Zaloguj się lub zarejestruj. 26 Grudzień 2024, godz.14:58

Autor Wątek: płyń wzdłuż powierzchni  (Przeczytany 8539 razy)

Offline Liebhand

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja na forum: +0/-0
płyń wzdłuż powierzchni
« dnia: 27 Grudzień 2015, godz.19:41 »
Witam serdecznie,
jeśli ten wątek był już poruszony, to z góry przepraszam, nie mogłam znaleźć odpowiedzi.
Czy istnieje jakieś narzędzie, które nie będzie deformowało naniesionych na płaszczyznę obiektów?
Chciałabym nanieść sfery/kule różnej wielkości na odrębną figurę. Niestety za każdym razem sfery są mocno zdeformowane (jak w załączniku).
Figura została podzielona krzywymi UV z funkcją obkurczenia.
Dziękuję z góry za wszelkie wskazówki.

Offline HAV

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 472
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: płyń wzdłuż powierzchni
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Grudzień 2015, godz.23:53 »
To co poniżej uzyskałem przez Array along curve i Polar array.

Offline Liebhand

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja na forum: +0/-0
Odp: płyń wzdłuż powierzchni
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Grudzień 2015, godz.16:21 »
Dziękuję HAV. Sprawdzę, jak to działa u mnie. Widzę tylko jedną, małą przeszkodę : liczba szyków będzie prawdopodobnie ograniczona - dolny pierścień, ten najmniejszy, jest dość ciasno ułożony. Potrzebuję właściwie dość gęstego ułożenia sfer na płaszczyźnie...Miałbyś może jakiś inny pomysł? Pozdrawiam.

Offline HAV

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 472
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: płyń wzdłuż powierzchni
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Grudzień 2015, godz.17:45 »
To co podałem, to tylko przykład że można rozmieścić obiekty bez ich zniekształcenia. Możesz oczywiście zmienić ilość kul w każdym rzędzie jak i odległości między nimi, wszystko zależy jak dużo tego masz w całym modelu i czy wolisz kliknąć parę razy więcej czy polecieć z automatu ;)
Jeśli dobrze zrozumiałem, potrzebujesz naprzemiennie małych/dużych sfer dość ciasno upakowanych w każdym rzędzie, a to na pewno da się zrobić np. tak jak pisałem.
Jeśli z automatu, może Grasshopper byłby tu bardziej pomocny, ale to już nie moje "rejony" ;)
Osobiście rzadko korzystam z takiego rozmieszczania obiektów, bo i modele na których pracuję tego nie wymagają, więc i nie zagłębiałem się jakoś bardziej w tej materii.

Offline Liebhand

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja na forum: +0/-0
Odp: płyń wzdłuż powierzchni
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Grudzień 2015, godz.18:35 »
:) ok. Spróbuję tak sobie poradzić, jak piszesz.
Dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.

Offline Liebhand

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja na forum: +0/-0
Odp: płyń wzdłuż powierzchni
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Grudzień 2015, godz.23:35 »
ok, wiem jak to zrobić może prościej.
W momencie narzucania sfer na bryłę, za pomocą narzędzia "płyń po powierzchni" należy włączyć w okienku poleceń dodatkową funkcję "sztywny - tak". I wszystko działa :)