieramy ścieżkę do teksturki (mała czerwona kropka na środku rys Box mapping 3.png)
Kolejny etap, to zaznaczenie wszystkich obiektów na warstwie i postępowanie po kolei jak na rys Box mapping 4.png, czyli:
- Włączamy okno właściwości (jeśli jeszcze nie włączone)
- Włączamy tryb "mapowanie tekstury" we właściwościach
- Następnie "Dodaj" - dodajemy kanał mapowania
- "pokaż mapowanie" dla podglądu, wyświetla się w postaci przerywanych linii dookoła obiektu
- Wybieramy mapowanie w formie "prostopadłościan"
- piętro niżej "podzielony"
- na koniec można jeszcze kliknąć "Rozmiar do obiektu" Można też obracać lub skalować samo mapowanie

Na koniec włączamy tryb "porenderowany" i mamy podgląd na materiał nałozony na obiekt(y).

Mam nadzieję, że przydatne,
Enjoy.