Zaloguj się lub zarejestruj. 27 Kwiecień 2024, godz.17:00

Autor Wątek: Penguin 1.0  (Przeczytany 7392 razy)

Offline bTree

  • Członek forum
  • ***
  • Wiadomości: 145
  • Reputacja na forum: +45/-0
Penguin 1.0
« dnia: 22 Listopad 2007, godz.13:05 »
Witam,
Poniżej krótka prezentacja Pingwina.

Penguin jest to silnik renderujący, współpracujący z Autocadem i Rhino3D. Pozwala na bardzo szybkie (kilka sekund!) tworzenie renderingów w postaci szkicu i rysunków stylizowanych. Przydaje się zwłaszcza, gdy musimy szybko przedstawić efekty pracy, ale np. nie narzucając własnej koncepcji kolorów.
Zastosowań jest bardzo wiele, m.in. rysunki koncepcyjne, np. w celu pokazania kolejności montażu, architektura, prototypowanie, etc.
Dołączone pliki pokazują render pomieszczenia zrobiony za pomocą kilku wbudowanych trybów i dwa zrzuty z ustawieniami dla opcji sketch i cartoon.

Oprócz trybów predefiniowanych mamy oczywiście możliwość zapisywania własnych ustawień.
Opcje wybieramy dla ustawień CARTOON i SKETCH:
:: common   – ustawienia otoczenia i tła;
:: edges      – ustawienia krawędzi;
:: line shape – kształt linii, zakończenia i szerokość;
:: line color   – kolor linii
:: fill            –  wypełnienie.

Program jest bardzo intuicyjny, zmiany które wprowadzamy można natychmiast obejrzeć w oknie podglądu, jeśli tylko zaznaczymy opcję „Show Preview”.
Mimo swej prostoty, jest to świetne narzędzie z dużą ilością opcji.
Zachęcam do używania Penguina  8)

Jeśli pojawią się jakieś pytania/uwagi, chętnie rozwinę temat, chociaż (jak zwykle) najważniejsza jest praktyka :)

Więcej informacji i galeria prac wykonanych w Penguinie: www.penguin3d.com
Wersja trial do pobrania z www.penguin3d.com/download.htm









PS. Dla posiadaczy wersji 1.0 jest do pobrania nowa wersja WIP Penguin 2.0. Lista nowych opcji i zmian jest długa (kilka nowych shaderów, cień obiektów, przezroczystość, pełna integracja z RH 4.0 i dużo więcej).

Pozdrawiam,
bTree
« Ostatnia zmiana: 22 Listopad 2007, godz.21:33 wysłana przez bTree »

Offline Hal9000

  • Moderator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Penguin 1.0
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Listopad 2007, godz.13:56 »
Kolejna szufladka została zapełniona, została jeszcze jedna (Rhino Marine) ale to kwestia czasu  :D
Dzięki bTree za ten materiał.
Hal
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1545
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: Penguin 1.0
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Listopad 2007, godz.14:08 »
Wielki i mały brat jest pod wrażeniem  :D

Offline marek

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 335
  • Reputacja na forum: +149/-1
Odp: Penguin 1.0
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Listopad 2007, godz.14:56 »
Ciekawe efekty, najbardziej spodobał mi się efekt „piórkiem i węglem”, czyli trzeci Screen.  ;D
Chyba polubię pingwiny.
A czy jest możliwe przekształcić, aby wyglądała jakby była malowana akwarelą?
Z przyjemnością bym obejrzał taką scenkę. ;)
marek

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1545
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: Penguin 1.0
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Listopad 2007, godz.15:17 »
Jest taka możliwość, ale przyznam , że innych programach jest o wiele łatwiej taki efekt osiągnąć. Ogólnie - marku - myślę, że niedługo się dowiemy od samego autora "tego całego" Pingwina, więc wszystkich proszę o zainstalowanie Pingwinka i testowanie, a jak mamy pytania - proszę o postowanie tutaj, w tym wątku. Mam, co mogę teraz zdradzić umówiony wywiad e-mail z Twórcą tego dodatku, więc - zachęcam - ja, jak już udowodniłem, wolę zadawać Wasze pytania, niż swoje.