Po męczarniach
i przy pomocy kolegów, za co jeszcze raz dekuję, mogę kontynuować dalszą część związaną z budową silnika.
Zajmiemy się poprawieniem i dokończeniem układu ssącego silnika.
Rysujemy zarys tylnej części silnika i za pomocą polecenia znajdującego się w zakładce Powierzchnia wybieramy Obrotowa.
Na rzutni góra rysujemy dwie elipsy.
Wyciągamy trzy powierzchnie, dwie tworzące miejsce mocowania kolektora z korpusem silnika. I jedna jako element korpusu.
Zaokrąglamy powierzchnie.
I wykonujemy szyk biegunowy. Poleceniem Operacja Boolean-Suma sumujemy korpus silnika z wcześniej wykonanymi końcówkami.
I zaokrąglamy powierzchnie w miejscach połączeń.
Następnym elementem będzie prawdopodobnie rozdzielacz zapłonu.
Wykonujemy dwa izolatory, grupujemy.
I umieszczamy na obwodzie silnika.
Świece
Na górnej rzutni rysujemy dwa odcinki w miejscach gdzie znajdują się świece.
Na rzutni Przód oś świecy.
Poleceniem Krzywa z 2 Widoków generujemy dwa odcinki w miejscu gdzie w rzeczywistości znajdują się świece w cylindrze.
Rysujemy obrys i wykonujemy świece wykorzystując polecenie Obrotowa.
Na końcu robimy kulkę i sumujemy bryły.
Teraz wykonamy gniazda świec, do tego celu wykorzystamy walec o średnicy zewnętrznej cylindra i dwa mniejsze wyciągając rury na odcinkach wykonanych poprzednio.
Operacja Boolean- Różnica. Pozostają nam ucięte walce pod odpowiednim kątem.
Powtarzamy tą czynność z cylindrem wycinając w nim gniazda na świece i kopiujemy wcześniej wykonane świece na swoje miejsce.
Teraz trochę zabawy z krzywą z punktów kontrolnych ewentualnie zaglądamy do wątku
http://forum.rhino3d.pl/index.php/topic,337.0.html i mamy przewody wysokiego napięcia.
To już będzie koniec wątku poświęconego budowie silnika. Do naszego samolotu radzę wykonać silnik o uproszczonej konstrukcji, co i ja uczynię.
Pozdrawiam
marek