Zaloguj się lub zarejestruj. 21 Listopad 2024, godz.18:59

Autor Wątek: Proste modelowanie 3D - PseudoIwata v.2  (Przeczytany 5286 razy)

Offline sea__

  • Moderator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 613
  • Reputacja na forum: +132/-0
  • gg 444625
Proste modelowanie 3D - PseudoIwata v.2
« dnia: 20 Lipiec 2007, godz.22:55 »
Dalsza cześć samouczka modelowania aerografu.





     Poniżej moletu znajduje się łukowaty cylinder. Możemy wyznaczyć 3 punkty  i przez nie narysować krzywą. Inny sposób to narysować prostą lub krzywa, wygiąć ją za pomocą punktów kontrolnych, dołączyć krzywą podstawy i wykorzystać jako krzywą powierzchni obrotowej. Sposobów jest wiele.



lub








     Podstawowy korpus jest gotowy. Możemy teraz wykonać gwint do końcówki przyłącza i taki zostawić, lub wykonać wersję o wiele bardziej atrakcyjną. Wymodelować wkręcone przyłącze z końcówką do węża.
     Ja wybrałem to drugie rozwiązanie. Pierwszy etap to wykonanie cylindra— nakręcanej końcówki na gwint aerografu.



     Część ta ma niewielkie sfazowanie. Niby szczegół, ale to takie drobiazgi stanowią o  wyglądzie końcowym.
     Wykonujemy to przy pomocy polecenia Powierzchnia— Fazuj Powierzchnię. Sfazowanie oczywiście musi być adekwatne do wyglądu rzeczywistego.



     Żeby końcówka wyglądała realistycznie musimy wykonać w cylindrze otwór. Po wykonaniu  rurki posłużymy się poleceniem Operacje Bolean— Różnica.


     Po wywołaniu polecenia Bolean wskazujemy odpowiednie powierzchnie. Kolejność jest Ważna. W razie potrzeby cofamy operację.






   Wykonamy teraz rurkę o średnicy ciut mniejszej niż otwór który poprzednio wykonywaliśmy. Posłużymy się poleceniem „odsuń krzywą”. Po odsunięciu okręgu wykorzystamy  go do zbudowania powierzchni.



    Wykonanie powierzchni obrotowej  i stożkowych zejść na rurkę jest proste do wykonania. Czynność ilustrują poszczególne zrzuty.







Gotowa końcówka do wężyka.
« Ostatnia zmiana: 22 Lipiec 2007, godz.15:31 wysłana przez sea__ »

Offline sea__

  • Moderator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 613
  • Reputacja na forum: +132/-0
  • gg 444625
Odp: Proste modelowanie 3D - PseudoIwata v.2
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Lipiec 2007, godz.23:03 »
Na dziś tylko tyle -  ze względu na powtarzający się zanik napięcia w sieci. Małe pytanko do użytkowników, co  by przydało sie w kolejnych tutkach?- wszelkie uwagi podniosą jakość następnych materiałów.

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1545
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: Proste modelowanie 3D - PseudoIwata v.2
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Lipiec 2007, godz.21:40 »
Ja chcę gwiazdkę z nieba  8) 8) 8) 8) 8)

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Proste modelowanie 3D - PseudoIwata v.2
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Lipiec 2007, godz.14:45 »
A ja czekam na ciąg dalszy tego tutka bo ciekawi mnie jak wykonałeś radełkowanie przy króćcu:)
Co do pytania, to mnie interesuje modelowanie na Nurbs'ach.
Pozdrawiam
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".