Zaloguj się lub zarejestruj. 04 Maj 2024, godz.02:57

Autor Wątek: Mała scena  (Przeczytany 5793 razy)

Offline sea__

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 613
  • Reputacja na forum: +132/-0
  • gg 444625
Mała scena
« dnia: 09 Wrzesień 2007, godz.21:55 »
Scena z lampą, obrazem i przyszłym kominkiem :). Nie są jeszcze gotowe bo trzeba trochę poprawić żeby wyglądało porządnie.





Trwają prace pod V-ray więc wkrótce nowe  grafiki :).
« Ostatnia zmiana: 09 Wrzesień 2007, godz.21:58 wysłana przez sea__ »

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Mała scena
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Wrzesień 2007, godz.22:16 »
Widzę że zacząłeś ćwiczyć nakładanie tekstur – super :D, czas trochę odejść od default’owej szarości w Rhino. Budujecie wspaniałe modele ale trochę brakuje im duszy, ze względu na brak materiału i bitmap. O przepraszam, Krzychu już nadaje kolorytu. ;D
Teraz widzę że to zacznie się zmieniać.
Jest lampa, będzie kominek – proponuje jeszcze fotel i półkę z książkami – będzie gdzie poczytać.
Czekam na więcej. :D   
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1545
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: Mała scena
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Wrzesień 2007, godz.22:26 »
miło, że sea__ wpływa na inne wody,
ale przepalać tak światłem od razu po oczach? bohaterom? (;-)
Gdzie dach, gdzie sufit, gdzie kamera?
żądam poprawek!  ;D

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Mała scena
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Wrzesień 2007, godz.00:16 »
Marek -a niech rośnie oby jak największa  :D, a co do cegiełek to racja. Można obrucić bitmap'ę lub dać inną, bez cieni i dodać dodatkową warstwę z wgnieceniami (bump) w miejscach gdzie znajdują się spoiny. Wtedy swiatło jak będzie padać pod róznymi kątami to i tak bedzie prawidłowo się rozchodzić i wszystko bardzie naturalne będzie.
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Offline sea__

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 613
  • Reputacja na forum: +132/-0
  • gg 444625
Odp: Mała scena
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Wrzesień 2007, godz.00:19 »
Wszystko się zrobi, tylko trochę czasu potrzebuje ( mało go ostatnio mam). Dziś tylko tyle zrobiłem.


Dzięki za porady Hall9000 :)

Offline Krzychu74

  • Moderator
  • Specjalista
  • *****
  • Wiadomości: 347
  • Reputacja na forum: +89/-0
  • NAR = Niedzielny Amator Rhino
    • Mikromodele
Odp: Mała scena
« Odpowiedź #5 dnia: 11 Wrzesień 2007, godz.00:48 »
Witam!
Zapowiada się bardzo interesująco. Najbardziej ciekawi mnie jak będzie wyglądać kominek.

Pozdrawiam.
WIP: s.s. "Californian" 1:400
Sie zrobi: m.s. "Costa Concordia"
Sie zrobiło: s.s "Ivernia", s.s "Lucania" (oba w 1:400), reszty  nie pamiętam. Tyle tego było...

www.mikromodele.cba.

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1545
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: Mała scena
« Odpowiedź #6 dnia: 11 Wrzesień 2007, godz.22:35 »
Prześwietlone!!! sea_ - zgaś światło lub kilka (;-)

Offline sea__

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 613
  • Reputacja na forum: +132/-0
  • gg 444625
Odp: Mała scena
« Odpowiedź #7 dnia: 11 Wrzesień 2007, godz.23:26 »
Można posłużyć się Artweaver lub innym programem  graficznym który posiada odpowiednie filtry. Zazwyczaj zaznaczasz obszar i wywołujesz odpowiednią funkcją, ustalasz głębokość nierówności i gotowe. Tak ja robiłem.

Wiem ze prześwietlone, a razie musi być żebym kurz na podłodze dojrzeć . ;D

Zrobiłem zielone klosze na lampie , wiem że wygląda dziwnie ale chciałem wypróbować co z tego wyjdzie.
Ściany maja za drobną cegłę- eksperymentuję jeszcze. Ale złota lampa wygląda już ładniej :)


Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Mała scena
« Odpowiedź #8 dnia: 12 Wrzesień 2007, godz.01:09 »
Witam,
na podstawie swojego muru powinieneś zrobić drugą bitmapę w skali szarości mając na uwadze to że ciemniejsze miejsca bitmapy będą bardziej się zagłębiać, a jasne mniej. Wszystko jest zależne od skali szarości.  Zrobiłem mały przykład pod render Rhino.
W polskiej wersji programu, to się nazywa Wybój, a angielskim Bumpmap i tam trzeba wczytać plik z mapą wgnieceń. W identyczny sposób wykonałem lizak z nosorożcem:) -render pod V-ray'em.
W ten sposób możesz sobie wykonać delikatne linie podziału, nity na kadłubie swojego samolotu i co tam sobie życzysz -bez modelowania :D.

« Ostatnia zmiana: 12 Wrzesień 2007, godz.01:32 wysłana przez Hal9000 »
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1545
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: Mała scena
« Odpowiedź #9 dnia: 13 Wrzesień 2007, godz.16:06 »
zacznijmy od tego, że nie mamy wiedzy na temat, czy ta scena do zamknięty obszar, czy murek obok domu z widokiem na słoneczko (jeśli tak, to skąd lampa i podłoga). Ciągle, mimo postprocesu w programie 2d, akurat TA scena nie pasuje mi do żadnego przypadku z wyżej wymienionych.  :)
Jeśli to "pokój" - zrób sufit i daj się światłu odbijać, jak to powinno robić...
Zachęcam sea__ do dalszych eksperymentów.
Scena moim zdaniem - wygląda ciągle na wypaloną, a nie renderowaną. ;D
« Ostatnia zmiana: 13 Wrzesień 2007, godz.16:10 wysłana przez Odyniec »