Po męczarniach

i przy pomocy kolegów, za co jeszcze raz dekuję, mogę kontynuować dalszą część związaną z budową silnika.

Zajmiemy się poprawieniem i dokończeniem układu ssącego silnika.
Rysujemy zarys tylnej części silnika i za pomocą polecenia znajdującego się w zakładce Powierzchnia wybieramy Obrotowa.

Na rzutni góra rysujemy dwie elipsy.

Wyciągamy trzy powierzchnie, dwie tworzące miejsce mocowania kolektora z korpusem silnika. I jedna jako element korpusu.

Zaokrąglamy powierzchnie.

I wykonujemy szyk biegunowy. Poleceniem Operacja Boolean-Suma sumujemy korpus silnika z wcześniej wykonanymi końcówkami.

I zaokrąglamy powierzchnie w miejscach połączeń.


Następnym elementem będzie prawdopodobnie rozdzielacz zapłonu.

Wykonujemy dwa izolatory, grupujemy.

I umieszczamy na obwodzie silnika.

Świece
Na górnej rzutni rysujemy dwa odcinki w miejscach gdzie znajdują się świece.
Na rzutni Przód oś świecy.

Poleceniem Krzywa z 2 Widoków generujemy dwa odcinki w miejscu gdzie w rzeczywistości znajdują się świece w cylindrze.

Rysujemy obrys i wykonujemy świece wykorzystując polecenie Obrotowa.

Na końcu robimy kulkę i sumujemy bryły.

Teraz wykonamy gniazda świec, do tego celu wykorzystamy walec o średnicy zewnętrznej cylindra i dwa mniejsze wyciągając rury na odcinkach wykonanych poprzednio.

Operacja Boolean- Różnica. Pozostają nam ucięte walce pod odpowiednim kątem.

Powtarzamy tą czynność z cylindrem wycinając w nim gniazda na świece i kopiujemy wcześniej wykonane świece na swoje miejsce.

Teraz trochę zabawy z krzywą z punktów kontrolnych ewentualnie zaglądamy do wątku
http://forum.rhino3d.pl/index.php/topic,337.0.html i mamy przewody wysokiego napięcia.



To już będzie koniec wątku poświęconego budowie silnika. Do naszego samolotu radzę wykonać silnik o uproszczonej konstrukcji, co i ja uczynię.

Pozdrawiam
marek