Zaloguj się lub zarejestruj. 03 Grudzień 2024, godz.18:39

Autor Wątek: Cap planar holes  (Przeczytany 7402 razy)

Offline HAV

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 472
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Cap planar holes
« dnia: 18 Lipiec 2007, godz.01:24 »
Zacząłem niedawno przygodę z Rhino 3 i wszelkiej maści tutkami do niego i niestety poległem :/

Tworzę młotek zabawkę na podstawie tutka - problem pojawił się przy wykorzystaniu funkcji Cap planar holes - powierzchnia i owszem zamknęła się, ale że tak powiem, od środka. Przy cieniowaniu i rzutni pocieniowanej efekt jest ten sam, ale już przy renderingu wygląda tak jak powinno:

przed Cap planar holes


po Cap planar holes




rendering po Cap planar holes


screen z tutka




Pytanie jak odwrócić powierzchnię, żeby zamknęła się od zewnątrz?


« Ostatnia zmiana: 18 Lipiec 2007, godz.01:46 wysłana przez HAVOC »

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1472
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: Cap planar holes
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Lipiec 2007, godz.07:43 »
Hej Havoc - chodzi o kierunek normalnych (Normal Direction), są skierowane odwrotnie, stąd geometria ustawiła się "do wewnątrz" . Jest specjalna komenda do pokazywania i zmiany kierunku normalnych, Jest ona na przykład w Menu Analyze -> Direction. Zaznaczasz swoją powierzchnię i klikasz na tę opcję. Strzałki powinny być w kierunku do zewnątrz, a są do wewnątrz. Aby to zmienić zaznacz powierzchnię i kliknij te wspomnianą już opcję. W okienku poleceń będziesz miał parametry tej funkcji, ostatnia to Flip (Odwróć) - klikasz na "zewnętrznej" powłoce Twojej powierzchni i strzałki powinny przestawić się o 180 stopni i już powinno być OK.

Offline kruk

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 620
  • Reputacja na forum: +113/-0
Odp: Cap planar holes
« Odpowiedź #2 dnia: 18 Lipiec 2007, godz.10:33 »
najlepiej ustawić sobie w opcjach oznaczanie wewnętrznej (lewej) strony powierzchni innym kolorem, który najmniej wykorzytujesz ;)
nie pamiętam w tej chwili gdzie dokładnie ta opcja jest ukryta (nie ma to jak skleroza ;) ), lecz pewnie Odyniec pomoże zlokalizować tą zakładeczkę  ;D

Offline HAV

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 472
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: Cap planar holes
« Odpowiedź #3 dnia: 18 Lipiec 2007, godz.12:59 »
Dzięki, już działa.

Generalnie problem tkwił nie tyle w powierzchni, co w krzywych. Po zakryciu płaskich otworów (owe cap planar holes - może komuś się przyda jeśli z polskiej wersji korzysta :P) nie dało się zmienić kierunku powierzchni, jedynie podejrzeć zwrot strzałek. Zmiana kierunku powierzchni przed cap planar holes też nie skutkowała stworzeniem powierzchni tak, jakbym sobie tego życzył.

Błąd zrobiłem przy rysowaniu krzywych prowadnicy - jedna była odbiciem lustrzanym drugiej, obie prowadnice miały ten sam zwrot. Należało zmienić kierunek jednej z prowadnic, dzięki czemu obie krzywe prowadnic i krzywa przekroju poprzecznego mają ten sam zwrot...
Trochę to nieprecyzyjnie sformułowałem - generalnie chodzi o to, by wszystkie strzałki krzywych tworzących daną powierzchnię, miały kierunek zgodny (lub przeciwny) z  ruchem wskazówek zegara.


Przynajmniej tak wygląda moja teoria na ten temat, może niekoniecznie słuszna, ale grunt, że efekt jest taki, jaki chciałem  ;D
« Ostatnia zmiana: 18 Lipiec 2007, godz.13:02 wysłana przez HAVOC »

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1472
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: Cap planar holes
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Lipiec 2007, godz.20:04 »
Super HAVOC - ciesze się, zę rozwiązałeś problem, niestety nie zawsze jestem w stanie na wszystko odpowiadać, ale na szczęście mamy już sporo aktywnych użytkowników  8) Czekamy na Twój finalny młotek na na naszym forum!!! i nie tylko na młotek :)

Offline HAV

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 472
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: Cap planar holes
« Odpowiedź #5 dnia: 19 Lipiec 2007, godz.13:18 »
Eee tam, młotek jak młotek - nic specjalnego :P


Offline sea__

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 595
  • Reputacja na forum: +132/-0
  • gg 444625
Odp: Cap planar holes
« Odpowiedź #6 dnia: 19 Lipiec 2007, godz.17:53 »
"Młotek jak młotek" od tego sie zaczyna :):) a potem... :)

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1472
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: Cap planar holes
« Odpowiedź #7 dnia: 19 Lipiec 2007, godz.18:10 »
sea__ - nie przesadzaj   :), taki młotek zrobić w NURBS - wcale łatwo nie jest, a że młotek jak młotek, znaczy, że Havoc dobrze opanował tutoriala. I jakoś jestem dziwnie przekonany, że jeszcze nas wszystkich zaskoczy...

Offline sea__

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 595
  • Reputacja na forum: +132/-0
  • gg 444625
Odp: Cap planar holes
« Odpowiedź #8 dnia: 19 Lipiec 2007, godz.18:17 »
Od młotka się zaczyna... :) ja zaczynałem od walca  i coraz bardziej mnie sie to podoba:)
« Ostatnia zmiana: 20 Lipiec 2007, godz.22:31 wysłana przez sea__ »

Offline HAV

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 472
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: Cap planar holes
« Odpowiedź #9 dnia: 19 Lipiec 2007, godz.21:12 »
Odyniec nie przesadzaj z tą trudnością ;)


... a jak już się człowiek z młotkiem upora to sięga po butelki ... choć jeszcze bez gwintu

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1472
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: Cap planar holes
« Odpowiedź #10 dnia: 19 Lipiec 2007, godz.21:26 »
ooo  :o to pamiętam też kiedyś robiłem, a jak już mówisz, że przesadzam, to znaczy że masz +3 do współczynnika - znajomość Rhino HAVOC (:-)

Offline sea__

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 595
  • Reputacja na forum: +132/-0
  • gg 444625
Odp: Cap planar holes
« Odpowiedź #11 dnia: 20 Lipiec 2007, godz.22:02 »
Fajniutka ta butelka :) byle tak dalej.