Zaloguj się lub zarejestruj. 10 Maj 2024, godz.06:33

Autor Wątek: laczenie krzywych  (Przeczytany 7280 razy)

zyeb

  • Gość
laczenie krzywych
« dnia: 22 Październik 2010, godz.15:35 »
Mam taki problem w rhino ze nie chce mi laczyc krzywych i niektorych zamykac. Np, kiedy pokrywaja mi sie dwie takie same krzywe i chce zeby polacayl je  w calosc uzywajac join. Raz te nakladajace sie laczy w jedna a raz nie, i wogole czesto nie chce laczyc polilini w jedna. Jest to dla mnie o tyle wazne ze korzystam z plotera laserowego i szybko chce scalic rysunek w calosc w ktorm nie moga pokrywac sie linie zeby ploter nie cial dwa razy i chcialbym szybko wszystko scalic w jeden obiekt  nie usuwac recznie gdzie i tak czesto nie moge polaczyc dwoch lini w jedna.

Offline DmVip

  • Członek forum
  • ***
  • Wiadomości: 152
  • Reputacja na forum: +35/-0
  • DmVip
Odp: laczenie krzywych
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Październik 2010, godz.22:20 »
Z tego co mi się na myśl nasuwa, problem polega na tym iż krzywe nie znajdują się na jednym poziomie i np w rzucie na prawy bok pokrywają się a rzucie z góry odsuniete są od siebie kawał drogi. Musisz po pierwsze włączyć edycję punktów na krzywej a następnie przyciąganie się punktów do siebie :) Korepetytor ze mnie żaden :( bo wiem o co ci chodzi a nie wiem jak ci to wytłumaczyć. Jak nie dojdziesz do tego to postaram się jakieś zrzuty wstawić.
życie to nie jest bajka, to jest wojna :)

Offline skalanya

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 265
  • Reputacja na forum: +19/-0
    • Skalany Architects
Odp: laczenie krzywych
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Październik 2010, godz.22:27 »
zyeb może wrzuć jakieś screeny.

Też mi sie wydaje że to sprawka 2 polilini w 3d na różnych płaszczyznach

Pozdrawiam
Andrzej

Offline kruk

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Reputacja na forum: +113/-0
Odp: laczenie krzywych
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Październik 2010, godz.00:43 »
cześć

miałem odrobinę styczności z ploterami laserowymi to mogę sie 'pomądrzyć' ;)
pierwsze co, to wyszukaj duplikaty "select duplikates object" - wyeliminujesz powtarzające sie linie/krzywe/polilinie. ale to usuwa tylko duplikaty więc jeśli będziesz miał łuk i ten sam łuk pocięty na mniejsze łuki to już nie pomoże.
druga sprawa - zrzutuj wszystko na jeden poziom. czasem przy imporcie zdarza sie tak, że obiekty lądują na innych wysokościach.
dopiero wtedy połącz linie.

pamiętaj, że importując dane z innego formatu może sie zdarzyć, że to co w innym programie było ciągłe (punkt końcowy jednego odcinka był punktem początkowym następnego fragmentu) to po imporcie może robić dziwne ewolucje...