Zaloguj się lub zarejestruj. 03 Grudzień 2024, godz.18:52

Autor Wątek: Obrys z bitmapy  (Przeczytany 4528 razy)

tha_ryan

  • Gość
Obrys z bitmapy
« dnia: 02 Maj 2013, godz.13:50 »
Witam!

Problem polega na obrysowaniu oprawy okularów na podstawie podpiętej bitmapy pod rzutnię frontową. Proszę o podanie łatwego i szybkiego sposobu jak tego dokonać. Można zrobić to polilinią i użyc lustra ale wtedy kontury nie są ładne i płynne. Dalszym celem tego szkicu jest przekształcenie go pod frezarkę stąd moje zapytanie o pomoc. Z góry bardzo dziękuję za pomoc!

Offline HAV

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 472
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: Obrys z bitmapy
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Maj 2013, godz.14:03 »
Zamiast polilinii, użyj Control Point Curve lub Curve Through Points

tha_ryan

  • Gość
Odp: Obrys z bitmapy
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Maj 2013, godz.14:41 »
Aha, no właśnie już do tego doszedłem, dzięki. A jak poprowadzić wzdłuż obrysowanej soczewki -krzywej zamkniętej- proste o długości np. 4mm co mm w celu ułatwienia obrysowania frontu do soczewek??

tha_ryan

  • Gość
Odp: Obrys z bitmapy
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Maj 2013, godz.15:53 »
Doszedłem już jak ładnie upiększyć ten kształt po obrysowaniu - funkcja zaokrąglij krzywe -> funkcja FAIR lub FIT. Czy istnieje inna opcja aby osiągnąć ten sam efekt ponieważ bardzo ważna jest dokładność a czasami przy tej funkcji soczewka za mocno różni się od założonego oryginału???

Wszystko robię w 2D i wiadomo mi że później jest ciężko połączyć te krzywe aby uzyskać model 3D dlatego pytałem czy istnieje inny sposób zrobienia czegoś takiego. Z góry dziękuję za pomoc!

tha_ryan

  • Gość
Odp: Obrys z bitmapy
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Maj 2013, godz.14:53 »
Temat do zamknięcia.

faris

  • Gość
Odp: Obrys z bitmapy
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Styczeń 2014, godz.12:40 »
can close the viewport (right-click on the name of the viewport-close viewports). Then from the View menu-layout viewport New viewport, set the view then on the new on the right and you should be ok