Zaloguj się lub zarejestruj. 09 Maj 2024, godz.23:02

Autor Wątek: Rowki w bryle, co robię źlę?  (Przeczytany 7804 razy)

jgardzisz

  • Gość
Rowki w bryle, co robię źlę?
« dnia: 15 Luty 2010, godz.11:27 »
Witam,
jestem nowicjuszem, proszę o pomoc, być może robię coś źle.
Narysowałem bryłę, później za pomocą pluginu CurveOnSurface dwie krzywe przecinające się, użyłem Arraya aby mieć je ładnie dookoła elementu. Każda krzywą zamieniłem na rurkę (Solid>Pipe). Narazie jest ok, ale gdy chchę użyć Difference tak aby tymi rurkami zrobić wyżłobienia zaczyna się coś psuć. Na części rurek to zadzialało, a na części zero reakcji(widać to troszkę na tym jpgu, wystają mi te co zostały z tyłu). Co robię źlę że Difference nie chce zadziałać? Może jest inny łatwiejszy sposób na zrobienie tego typu żłobień. Proszę o pomoc.

botak

  • Gość
Odp: Rowki w bryle, co robię źlę?
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Luty 2010, godz.13:09 »
Sposób jest dobry
A odejmujesz wszystkie rurki na raz od tej bryly, czy robisz to pojedynczo?

jgardzisz

  • Gość
Odp: Rowki w bryle, co robię źlę?
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Luty 2010, godz.13:48 »
Wszystkich naraz się na dało, wogule zero reakcji, więc robiłem pojedyńczo. O dziwo dzis gdy postanowiłem narysować całość od nowa to już wogule tylko kilka rurek wyżłobiło.

botak

  • Gość
Odp: Rowki w bryle, co robię źlę?
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Luty 2010, godz.14:44 »
Spróbuj zrobić tak:
Nie rób od razu tego dzwonka w całości.
Przynajmniej ten pierścień na dole na razie sobie odpuść.

Teraz jak masz już gotowe "rurki" którymi będziesz wycinał rowki, to odejmuj je od bryły w ten sposób, aby te odejmowane na siebie nie zachodziły...
Tzn. np tylko w jednym kierunku co 2 rurka (możesz spróbować w tym systemie wszystkie na raz)
Potem te pomiędzy nimi, a potem drugi kierunek

Chodzi o to, aby jak najbardziej uprościć obliczenia które musi wykonać program/komputer przy tej operacji.
W końcu nie są to proste obliczenia.