Zaloguj się lub zarejestruj. 10 Maj 2024, godz.08:17

Autor Wątek: Rozwijanie powierzchni razem z teksturą.  (Przeczytany 3037 razy)

zycior

  • Gość
Rozwijanie powierzchni razem z teksturą.
« dnia: 16 Marzec 2010, godz.20:08 »
czy istnieje możliwość rozwinięcia powierzchni razem z nałożoną na nią teksturą?

pomyslownik

  • Gość
Odp: Rozwijanie powierzchni razem z teksturą.
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Marzec 2010, godz.20:49 »
co rozumiesz przez rozwinięcie?
jak masz sześcian i nakładasz na niego teksturę to zazwyczaj są to oddzielne mapy na ściany chyba że całość owijasz taki tzw. uv map
zasadniczo jeśli chodzi o myślenie tymi kategoriami to traktuj teksturę jako coś dodatkowego jak tapetę która owijasz modele.
jeśli np. obiekt z teksturą zmodyfikujesz to prosisz się o kłopoty:) - tzn. prawie na pewno coś się wysypie. Teksturowanie powinno być ostatnim etapem, po modelowaniu - modelu oteksturowanego właściwe się już nie rusza.

Ale może źle cię rozumiem - w każdym razie po co  ci takie działanie? jeśli chcesz zobaczyć dajmy na to grafikę jak się zachowuje na rozwiniętej siatce jakiegoś obiektu to można to zrobić na wiele sposobów.

napisz coś więcej:)

zycior

  • Gość
Odp: Rozwijanie powierzchni razem z teksturą.
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Marzec 2010, godz.21:06 »
... Ale może źle cię rozumiem - w każdym razie po co  ci takie działanie? jeśli chcesz zobaczyć dajmy na to grafikę jak się zachowuje na rozwiniętej siatce jakiegoś obiektu to można to zrobić na wiele sposobów.

dokładnie o to mi chodzi :)

po prawej widoczna jest burta z nałożoną tekstura, po lewej burta rozwinięta - jak "przenieść" teksturę na rozwiniętą burtę ?
« Ostatnia zmiana: 17 Marzec 2010, godz.20:30 wysłana przez zycior »