Ten wątek będzie dedykowany Halowi, bo to dzięki jego zamiłowania do szczegółów dałem nura w sieć i poszukałem rysunków i zdjęć silnika. Aby narysować troszkę więcej szczegółów, ( ale bez przesady).
Na stronie
http://mwmiller.theaerodrome.com/engine/clerget.html znalazłem silnik wykonany w 3d. Jest tam jeszcze dużo ciekawych grafik. Polecam tą stronę wszystkim zainteresowanym grafiką 3d no i lotnictwem z WWI.
A tutaj można pobrać sobie tenże silniczek w 3d. Wymagana jest rejestracja.
http://www.rc-sim.de/dl_engine/index.php?subcat=88&PHPSESSID=4a34fe44524dc05a5807c6e6a39d06a6Po naniesieniu bitmap i po ich przeskalowaniu i ustawieniu obrysowałem profil obudowy silnika.
Troszkę można pobawić się narzędziem Zaokrąglij Krzywe, tak dla poprawienia efektu.
Z zakładki Powierzchnia wybieramy Obrotowa
I mamy gotowy pierwszy etap modelowania.
Wybieramy komendę Wielobok w górnym pasku w _IlośćStron wpisujemy 6. Mnie udało się nawet wpisać 8.
Ale już nie będę robił zrzutów odnowa. Będzie poprawione w następnym odcinku.
Rzutujemy na Powierzchnie naszej obudowy i
Wyciągamy, tworząc imitacje nakrętki i szpilki.
Jeżeli ktoś będzie chciał zrobić oryginalną nakrętkę zapraszam na lekcje, które przygotował Hal.
Tak przygotowana nakrętkę „traktujemy”
Szykiem Biegunowym wpisując 18
Śrubkę kopiujemy ustawiamy na górnej powierzchni silnika i
Skalujemy 2-D Tak przeskalowaną nakrętkę kopiujemy
Szykiem Biegunowym wpisując 18
Rysujemy okrąg i jak zwykle wyciągamy powierzchnie
Następnie ją ucinamy i wywołujemy
wpisując ile? Zgadnijcie ile
Zaokrąglamy powierzchnie na styku obudowy i dolnej części cylindra. Tak postępujemy z każdym cylindrem.
Z zakładki wielobok wybieramy wielobok
Opisany na Okręgu Środek, Promień Zaokrąglamy każdy z wierzchołków.
I jak to mam w zwyczaju wyciągamy powierzchnie ( chyba najbardziej używane polecenie)
do osi cylindrów.
Zaokrąglamy, z zewnątrz większym promieniem, od wewnątrz mniejszym, następnie łączymy tak utworzone powierzchnie i poleceniem
Lustro wykonujemy drugą bryłę.
Kopiujemy nakrętki, rozmnażamy i skręcamy nasz karter silnika.
Teraz wykonamy które znajdują sine na deklu silnika. Rysujemy okrąg , wyciągamy, szyk biegunowy i Operacja Boolean Różnica.
C.
D.
N.
marek