Zaloguj się lub zarejestruj. 27 Kwiecień 2024, godz.21:04

Autor Wątek: Dopasowywanie do plaszczyzny  (Przeczytany 2171 razy)

rekoks

  • Gość
Dopasowywanie do plaszczyzny
« dnia: 16 Grudzień 2011, godz.13:35 »
Witam, natknalem sie na fajna metode tworzenia realistycznej trawy w rhino/vray - http://www.flyingarchitecture.com/realistic-grass-in-rhinoceros/ (na dole do sciagniecia model i tekstura).

Chcialbym 'dopasowac' model do pofalowanej powierzchni i tu pojawia sie problem i pytanie do was - jak to zrobic? zalaczam zrzut - zielona warstwa - podklad pod teksture trawy, czarna - powierzchnia do ktorej chce go dopasowac.
« Ostatnia zmiana: 16 Grudzień 2011, godz.13:45 wysłana przez rekoks »

Offline vv3k4i

  • Członek forum
  • ***
  • Wiadomości: 181
  • Reputacja na forum: +25/-0
Odp: Dopasowywanie do plaszczyzny
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Grudzień 2011, godz.20:20 »
Gdybyś załączył model, to by nie trzeba było go szukać w internecie. To są zwykłe przeplatające się powierzchnie, więc stwórz z ich dolnych krawędzi linie, te linie rzutuj na twój teren i wyciągnij (loft) te linie pionowo tworząc nowe powierzchnie o takiej samej wysokości jak bazowe. Tylko będziesz musiał zmapować je od nowa i pobawić się z ustawianiem tekstury trawy we właściwym miejscu, będzie sporo zabawy. Polecam ustawiać mapowanie dla grup powierzchni zamiast dla każdej powierzchni z osobna np zaznaczając je grupami po poziomicach, ułatwisz sobie pracę.